7 rare ting man gjør på ferie

Et av de sikreste tegnene på at man er på ferie, er at man plutselig begynner å gjøre ting helt annerledes enn hjemme.

Da tenker jeg ikke på at man bruker unormalt mye tid ved bassenget, betaler i ny valuta eller ruller seg i solkrem 7-8 ganger om dagen, men rare ting.

Ting som plutselig bare dukker opp av seg selv.

Ting som:
 

1. Ta sukker i kaffen
Jeg bruker aldri sukker i kaffen. Aldri! Jeg liker den svart som en bunnløs avgrunn. Men på ferie? Plutselig hiver jeg alle slags greier i kaffen. En pose med sukker og en klunk med melk. Suketter? Tja, hvorfor ikke!


Bilde fra Snapchat –> @pappahjerte
 

2. Kjøpe seg rare plagg
Jeg har aldri vært en hattefyr, men plutselig har jeg fått det for meg at hatt er det nye. Og vet du, det er det faktisk! Så nå går det i hatt dagen lang. Litt for å skjerme nøtta mot solen, mest fordi det er ferie. Ja, for da er det plutselig greit!

Det startet med en uskyldig stråhatt for moro skyld, men endte med hattekjøp og full intensjon om å bli en hattefyr. Og jeg tenker det er greit, så lenge jeg holder meg unna sarong 😉

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

3. Få rare fritidssysler
Plutselig og helt ut av det blå, blir man kjempeinteressert i kryssord. Og puslespill. Og Uno!

Ting man aldri egentlig gjør til vanlig, blir den virkelig store dillen. Man tror man skal få lest en drøss med bøker, men plutselig går all romletiden med til kabal og kortspill 😀

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

4. Få dilla på ny mat
Matvarer man til vanlig gjerne avskriver, kan plutselig bli den nye livretten. Plutselig slurper man iskald gazpacho til frokost, bestiller reker i hvitløkssaus til middag og gnafler hele tomater til kvelds. Og skjønner ikke helt hva som har skjedd.. x-)
 

5. Snakke et fremmed språk
Ja, for et par dager i et nytt land burde vel være tilstrekkelig med tid for å lære seg flytende spansk, gresk, tyrkisk eller arabisk? Klabert!

Så etter bare få dager klinker man til. Bruker det lille man har lært og drister seg utpå. Hilser på folk, bestiller mat og spør etter veien. På et nytt språk. Et språk man virkelig ikke forstår..

Og det er først når man får svar tilbake at man må krype til korset og vende tilbake til syden-engelsk:

– “Øøøh.. skjus me, bøt could you take that in engelsk? I.. I.. no comprendo, på en måte”
 

6. Bruke crocs ute blant folk
Det er noe med verdigheten som forsvinner når flyet forlater norsk luftrom. Plutselig tror man at det er helt greit å vise seg ute blant folk i crocs. Men det er ikke det vettu. Det er ikke greit i det hele tatt. Spesielt ikke i kombinasjon med tidligere nevnte hatt og sarong 😉
 

7. Bli kjempeinteressert i nordmenn
Dette gjelder selvfølgelig ikke når man ligger langflat langs bassenget i et charter-mekka, men beveger man seg et par steinkast unna Lollo & Bernie, blir man plutselig supergira hver gang man møter en nordmann.

Helt vanlige folk blir plutselig kjempeinteressante, som om man var ensom oppdagelsesreisende som ikke har sett folk på 20 år.

– “Å, hør på de der borte da! De snakker norsk! Å shit, jeg tror de er trøndere. Jeg har jo vært i Trondheim! De må vi hilse på!”

… bare for å innse at nordmenn på tur er mye det samme som nordmenn hjemme.

Bare med rare hatter og styggere sko 😉

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

/ Noe jeg har glemt? Legg igjen et pip 😉

10 kommentarer
    1. Nr 8: man glemmer at barna egentlig burde holdes til en rutine 🙊 leggetid? Ukjent fenomen når vi er på ferie ihverfall

    2. Jeg syns det er litt forskjell på all-inclusive charter og hus i Malaga og jeg da… Hatt kan uansett være kult! :). Men crocs?? Ærlig talt!! Du går ikke med de ute blandt folk?! Ta de av!!

    3. Jeg håper for Guds skyld du ikke har hatt på deg sokker oppi de FÆLE skoa?? Du har merke etter sokkene dine pluss sokke skille på bildet🙈 Gubben lovde han bare skulle ha på crocsa sine inne, så da han smuglet de med på ferie så “glemte” jeg de ute på verandaen så de krympa i sola😂😂

    4. Man bryr seg også svært lite om hva man går med. Når jeg kommer hjem fra ferie har jeg alltid ett stort behov for å sosialisere meg på offentlige steder for å huske tilbake til hvordan man vanligvis kler seg i Norge.

    5. Trangen til å bruke rumpetaske og plastikkrør med snor rundt halsen som det står VG på..mens man humper ivei med gåstavene man aldri bruker i Norge..Nordmenn ass.. 😂😂

    6. Jeg vet ikke hva det er med oss og ferie, men det er idyll et par dager og så krengler vi til vi ikke snakker med hverandre mer..og så reiser vi hjem… 😉
      Hjemme krangler vi ikke..tror ferie får frem det verste i oss altså.. eller så har vi bare hatt for korte ferier. 😛

    7. Vet du, der tror jeg faktisk du er inne på noe. For når man er på litt lenger ferie, har man plutselig litt bedre tid. Ting blir ikke så stress og mas, og man blir ikke like stresset for å løpe ned på stranden 08 om morgenen for å få med seg hver eneste solstråle. Kan sove litt lenger og ta seg litt bedre tid. Anbefales hvis man har muligheten til det 🙂

      Men litt krangling må det jo bli. Er jo ferie tross alt 😉
      Utrolig digg å reise bort, men godt å komme hjem igjen også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg