Et halvt år igjen til jul!

I dag skjedde det noe rart. På sykkeltur i varmen med hele familien. Shorts og kjoler som blafret i vinden, solen som stekte på nesa. Vinden som flagret lunt i håret, fuglene som heiet oss frem.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Lykke. Sånn idyllisk lykke man hadde forventet å se i en reklame for Danmark. Se på denne lykkelige familien som er ute og sykler i det flotte været. Se som de smiler. Det er deilig å være norsk i Danmark, og hele den greia der.

“Jeg er en motorsykkel!” brøler 6-åringen i ekstatisk sykkel-lykke, mens han leder an i løypa.

Bak følger pappa med hjertet i halsen og bøtte på nøtta. Bakerst kommer jentene på samme sykkel. Én tråkker, den andre holder på kosedyrene. Et merksnodig lite følge, en klassisk familie på tur.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Og det er akkurat mens vi tråkker oss gjennom det varme landskapet, der korn og kirsebær vokser, og jeg kjenner at den varme sommersolen gjør meg glad langt inn i sjela, at det slår meg:

– “Hey, det er 24 juni. Bare 6 måneder igjen til jul”

Og det er ganske sprøtt å tenke på der man sykler rundt i shorts og basker seg i sommerlykke. For enn så varmt og grønt og vakkert og fint det måtte være… så er vi allerede halvveis til julegaver og gløgg 😉

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Når du får en flue i munnen midt i fotoshooten x-)
 

/ Bare 6 måneder igjen – God jul! 🎅

6 kommentarer
    1. Skal man tenke sånn må man ødelegge juaften med å tenke heiiiii bare 6 mndr til midtsommer….eg tenker hver årstid sin sjarm og koser meg max om sommeren OG i Julen, når de begge kommer 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg