Små barn og tissetiming

På vei ut i bilen, på vei hjem fra besøk.

Nå må alle huske å tisse før vi kjører, sier jeg.

Kan´ke stoppe midt på motorveien.

Har du tissa?

Ja.

Har jeg tissa?

Ja.

Har du tissa?

Nei.

Da må du tisse nå.

Må ikke tisse.

Jo, du må faktisk tisse før vi drar.

Må ikke, sa jeg jo.

Da får du prøve.

Det går ikke.

Prøv da vel.

Men jeg må jo ikke!

Jaha, nei vel, er du helt sikker?

Ja.

Du må ikke litt tisse engang?

Nei.

Ikke bittelitt?

Nei.

Ikke en bitteliten pitteliten dråpe?

Nei, pappa!

Okei, greit. Men da sier jeg det nå, vi stopper ikke. Jeg gidder ikke å pakke alle ut i bilen og kjøre i vei, bare for å høre at noen holder på å tisse på seg om 2 minutter, okei?

Ja da, pappa.

Så bare så vi er helt enige: Siste sjanse for å tisse før vi reiser er nå.

Jaaaaadaaaa.

Okei, hei og hadet!

Smækk,

bæng,

klikk,

vrooooom

av sted med oss.

 

Ut av oppkjørselen, første kryss til venstre.

Kjøre forbi pizzaen og rett gjennom rundkjøringen.

Alt vel, baki der?

Ja da, pappa.

Flott! Så da måtte de faktisk ikke på do. Supert.

Neste til venstre gjennom lyskrysset, så rett ut på motorv-

Pappaaaaaaa?

Ja?

Ehmmmm…

Ehm, hva da?

Ehm…

Jeg holder på å tisse på meg!!

dav
 

* Følg Tissehjerte på Facebook *

10 kommentarer
    1. Det der er som å lese om meg… Kjæresten påstår at jeg kjenner til samtlige offentlige toalett i hele dalføret. En kunnskap det er verdt å ta med seg, spør du meg!

    2. Nå skal jeg være ekkel skrytemamma: Da faren min lå for døden for et drøyt år siden, kjørte vi for livet for å nå frem mellom Mysen og Flensburg. Jeg regnet ikke med å rekke frem i tide, men fordi min da fire år gamle sønn valgte å IKKE si i fra at hanmåtte på do, og dermed kom frem helt gjennomvåt og det som verre er, så rakk jeg å si ha det til pappa.
      Det kommer jeg aldri til å glemme: han visste hva som påfikk. Han har alltid vært opptatt av å holde seg ren. Da jeg kom tilbake til hotellet spurte han øyeblikkelig: fikk du snakket med morfar? Er han død nå?
      Du verden hva de forstår.

    3. Eldste jenta mi på 4 er sånn ved sengetid. Jeg vet hun våkner på natta om hun ikke tisser, noe hun nekter for at hun må. Men jeg sier hun må sette seg på do, ingenting kommer. Så setter jeg på vasken noen sekunder. Og når jeg da slår av og sier “kom da”, da må hun alltid tisse. Rennende vann gjør susen, vet jo selv hvordan det er da man må litt tisse og det regner ute🙈🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg