Du vet du ikke er 17 lenger…

Når du står på kjøkkenet for å lage middag, pakker opp brokkolien og innser at det er den ferskeste, sprøeste og grønneste brokkolien du har sett på lenge. Kanskje noensinne!

Du kutter i den og toppene spretter til side.

Brokkolistilken ser saftig og crunchy ut, så du tar en smak og den knaser i munnen. Frisk og deilig. Og du tenker ting som:

– Fy fasan for en brokkoli! Å herregud, det er den beste brokkolien jeg har sett!

Og du blir oppriktig glad.

Ikke bare litt glad. Du begynner å ta bilder av den og tar den med ut i stua for å fortelle kjæresten din om den. Og senere på kvelden når moren din ringer, ja da forteller du henne om den også.

– Ja nå må det være brokkolisesong, sier du, for den brokkolien vi fikk i dag, ja det er jaggu den beste jeg har smakt. Ja, det var den virkelig!

Du føler brokkoliglede fra topp til tå og gledes over at en brokkoli akkurat har gjort dagen din mange hakk bedre.

Plutselig er det som om solen skinner sterkere og rett på deg og din lille brokkoli, der dere står på kjøkkenet og danser.

Da først, i nær sagt ekstatisk brokkolirus, inser du at dette muligens, kanskje bare muligens, er et ørlite alderdomstegn x-)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

/ Vi som elsker brokkoli (hvis den ikke kokes ihjel) <3

12 kommentarer
    1. Og her sitter jeg og gumler på…. rå blomkål! Kuttet og i pose, mens jeg tenker på hvilken god ide det er og hvor rasende, knasende sprø og god den er… Har det med alder å gjøre, altså? 🙂 Ha en knasende grønn dag!!

    2. Gleden over god mat er en fin glede! Jeg har forøvrig ei jente på 17 år som har en hjerne som er 75. Hun abonnerer på kryssordblad, elsker tørre formkaker og mokkabønner, synes at tenåringer er noe herk og da vi i går sto ved brødskjæremaskinen på butikken utbrøt ut lykkelig:”Dette er bra realt!” Jeg trodde jeg skulle le meg fordervet… 😀

    3. Brokkoli for president!🥦
      Nei, ærlig talt🤗 Avslydde virkelig den grønne grønnsaken som barn, og ble møkkalei min fars formaning om at jeg som jente burde spise masse mørkegrønne grønnsaker. Kan si det slik; det snudde et eller annet sted på veien. Og brokkoli er nå min favorittgrønnsak. Finnes det noen matrett den ikke funker til?! Nope, enda ikke(tilogmed på pizza)

    4. Eller når du blir oppriktig glad i hjertet over god klestørke, da er du heller ikke 17 lenger…..
      Det gjorde litt vondt 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg