ETT TRILLEBÅR?!

– Christina?

– Ja?

– Jeg skal skrive en sak om at jeg klipte plenen i går, men vet du hvordan man skriver trillebår?

– Trillebår?

– Ja, skal ha med det i saken og usikker på hvordan det staves. Er det o eller å, er det én eller to r-er på slutten? Tenkte kanskje du visste.

– Tja, et trillebår kanskje?

– Vent litt.. Hva sa du?

– Et trillebår?

– Ett?!

– Ja..

– ETT trillebår?

– Ett trillebår, ja.

– Men i helsike. Ett trillebår?

– Ja, hva er det?

– Altså.. Jeg har innsett at jeg blir nødt til å leve med “ett TV” og “ett strikk”, men ETT trillebår? Nå har det gått for langt. Det heter én trillebår.

– Én? Haha! Nei nei nei, ett trillebår.

– Christina.. Du vet jeg elsker deg og alt det der, men dette går ikke lenger. Denne galskapen har gått for langt.

..sa jeg og marsjet ut. Oppriktig provosert.

cof
Et trillebår, et gressklipper og et gressplen?
 

Og der står vi nå. En uenighet vi ikke kommer forbi. Jeg mener bastant at det heter en trillebår, men Christina med sitt larvikske kråkemål, står hardnakket på ett trillebår.

Så derfor blir jeg nødt til å spørre deg, kjære leser. Hva sier du? En eller et?

En trillebår?

Et trillebår?

Jeg trenger å få det svart på hvitt, så legg gjerne igjen en kommentar.

Jeg kan ikke forstå annet enn at vi er 100 % enstemmige her og i så fall kan jeg bruke det til å få slutt på galskapen, slik at Christina slutter å snakke som en uskolert apekatt x-)

dav
Et mann som slapper av på plenet.
 

* Følg Pappahjerten på Facebooket*

158 kommentarer

Siste innlegg