Ut porten for siste gang

Er det greit å gråte litt på en dag som denne?

cof

For i dag var siste dagen du hoppet ut av den knirkete porten i barnehagen.

På den andre siden av sommerferien er du skolegutt. Og jeg vet at det er en fin ting, livet som går fremover og alt det der, men likevel så sliter jeg litt med det.

Jeg husker så utrolig godt da du begynte. Det var skummelt den gangen også. Vi var så vant til å ha deg hjemme, helt for oss selv hele tiden. Plutselig skulle vi begynne å dele på deg. Mange timer av mange dager hver eneste uke. Det føltes bare så rart.

Verst av alt for deg. I starten gråt du og vi tenkte at vi nesten bare skulle hatt deg hjemme. Det var liksom så mye alt sammen. Barnehagen var et stort og skummelt sted og du var bare en liten gutt.

Nå er du større. Så veldig mye større. Snart like store sko som mamma. Og til høsten begynner du på skolen.

Vet du.. jeg tror ikke jeg er helt klar for å innse det enda.

edf

For jeg husker så altfor godt da du først begynte i barnehagen og jeg tenkte: Her kommer du til å gå for alltid.

4 år er jo en evighet! Om fire år er det 2018. Da er det fotball-VM igjen og han er liksom.. 6 år?! Han lille bleierumpa der? Haha, nei nei, det kommer aldri til å skje. Umulig å se for seg.

Men nå er vi her.

Og jeg klarer fortsatt ikke å se det for meg.

Men jeg er utrolig stolt. Og det er fantastisk. Du er fantastisk. Bare så veldig mye større enn du var i går.

Min storelille guttemann ❤️

11 kommentarer
    1. Helt innafor å gråte litt da ja 😭 Henta sønnen min i barnehagen i stad, og samtidig ble en av de store barna hentet. Da den store gutten sa “jeg kommer aldri tilbake jeg nå” og ga barnehageansatte en klem måtte jeg svelge tungt noen ganger 😢 (selvom det ikke engang var mitt barn det gjaldt)

    2. Grein litt sjøl jeg nå! Selv om min største ikke begynner på skole før til neste år! Har også en liten plutt som begynner i barnehagen til høsten. Og heldigvis er det lenge til han begynner på skolen! Eller…? Er det egentlig det?

    3. Jeg gjorde det samme på onsdag, og synes det er ufattelig trist😢 Jeg slet skikkelig med å si farvel til de fantastiske folkene som har tatt så godt vare på min lille røver i 5 år❤️ Jeg jobber selv i barnehage, og det skal sies at det er tøft å stå på den andre siden også, å ta farvel med foreldre og barn😩 Man blir jo så utrolig glad i barna og familiene deres❤️

    4. Vi har hatt den samme dagen her i dag, med særs blandede følelser. For både liten og stor. Vår skolestarter var lei seg selv, og det gjør det jo ikke lettere. Hun gleder seg til skolen også sier hun, men hun elsker barnehagen og har ikke «vokst ut av den» som enkelte rekker å gjøre. Og i dag tror jeg det bare gikk opp for henne at hun faktisk er ferdig der og at det som venter er veldig ukjent…. 🙁

    5. Hatt samme runden i dag! Minstejenta gikk ut av barnehagen og det var trist, men fint på en og samme gang! Litt tårer og biting i underleppa!

    6. Fullstendig lov med litt tårer på en sånn dag som dette, det har det vært her også. “Skolegutten” vår lurte på hvorfor det var idag det var siste dag i bhg… moren (les: meg) sto med klump i halsen og tårer i øynene og sa at denne dagen hadde komt uansett ❤ Han er veldig glad for at lillebroren går i bhg’en så han får komme og hilse på i noen år fremover 😉 Lykke til med skolegutten ❤

    7. Godt å se at flere gråter. Følt at det bare er jeg som synes det er så trist… Har vært helt uttafor jeg de siste ukene, fordi jenta mi skal starte på skolen. Er så vemodig. Små barna våre.. #Stopptidenlitt!

    8. Bu-huuuuu! Gruer meg til neste år 😭. Skulle fortelle min mann om innlegget og fikk tårer i øynene 💔. Det tristeste med det er jo at de vokser så fort! Synes jeg da.

    9. Vi kjenner alvoret vi også, selvom det er et år igjen. Spurte datteren min her om dagen om hun gledet seg til å begynne på skolen. Svaret: « jeg vet ikke, men gleder meg i alle fall til å bli skoleklubb». Og det har hun gjort i to år nå. Noe mer uroligfor tvillingbroren.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg