Sydenferie før og nå

For en del år siden var jeg på guttetur i Ios. Drakk oss pære kanakas hver eneste kveld og festet hele natten lang. På dagtid lå vi utkjørt på stranden som strandede hvaler. Så var det å presse i seg noe dårlig middag og kjøre på igjen. Hver. Eneste. Dag.

En tur til Spania med familien er selvfølgelig mye det samme.

Eller ikke 😉

For nå har vi blitt hekta på kryssord! Mine egne foreldre løser nemlig en del kryssord her nede, gjerne sammen, gjerne på stranden, og her for noen dager siden ble Christina og jeg nysgjerrig.

Så vi fant frem et uløst kryssord og skriblet i vei. For moro skyld. Kan jo ikke begynne med kryss på denne siden av AFP.

Men så skjedde det..

Instrument på 7 bokstaver.

Eksisterer på 2.

Prins Sverre (…)?

Og plutselig var vi hekta! Så nå ligger vi på teppet, skulder mot skulder, vifter med tærne og krysser i vei. Sammen. Slik gamle ektepar gjør. Og det er så trivelig!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Blir for det mest lek og moro med barna når solen steker og livet leker, men når farmor og farfar tar over som lekekamerater, hiver vi oss over pennen igjen. Plante på 3 bokstaver, Entertainer på 6.

Og vi koser oss.

Blir lite vodka red bull og skumparty til morgengry, men hva gjør vel det når man kjenner den forløsende følelsen av å endelig spikre Transaksjon på 20 bokstaver 😉

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

7 kommentarer
    1. Jeg er 27 og holder meg fremdeles til Mikke Mus-kryss, haha! Kanskje dette skal være sommeren hvor jeg utfordrer meg litt mer?

    2. Haha, tusen takk for det, Liv! 🙂
      Godt å endelig være en del av gjengen. Frustrerende til tider, men fy fasan så fint når det lengste ordet plutselig sitter 😀

    3. Go for it! Overraskende moro og føles bra for hjernen 🙂
      Men OBS, noen kryssord er kjempevanskelige, så hvis du står heeelt fast, prøv et annet og kom heller tilbake. Også er det lov å jukse med litt gooogling iblant også 😉

    4. Daaaa, du asså :-*
      Men takk da! Må nesten si meg enig i at dette forholdet er litt goals for min del også 🙂
      Lite rave party og party cruise på Ibiza, men ikke helt feil å krype ned i sofaen og se på “Kjærlighet ved første blikk” og mumse popcorn heller 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg