Årets første bad!

Mine damer og herrer, badesesongen 2018 er i gang!

Det er kanskje ikke stort å skryte av, men nå er i hvert fall havet innviet for i år.

For i går ble det en tur på hytta til svigers for å hilse på og grille. Men været var jo så knakende fint at etter middag måtte vi svinge nedom stranden for å dyppe tærne i vannet.

Men til min store overraskelse var det varmt i vannet! Altså.. ikke kaffevarmt, vi er i Norge tross alt, men varmt-ish. 36 års erfaring som menneskelig termometer mener det må ha vært rundt 17-18 grader i vannet.

Planen var egentlig at ungene kunne skulle samle skjell på stranda og kanskje pirke en liten tå ned i vannet, men plutselig var det av med klærne og uti med seg.

Og da ble selvfølgelig pappa overgira og kastet seg uti med nebb og klør 😉

Trodde det skulle være panikk-kaldt og stemmen opp i fistel, men nei – det ble heller et svømmetak! Må ha vært usedvanlig heldig med vannet, for det er jo bare fire uker siden vi prøvde sist og da var det så kaldt at tærne fikk brainfreeze innen vannet nådde anklene.

Så med det, mine damer og herrer, kan jeg herved erklære badesesongen 2018 for åpnet!

cof

cof

.. vel, for alle med et hint av badeløve i seg da.

Frysepinner som Christina må nok belage seg på enda en måned eller to med boblejakke, pledd og varmeflaske på stranda 😉

cof
 

/ Sommer på gang ☀️

7 kommentarer
    1. Da tror jeg du var heldig og traff en varmekilde……min ellers badeeglade datter stupte uti fredag ,og påsto det tok over 1 time ,før hun hadde følelse i kroppen igjen 😂😂

    2. Mitt første bad i år var i mars ☺ så du var “litt” sent ute 🙊😂 Men det er bra du fik deg ditt første bad 😊😊😊

    3. Har badet et par ganger i går jeg også, forfriskende og godt selv om det ikke er sånn supervarmt i vannet enda. Har en liten konkurranse med broren hvert år om hvem som er først til å bade. Så langt er det jeg som leder.

    4. Haha😂 du skriver fantastisk bra! Veldig underholdene og lese😬 jeg er frysepinn selv, så det blir nok ikke noe bad på meg i sommer gitt..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg