Surströmming – Kongen av drittlukt

Tidligere i dag skrev jeg et innlegg om at lukten av råtten snø er det verste som finnes. Men jeg hadde glemt én ting..

For det finnes et produkt som topper alt, og får selv råtten snø til å fremstå som vanilje-is.

Et produkt så grusomt at det kan jage fanden på flatmark.

Et produkt så råttent at det har fått flyforbud på grunn av eksplosjonsfare!

Et produkt med en lukt så intenst horribel at det senest i går fikk evakuert en hel ungdomsskole!!

 

Jeg snakker selvfølgelig om den ubestridte kongen av drittlukt: Surstrømming.

Og sommeren for to år siden åpnet Christina og jeg en boks med denne bedervede jævelskapen. Og tro meg: Det finnes ingen over, ingen ved siden, ingen engang i nærheten – Surströmming ER og blir den verste lukta i verden.

Her er videobeviset.

OBS: Vi advarer mot sterke gloser og lukter i innslaget 😉

video:Video: Surströmming

Musikk: “Scheming Weasel (faster version)” Kevin MacLeod (incompetech.com) – Licensed under Creative Commons: By Attribution 3.0 License – http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/

/ Fysen på en prøvesmak? x-)

9 kommentarer
    1. Med tanke på den videoen der, lurer jeg på hva slags gloser som da fløy rundt på skolen i Vestby i går, når luringen der måtte skrubbe bort sitt eget søl…
      Den videoen var også det første jeg, og tydeligvis mange andre, tenkte på når jeg så ditt forrige innlegg 😉
      Vi testa det på jobben min også, og det er sjelden jeg har sett voksne anleggsfolk som tross alt vasser i kloakk på jobben, rygge så langt unna en bitteliten boks med fisk 😛 Og hvis du lurte, så ja, jeg var en av dem som rygga…

    2. Jeg ler så jeg griner 😂😂 Ble litt nysgjerrig på hvor ille det faktisk kan lukte 🙈 Har aldri hørt om det her før.

    3. Anbefaler deg å lese om sak fra Trysil om en 30 år gammel boks med surstømming. Google it! Det skapte internasjonale overskrifter når de skulle åpne den. Helt galskap! 😂

    4. Surstrømming både lukter og smaker helt for jævlig. Har spist det en gang og aldri mer. Jeg er ikke kresen i matveien, og spiser stort sett alt – men der går grensa.
      Ha en flott helg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg