Live-blogg fra Eurovision!!

Endelig er det folkefest!!

Eurovision, fokefestenes folkefest! Selve rosinen i pølsa hva gjelder TV-underholdning og et av årets høydepunkt for alle som liker fest, galskap og moro.

Og selvfølgelig er vi på plass med liveblogg fra stua og en terning som skal rulles flittig utover kvelden. Det blir terningkast og moro, pølsegryte og liveblogging låt for låt hele kvelden gjennom.

Heng deg på og sleng gjerne igjen en kommentar 😀

Heia den som vinner – buksa full av pinner!

* Blogginnlegget oppdateres kontinuerlig utover kvelden *

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

21.06: Endelig live! Fado på TV. Peter er usikker, mamma og pappa elsker det.
 

Låt 1: Ukraina – Under the ladder
Dracula inntar scenen med flammer og piano. Det er jo ganske harry da, med fargede linser og det hele, men det funker for meg! Liker all “ååh-ingen” i refrenget og synes alt i alt det er en fresk start på kvelden. Trapper som brenner, til tross.
Poeng: 8.
 

Låt 2: Spania – Tu canción
Men Spania da.. Hva skjedde? Dette er jo kjempesurt og direkte kjedelig. Ingen stor fan av ballader på en festkveld, men om det er bra, så er det bra. Dette blir derimot bare som en skive loff uten smør.
Poeng: 1.
 

Låt 3: Slovenia – Hvala, ne!
Her er mamma og jeg veldig uenige. Muttern mener det skal trekke ned med halvnakne rumper på scenen. Jeg mener det inviterer til bonuspoeng. Bare så synd at sangen er litt anmasende og den tilgjorte tekniske svikten underveis funker ikke helt for meg. Fattern setter den på en 7er, muttern murrer om nedre sjikt av skalaen, selv lander jeg midt på treet. Rundt korsryggen et sted.
Poeng: 5.
 

Låt 4: Litauen – When we´re old
Søt jente, men det føles nesten litt tilgjort søtt. Stemmen som knirker og kjæresten som kommer inn mot slutten for å redde henne av scenen. Hun føles forelsket der hun sitter, det skal hun ha, men det føles uansett ganske kjedelig. Typisk en låt der det passer godt med en dopause. Og det er jo ikke et bra tegn.
Poeng: 3.
 

Låt 5: Østerrike – Nobody but you
Gospel? Et hint av gospel i hvert fall? Jo, dette kan jeg vel like. Eller.. det blir verken fugl eller fisk egentlig. For min del kunne Østerrike gjerne gått hele veien med gospel-tanken og kjørt fullt kor med all staffasjen. Her blir det litt tamt. Og melodien minner VELDIG om en låt jeg har hørt mye i 2017 uten at jeg klarer å sette fingeren helt på hvilken. Så alt i alt en OK radiolåt som ikke vil så fryktelig mye.
Poeng: 4.
 

Låt 6: Estland – La forza
Her er stua helt uenige! Fattern misliker det sterkt, men jeg synes det funker. Flott stemme og et snodig sveneshow med en kjole man ikke må regne med å se på HM med det første. Kjernen i fatterns kritikk går på at dette ikke hører hjemme i MGP, men jeg mener heller at litt av gleden med Eurovision er den stadige endringen i musikken. Klart, det har ikke den merksnodige MGP-greatnessen jeg så ofte etterspør, men jeg kommer ikke over at jeg liker sangen. Veldig.
Poeng: 8.
 

Låt 7: Norge – That´s how you write a song
Sorry Norge, men.. jeg liker den ikke jeg. Jeg vet at det er helt forkastelig, men jeg får den fortsatt ikke til å funke. Jeg liker ikke den banalt enkle teksten som bare er en oppskrift på hvordan man skriver en sang. Det føles som et innslag i Melodi Grand Prix Junior. Den følelsen understrekes også av overdrevne mengder “sjuberu bæpp bæpp!”. Fint smil på Alexander da, det skal han ha. Men ikke så fryktelig mye mer.
Poeng: 3.
 

Låt 8: Portugal – O jardim
Hey, dette høres ut som London Grammar! Bare.. litt kjedeligere. Og stemmen sprekker litt her og der. Det er jo forsåvidt ganske vakkert, det blir bare så kjedelig på en kveld som dette. Kanskje er jeg litt preget av alle balladene så langt i kveld, men jeg tror ikke det. Jeg tror bare det er litt kjedelig. Mer party, takk!
Poeng: 3.
 

Låt 9: Storbritannia – Storm
Oj dæven! Denne sangen var litt kjedelig og oppskriftsmessig helt frem til han kjøttløken kom opp fra scenen og prøvde å ødelegge. DA våkna dyret i henne, gitt! Her får hun massive bonuspoeng på måten hun håndterte en potensielt ødeleggende opplevelse. Man så at hun brukte energien til sin fordel og at det gikk en faen i henne. To bonuspoeng tildeles.
Poeng: 7.
 

Låt 10: Serbia – Nova deca
Dette blir for teatralsk. Sikkert godt forankret i tradisjonell folkemusikk, men foruten en tidvis fin melodi, så blir det dessverre lite melk og mye kartong.
Poeng: 3.
 

Låt 11: Tyskland – You let me walk alone
Dette er jo faktisk ganske fint, MEN… er vi farlig nær et plagiat av “Keane – Somewhere only we know” her? Synes dette føles veldig likt. Litt for likt? Mamma og pappa disker ham for plagiat, men jeg lar det skli mellom fingrene denne ene gangen. Og da lander jeg på at det rett og slett er fint. Verdig en plass høyt oppe i årets veddeløp 🙂
Poeng: 8.
 

Låt 12: Albania – Mall
Dette liker fattern. Fattern liker Queen. Kanskje kan det være derfor? Man kan kjenne vibben av et slags fjernt slektskap til Freddie Mercurys musikalitet her. Jeg er ikke så fryktelig glad i rock som bare nesten er rock, men det er ikke så dumt dette. Ikke veldig høy MGP-faktor da, men absolutt på godsiden av midten av treet.
Poeng: 6.
 

Låt 13: Frankrike – Mercy
Oj! Dette var litt sånn kul, svensk, hipp, Stockholmare-vibb over. Typ The Knife eller i den gata der. Dette kan vi like. Akkurat passe rart, nyskapende og med et hint av MGP-greatness. En melodi man husker og kan nynne på. Ja ja, dette smaker fugl. Ikke top of the pops og hæla i taket, men absolutt ikke feil. Veldig mye riktig derimot. Oui oui, tres bien.
Poeng: Diez påæ´ (10 poeng).
 

Låt 14: Tsjekkia – Lie to me
Dette var lystig og hipt. En rar krøssklepp av Alexander Rybak og Justin Timberlake. En artist med 110 i selvtillit på senen og en kul greie. Ja ja, dette er moro. Dansbart og fengende, funker for alle i sofaen og et friskt innslag i et ellers ganske traust felt så langt.
Poeng: 8.
 

Låt 15: Danmark – Higher ground
Argh!! Danmark! Her har dere altså en sang som kunne rullet 12-ere dagen lang, men så roter dere det til. Denne sangen HAR så mye potensiale! Men så klemmer man ikke til. Det blir en korsang som ikke tar den plassen den med letthet kunne tatt. Det blir for mye kor og for lite trøkk, som er så synd, for sangen er så fin, rigget er så kult og hele pakka kunne virkelig, virkelig blitt historisk. Den er jo bygget av rent MGP-greatness-materiale, men de benytter seg ikke godt nok av det. Få på 40 trommiser på scenen, skrik til stemmen sprekker og gi full pakke, så hadde dette var poengrekord de neste 30 årene, men nå blir det bare et pent ansikt med et slapt håndtrykk. De får fortsatt 7, men kunne med letthet fått 12. Minst!
Poeng: 7.
 

Låt 16: Australia – We got love
Andre låta på rappen med høy MGP-faktor. Hun gir alt og det svinger. Kanskje ikke så minneverdig sang, men dette lukter MGP lang vei. På den gode måten. Don´t give up og hytting med neven mot taket. Jeg elsker det ikke, men jeg liker det. Absolutt. Fattern i sofaen er helt oppe på tiern.
Poeng: 7.
 

22.34: TEKNISKE PROBLEMER!! Her blir vi liggende bak skjema. Iiiik. Jobber hardt med å ta inn forspranget. Mistenker at noen sitter på en fjernkontroll som gjemmer seg et sted mellom putene x-)
 

Låt 17: Finland – Monsters
Bra stemme, flinke dansere, tonnevis med MGP-greatness, catchy låt og bra sceneshow – dette. DETTE! Ja nei her er det ikke noe poeng å surre rundt grøten. Vi skal opp på toppen for første gang i kveld. Første gang jeg måtte skru opp lyden på TV-en og virkelig kjente en trang for å vifte med flagg og hoppe i takt. Dette er feel-good MGP-greatness lang vei. Heia Finland!
Poeng: 12.
 

Låt 18: Bulgaria – Bones
Her er jeg fryktelig usikker. Men jeg har glemt låta allerede, så jeg heller nok mot at det blir litt lite minneverdig for min del. Fint, men litt for anonymt.
Poeng: 4.
 

Låt 19: Moldova – My lucky days
Jeg vet at anmelder i VG eller Dagbladet slaktet denne, men her må jeg bare gå for magefølelsen. Og den liker det. Jeg liker den balkanske beaten i bakgrunnen og det litt rare 60-tallsshowet med folk som spretter inn og ut av dører. Sangen er ganske oppskriftsmessig MGP og ingen stor prestasjon, men alt i alt en ganske lystig sak.
Poeng: 6.
 

Låt 20: Sverige – Dance you off
Hmm… Jeg vet ikke jeg altså. Jeg synes det blir litt kleint, jeg. Sangen er fin, men sceneshowet biter liksom ikke helt på meg. Kjekk gutt, for all del, flink til å danse er han også, jeg bare mangler litt salt eller sukker eller noe. Det blir litt emment. Men svenskene skal ha for at de er cooole da. 80-tallsretro og hele den greia der og det er bra, det er ikke det, men jeg synes det blir litt #cringe
Poeng: 6.
 

Låt 21: Ungarn – Viszlat nyar
Jeg liker tung rock, men ikke så ofte i MGP. Denne gangen blir jeg derimot nødt til å gjøre et unntak, for dette er melodiøst til tusen. Litt i overkant Linkin Park kanskje, men til rock i MGP å være, synes jeg det funker bra. Det er vågalt og absolutt ikke for alle, men absolutt for meg.
Poeng: 8.
 

Låt 22: Israel – Toy
Asså… dette blir så rart at det blir umulig å ikke like. Det er så teit, men jeg tror oppriktig at hun tror hun er en høne. Jeg likte sangen bedre første gang jeg hørte den, for da var den ikke så oppspjåket med gærne dansere og fullt fokus på galskap, men det funker fortsatt. Fengende refreng og god MGP-faktor. Mangler et hint av noe. Som en rett med bare litt for lite salt. Men mye jeg kan like her. Snakker vi topp 5 totalt?
Poeng: 8.

 

Låt 23: Nederland – Outlaw in ´em
Amerikansk country i MGP? Kanskje en vakker dag, men ikke i dag. Muligens er dette i frempek i hva vi kan forvente av MGP i fremtiden, men jeg tviler på det og jeg håper sterkt at det ikke er det. Det er jo ikke noen dårlig sang, jeg bare føler at den gjør seg som et pauseinnslag for noe helt annet. Som en slags reklame for South by Southwest-festivalen eller noe. Som MGP-låt klør den meg ikke helt på riktig måte.
Poeng: 6.
 

Låt 24: Irland – Together
Denne sangen startet fint, men falt mellom to stoler og ble helt glemt i sofapraten. Og det er jo ikke noe godt tegn. Sanger som automatisk får alle til å gå på do eller lete etter potetgull på kjøkkenet, må ta selvkritikk. Litt usikker på hva jeg skal gi her, for sant å si så husker jeg ikke stort av sangen x-)
Poeng: 4.
 

Låt 25: Kypros – Fuego
Ser her ja! Far og sønn hopper i sofaen, mens muttern rynker på nesa. Elsker dansingen og at det er herlig vampete uten å bli for lettkledd og ufint. Pyro og nok trøkk til å tippe Nidarosdomen over på siden. Dette lukter MGP-greatness og pallplass, men når det helt opp? For meg en god andreplass bak Finland. Men veiver lett med flagget om Kypros vinner i år.
Poeng: 10.
 

Låt 26: Italia – Non mi avete fatto niente
Fint fengende låt dette. Italiensk blir aldri feil, men sofaen er uenig. For platt for noen, for italiensk for andre, helt ok for andre. Over midt på treet, men ikke helt opp mot bladene.
Poeng: 5.
 

23.28: Alle sangene er spella! Ligger fortsatt litt bak skjema grunnet teknisk svikt, men nå er vi endelig i mål. Veldig variert felt i år. Mye bra, men veldig mye dårlig. Politisk engasjement glimrer med sitt fravær, men innslagene er herlig variert. For gospel til country og hønepop – et veldig variert felt i sann.

Her er min tre favoritter:

1. Finland

2. Kypros

3. Ukraina

Så nå blir det spennende!! Passer fint med et pauseinnslag nå. Peter må på potta og Teo må få Dentastixen sin 😀

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

00.10: Det er sjokk i sofaen. Østerrike gjør det kjempebra og ingen skjønner noe som helst. Og mest av alt: Finland?! Jeg trodde de kom til å vinne glætt. Tydeligvis er jeg ikke helt i synk med de europeiske juryene for tiden x-)

Dagen derpå-konklusjon: Etter sjokket fra den israelske brakseieren, glemte jeg helt å oppdatere mer og gikk rett til sengs med hønepop på hjernen. Godt fornøyd med vinnerlåta i år. Hadde den absolutt ikke som min toppkandidat, men jeg har tydeligvis ikke peiling på hva som slår an lenger. En av mine favoritter, Ukraina, fikk nærmest ikke poeng av juryene, ei heller Finland. Kypros kom derimot høyt og det var godt, for den låta sydet av MGP-greatness og det er fint å se at det fortsatt er en gjeldende faktor.

Nytt av året var at politisk engasjement er så godt som helt ute av bildet og akkurat i år synes jeg det var forfriskende. Noen år har det blitt litt i overkant politisk, så det var fint med et år der hønepopen kunne stå høyt i kurs. Spent på hva Israel leverer av show neste år. Det gledes allerede. Da blir det live-blogg! 😉

Takk til alle som engasjerte seg i kommentarfeltet! Stor highfive til dere 😀

80 kommentarer
    1. Klikka meg inn på bloggen din rett før kl 21, og tenkte: Peter har vel tenkt til å live-blogge. Men nei, ingenting. Så sjekka jeg snap, ingenting. Var like før jeg ringte nødnummeret for jeg ble jo reint bekymra for om noe alvorlig hadde skjedd :O Heldigvis sjekka jeg bloggen en gang til før det. Ha en god fest! 👍🤗

    2. Egentlig positivt overrasket over Østerriket sitt bidrag 🤷🏻‍♀️🎈 Er det bare meg? 😅 Dette blir en moro kveld! Endelig MGP finaleeee

    3. Positivt for Norge at de første låtene er så dølle og kjedelige 😛 Rybak kan jo vise de hvordan de egentlig bør skrive en sang :p hoho

    4. Er det bare jeg som syns at hun på låt nr 9 virkelig steppa opp etter at hun fikk mikrofonen sin “stjålet”?🤔

    5. Men altså til tross for tragisk tekst er jo Rybak sin sang mest catchy så langt!! MGP-faktoren har tapt seg..for lite crazyness…hva er poenget med det liksom? Blir så kjedelig og streit! Men Elsker at det kom litt MGP-faktor med den syke kjolen til Estland!!

    6. Ikke mye futt i Tyskland sin sang, men denne er jeg svak for🙈 teksten treffer meg rett i hjertet og minner om min egen barndom😏 denne får 8 poeng😊

    7. Også så veldig også!
      Men hey, mener du at det var iscenesatt? Tror faktisk på at hun faktisk ble forbannet og bestemte seg for å bruke det til sin fordel. Kjøpern 🙂

    8. Endelig en litt sånn rar sang på nr 14😂 Minner om Bernhoft og Olly Murs😂 Men jeg liker det litt, tror jeg😅 7 poeng🤣

    9. Heller ikke så fan av den norske låta i år. Liker ikke sceneshowet så godt, og syns ikke det er de beste sangprestasjonene jeg har hørt fra han. Liker godt Australia jeg, fengende låt.

    10. Oi – Finland!! Her i stua var dette sangen som fikk oss til å danse (sittende vel og merke) i sofaen 🤷🏻‍♀️👏🏼 gøy!! Ble 8?er herfra

    11. Sukk, skulle så gjerne gitt den 50 poeng, men som jeg skriver i lang utredning, så mangler det litt trøkk for min del. Og det er synd, for den sangen har potensiale til å virkelig skrive seg inn i historiebøkene.

    12. Klarer ikke å bestemme meg om jeg liker Sverige.. Er noe nesten for glatt over han fyren, men samtidig er sangen litt kul..

    13. Frankrike 🇨🇵👌Yes!
      Sverige, altså hva driver de med? Det glapp ut av meg at “dette er sånn bakgrunnsmusikk på HM”, og sambo humra. Og de kaller Rybak kjedelig? Hah.

    14. På låt 18 liker jeg refrenget og ikke verset, om det er lov😂 4 poeng.
      Låt nr 19 er bare, vel hva skal man kalle det… litt rart😅 ikke noen vinner.. 3 poeng.
      Sverige da, dette ble så kleint😂 han skal ha for å gi full fres og kjøre på, men jeg måtte nesten gjemme meg sammen med de andre i stuen her bak puta opptil flere ganger😅 låta liker jeg litt(ish)😂 6 poeng.

    15. Fryktelig kjedelig fra Irland.. Men ett STORT pluss med to mannlige forelska dansere (liksom forelsket ihvertfall ) <3

    16. Låt 21 er bare ræl for meg altså, ikke min type musikk overhodet så kanskje derfor🤔 1 poeng.
      Låt 22, HVA.ER.DETTE?? Altså, i alle dager dette var bare merkelig😂 2 poeng.

    17. …av en eller annen grunn likte jeg Kypros veldig godt 😂🤷🏻‍♀️ litt wanna-be beyonce kanskje, men det funker for meg 🎉 lett 10.

    18. Synes du er i strengeste lager mot Norge,mange der som var værre enn den….jeg er bare glad til om vi ikke vinner,men den er ikke dårlig.

    19. Dette er et program jeg ikke har sett på mange år, og med hånden på hjertet – jeg har enda ikke hørt den norske sangen enda.

    20. Ja jo, jeg er nok det. Man er ekstra streng med sine egne barn vettu, hehe. Er nok litt skuffa over det norske bidraget i år og er ikke flau for å innrømme det x-)

    21. Haha! Vi er, som vanlig, HELT enig! Ida-Marie…? Er du egentlig meg bare med et kvinnelig alias? Peter med løspupper? Altså, det kan jo ikke være mulig at jeg alltid er enig i det du skriver? Uansett, Sverige har høy, skyhøy putefaktor i år x-)

    22. San Marino er høye på hønepop ihvertfall😂 Hadde aldri trodd at den skulle få 12 poeng fra noen 😅 Årets vinner blir vel den man minst forventer vel😆

    23. Haha, ja spør du meg så har du ikke gått glipp av veldig mye. Føler meg veldig unorsk, men er ikke så fryktelig glad i den låta. Heiet på Stella Mwangi i den norske finalen 😉

    24. Jeg nekter å tro det er meg det er noe galt med😂 Juryene som mangler musikalske
      antenner som må være problemet her😅 Østerrike kom ut av ingenting og Israel henger på der oppe😲 Nå må Kypros sin Beyoncé/Shakira miks henge seg på, dette er jo helt katastrofe😂 Vi får krysse fingrene😆

    25. Når det gjelder mangel på greatness/crazyness kan det muligens ha noe med reglene om at det kun er liv med 5/-6(?) stk på scenen inkludert sangere bak scenen og dansere.. da synker underholdningsnivået litt…..
      Heia Østerrike og Kypros!

    26. Ååååh, det var da enda godt😂 Sverige er ute av kampen så nå kan man senke skuldrene litt😅

    27. Hva i grønne skauen😲 Nei, det her er jo bare katastrofe😭 Som jeg spådde, ut av det blå kommer den man forventer at skal havne på bunnen😂 Nå skal jeg drukne mine sorger med ei plate sjokolade🙄😅

    28. Og jeg gir herved opp MGP! Etter at jury ble innført er stemmingen BARE TULL 🙁 Overvektige barnehagedamer har ikke noe å gjøre der…

    29. Haha, ja stemmingen var rimelig forvirrende i år. Men helt fint med seier til Israel for meg i år, selv om jeg ikke egentlig heiet på hønepoppen. Heia på Finland jeg.. Det gikk jo ikke så fryktelig bra da x-)

    30. Haha, nå som stemmene er talt opp.. Israel vant faktisk. Smått utrolig. Synes sangen var litt morsom og fengende, men jeg heiet på Finland, så du skal ikke høre på meg x-)

    31. I know! Absolutt ikke min favoritt, så godt fornøyd med at ikke Sverige vinner i år. Når det er sagt så skjønte jeg lite av poenggivningen i år x-)

    32. Takkgud at Sverige ikke vant, og at Norge gjor det rævva! 😂
      Derimot syns æ Isreal va tøff, ikke min type sang, men syns ho går mot strømmen med og tørre sitt, stikker seg ut og lar ikke andre sine fæle meninger stoppe seg. Et viktig budskap fra ho. 👍 Er lov og være annerledes! 👏

    33. Jeg likte også Finland, men synes både Østerrike, Tyskland, Frankrike, Tsjekkia og Irland var gode 🙂

    34. Sjelden jeg er så uenig med deg som nå!
      Rybak nailet showet! Gløden, prestasjonen, dansen, sceneshowet, måten han er på på scenen – jeg digger den jeg 🎶
      Sangen var nok litt for enkel, og “That’s how you write a song, blir nok kanskje litt for pompøst i at det kanskje ikke er så enkelt å skrive en sang..? Sangen var litt for enkel og for mye That’s how you write a song – synging..
      Men, høna som klukker…? Liksom, ærlig talt?!
      Får si som Rybak sang – That’s how you write a song 🎵 🎶
      Når det er sagt, jeg likte ikke Fairytale i finalen her i Norge 🙈 Men den toppet jo alt! 😂
      Men fikk øya opp for den når han sto på scenen i mgp, og etterpå har den vært amazing 🌼
      Men, sjarmen til Rybak var nok mest catchy – både dengang da og dengang nå.
      Synd du ikke liker den, for den er kul – bare du legger godviljen til, får’n si 🤓🤗

    35. Hmmm, skal prøve å høre på den et par ganger til, siden det er deg 😉
      Ah sukk, Fairytale, det var andre boller. Den elsket jeg fra første forsøk. Husker faktisk at jeg tenkte at denne er det noe heeelt spesielt med allerede aller første gang jeg hørte den 🙂

    36. Du kan vel ikke mene at årets mgp var lite politisk?? I mine øyne har det aldri vært så politisk som nå, ref. Israel-Palestina-konflikten

    37. Jo, det kan jeg 🙂
      Synes det var langt fra så innlysende politisk som det har vært tidligere år. En politisk undertone til tider, men ikke så direkte og pregende for showet som helhet som visse tidligere år. Tenker da spesielt på årene der flyktningkrisen sto sentralt i mange av låtene og oppstusset rundt Russland og annekteringen av Krim.

    38. “Nytt av året var at politisk engasjement er så godt som helt ute av bildet og akkurat i år synes jeg det var forfriskende.”
      Her er det vel helst heller du som er ute av synk med verden. Sjelden har vel en ESC-opptreden hatt potensiale til større politiske konflikter. Da vinneren kom opp på scenen annonserte hun at “neste år blir det Jerusalem”. Jerusalem et som kjent ikke anerkjent som Israels hovedstad, men er formelt sett fremdeles under FN-mandat. Sammen med at Trump nå åpnet USAs nye ambassade i Jerusalem og dermed anerkjenner byen som Israels hovedstad og denne seieren som vinneren annonserer fra scenen at skal holdes i det Israelske myndigheter nå hevder er deres hovedstad, er politisk krutt. Det synes tydeligvis demonstrantene også, og flere titalls av dem mistet livet i går i etterkant av dette.
      Så jeg vil heller si motsatt: I år har politisk engasjement aldri vært mer dagsaktuelt, og dette har allerede fått store konsekvenser og vil også komme til å få flere konsekvenser i forbindelse med finalen neste år i Jerusalem.

    39. Men det er jo ikke det samme. Før har låtene vært preget av et tydelig politisk budskap. At vinneren tilfeldigvis kommer fra Isreal som i etterkant vil få politiske etterspill, blir ikke det samme som at låtene har et tydelig politisk budskap, at publikum buer på Russland etc.

      Neste års sanger vil nok bli veldig preget av at finalen skal avholdes i Jerusalem ja, men i år synes jeg som sagt ikke at showet bar preg av noe politisk. At det blir politiske konsekvenser som følge av hvilket land vinnerlåta kommer fra, får vi vel heller kalle tilfeldigheter. Tror ikke ESC-resultatet hadde nevneverdig stor påvirkning på demonstrasjonene du viser til 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg