Vinn billetter til Operasjon Mørkemann

/ Annonse /

Har du lyst til å se årets store påskemysterium på kino? Delta i konkurransen og vinn 4 billetter!

Tiril og Oliver er på sykkeltur når Oliver plutselig ramler over et hull i bakken. Snart finner de flere slike mystiske hull på hele sletta. Hvem har laget dem og hvorfor? Og hvem er den skumle mannen som lusker i skyggene?

Detektivene Tiril og Oliver er på saken!

Operasjon Mørkemann er den første filmen om Tiril og Oliver i Detektivbyrå nr. 2. Filmen er basert på boken med samme navn, fra bokserien om det lille detektivbyrået drevet av to spesielt snarrådige barn. Og en hund.

Bøkene om Detektivbyrå nr. 2 burde være kjent for mange, for bokserien skrevet av Jørn Lier Horst og illustrert av Hans Jørgen Sandnes, er blant Norges bestselgende bøker for tiden.

Her i huset har vi lest mange av bøkene og liker hver eneste en, så da Operasjon Mørkemann nå endelig skulle bli filmatisert, var vi utrolig spent på hvordan filmen skulle bli. Og den var så bra!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Handlingen er lagt til en koselig liten sørlandsby og alt i filmen foregår på denne idylliske plassen. På sykkel langs trange brosteinsgater, til fots i trolske skoger og på listende labber i skumle kirker og nedlagte fabrikker.

Det er lagt inn mange spenningstopper underveis og for neglebitende idioter som meg, er det lite igjen å bite på mot slutten av filmen. Så da anbefaler jeg heller en stor bøtte med popcorn 😉

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Operasjon Mørkemann løftes frem av gode skuespillerprestasjoner fra mange kjente fjes fra norsk film, men av de som leverer best er hunden Åtto! Han gjør en strålende jobb og uten ham ville ikke filmen vært den samme.

Mye av æren for dette må vel tilskrives Filmkameratene, som har produsert filmen og gjort et mesterlig stykke arbeid i å gjøre Åtto til et morsomt og tidvis viktig innslag underveis.

Nå skal ikke jeg røpe for mye av handlingen, men det er jo tross alt en familiefilm, så hvis du forventer skytescener og voldelige drap, vil du bli skuffet. Er du derimot på jakt etter en kjempetrivelig familiefilm med spenning, mysterier, latter og moro, ja da er dette filmen for dere.

Filmen har for øvrig aldersgrense 9 år (men jeg snek inn plutten og kompisen på festpremieren med listig bruk av løsbart og briller).

Og du: Husk popcorn 😉


 

VINN 4 BILLETTER TIL OPERASJON MØRKEMANN!

Jeg har fått gleden av å få dele ut 4 billetter til 3 heldige lesere (altså 12 billetter totalt). Har du lyst til å se årets påskemysterium på kino? Alt du trenger å gjøre for å delta i konkurransen er dette:

  • Legg igjen en hilsen i kommentarfeltet! Du kan skrive hva du vil, bare husk å legge igjen e-postadresse.

3 heldige vinnere trekkes ut i løpet av et par dager og kan glede seg til å ta med familie eller venner på kino. Lykke til! 🙂
 

NB! Hvis du har lyst til å sikre deg billetter allerede, kan du forhåndsbestille her –> Bestill billetter til Operasjon Mørkemann

Operasjon Mørkemann har Norgespremiere 23. mars.

78 kommentarer
    1. Høres ut som en spennende film for både store og små😍😄. Det blir nok en kinotur i påsken 😀 God påske🐥😎☀️🐣

    2. Her holder 7-åringen på å lese boka nå, og det hadde vært gøy å se filmen sammen med henne etterpå 🙂

    3. Har en seksåring som liker disse bøkene veldig godt, så det hadde vært stas å få billetter til filmen 🙂

    4. Dette hadde vært helt topp 🐣🐣🐣 Begge barna mine elsker bøkene, og vi har lest bøkene mange ganger, og elsker de. Det hadde vært supergøy å legge disse billettene i et påskeegg. Vi krysser fingerene, og ønsker dere alle fire + hunden en riktig god påske 🐣🐤💛

    5. Har veldig lyst å se den selv 😆 Leser bøkene sammen med dattera mi på 9år, kjempe spennende. God påske 🐣✌️

    6. Det hadde gledet mine barn på 8 og 11 år veldig, så prøver lykken 😊 God påske til deg og familien din 🐥

    7. Guttene mine (7 og 10 år) har snakka om denne filmen en stund – de e fan av bøkene begge to 😊 det hadde vært veldig gøy å legge billetter til filmen oppi påskeegget deres! 😊

    8. Jentene våre på 10 og 7 år digger bøkene👍
      Håper vi er de heldige som har vinnerlykke🥇

    9. Har en sjuåring som er veldig fan av bøkene, så kinobilletter hadde vært topp! 🙂 God påske!

    10. God påske til deg og dine! Det er så kjekt å følge dere i hverdagen 😊
      Det hadde vært moro å tatt med gutta våre på dette,eldstemann får ikke nok av disse bøkene!

    11. Har en 7-åring som er alt for trøtt om dagen, han ligger og leser disse bøkene til alt for lenge etter sovetid 🙈 Det hadde vært gøy å ta ham med på kino for å se filmen 🙂

    12. Her har mine to snart 7-åringer lest alle bøkene og de ville blitt veldig glade for billetter til filmen.

    13. Jeg har to trollunger som hadde elsket billetter til denne filmen. Gutten min leser disse bøkene hver dag nå, som lekse på skolen, og de er den nye snakkisen blandet kompisene. Dessverre blir det bare hjemme påske på oss i år ettersom jeg er nyoperert, og jeg regner med at dagene kommer til å bli litt kjedelige for barn som liker å være aktive. Men en kino tur er noe jeg kunne klart å gjennomføre med dem.

    14. Jeg har 2 jenter som elsker disse bøkene og gleder seg til å se filmen 🙂 Hadde vært utrolig gøy å vinne billetter til dem.

    15. 7-åringen her hjemme blir storesøster i påska, og vi har uansett tenkt oss på kino for å skjemme henne litt bort før hverdagen blir totalt forandret 😊👍

    16. Dette hadde vært superstas å ta med ungene på! Krysser fingre for litt real flaks og ønsker god påske😊

    17. Hei. Denne skulle jeg gjerne tatt med meg mine 3 barn på. Da kunne vi sett den i påsken. Krysser fingre og tær. God påske når den kommer om litt. Klem. 😉

    18. Jeg vil ta jentene mine med og se denne filmen 😊 yngste er 9 og eldste er 20 og vil tro begge kan like denne🐣😎🧡 God påske

    19. Det hadde vært kjempe gøy å overraske min datter og sønn med kino gevinst i påskeferien!🤗 jeg krysser fingrene 🤞🏻

    20. 6 åringen har nettopp oppdaget disse bøkene, og leker detektiv på skolen 🙂 Kino hadde vært topp!

    21. Hei😊
      Vi leste Operasjon Mørkemann om igjen i går mtp filmen,og Operasjon Påskelilje ligger klar for og leses igjen. 8-åringen mente at den måtte vente til Påskeuka. Hadde vært fint å overraske gutten med kinobilletter 🤗

    22. Minsten på snart 8 år har lest nesten alle bøkene om detektivbyrå nr 2, så han hadde blitt ufattelig glad for å få se denne på kino😊

    23. 8-åringen i huset har lest alle bøkene i serien flere ganger. Det hadde vært helt topp å vinne biletter for å ta med han og resten av familien på kino 😊

    24. Andreklassingen vår elsker å lese, og bøkene om Detektivbyrå nr.2 blir lest om og om igjen😊 Den siste hun leste var Operasjon Mørkemann. Hun vet at den snart kommer på kino og har veldig lyst til å se den. Vi vil gjerne ta med to jenter vi kjenner som sjelden får vært på kino 💛

    25. Disse bøkene har 6-åringen i huset fått sansen for. Han fikk tre bøker til jul og elsker spesielt de hvor han kan løse mysterier underveis. Nå ligger han rett ut med omgangssyke, så dette hadde vært moro å overasket han med når han er blitt bra igjen:D

    26. Mammaen har skikkelig lyst til å se filmen, jentene er litt usikre for de tror den er skummel. Men, eldstejenta på snart 10 år skal være Tiril på Litt(e)-rar uke på skolen på fredag, med både forstrørrelses glass, skulderveske og detektivboka i veska, så tror det hadde vært stor suksess 🙂

    27. Her har vi ventet på filmen i et par måneder, så vi gleder oss til å se den. Hadde vært stas å vinne! 🤞🏼🍀

    28. Vi har lest alle Detektivbyrå nr 2 bøkene, og datteren min har veldig lyst til å se filmen på kino 😊 Håper vi kan være så heldige å vinne billetter 😍

    29. Hurramegrundt for filmatisering av bokserien! Fraflyttet Larviksjente heier på Larviksfortfatter, og sønn(er) likeså! Vi håper veldig på billetter 😁✌

    30. Gutta her i huset hadde elsket å se denne på kino!
      Kanskje plutten også kan komme med noen kommentarer om filmen? Ble ikke for skummel for en på 6?

    31. Vi skal på påskeferie til gode venner vi dessverre sjeldent ser pga avstand. Til sammen har vi 4 barn i aldersgruppen som denne filmen passer for, så det hadde vært såå stas å sende dem på denne. Riktig god påske til deg og alle leserene dine! :o)
      ([email protected])

    32. Datteren min på 8,5 år digger bøkene om Tiril og Oliver, og har pløyd gjemnom alle på svært kort tid. De har fanget lesegleden hennes og det liker mor.
      Så om vi kunne vinne billetter ville vi kanskje rukket et kinitur i påsken også.
      #KrysserFingre

    33. Hadde vært midt i blinken for min tanteunge som elsker disse bøkene! Hun og en venninne har blitt så inspirerte at de har laget et eget detektivbyrå, og for tiden driver de med mysteriene som de har kalt: Operasjon Grankvist og Operasjon ringetyv. Skjønne små jenter!😊

    34. Jeg har ikke barn selv, men hadde vært kjempekoselig å kunne ta med søskenbarna mine på kinotur i påskeferien! Da tror jeg at jeg blir ganske så populær også 😉

    35. Hei🙋🏼‍♀️ Denne filmen er perfekt for min 7 årige lesehest og detektiv🕵🏼‍♀️📚

    36. Her har eldstejenta lest alle bøkene og det hadde vært helt perfekt å vunnet kinobilletter til filmen!

    37. Det hadde vært helt fantastisk flott å kunne overraske kidsa med kinobilletter og en kveld med familiekos – spesielt ettersom mamma’n skal tjene samfunnet ved å hjelpe de syke og svake gjennom hele påska. Den lille bakdelen med å jobbe i helsesektoren 🙂

    38. Poden på 9 har lest denne serien siden han var 6-7, og har nok lest så og si alle. Sommerskolen i Oslo har et eget detektivkurs i år, og han håper han kommer inn på det. Han prøver seg som detektiv vha detektivbyrå nr 2 sin håndbok og koffert. Å kunne se operasjon Mørkemann ‘live’ med noen kompiser ville vært drømmen:)

    39. Denne filmen ville et tatt med meg min niese på 7 år for å se, hun hadde likt den godt.
      God påske 🐥

    40. Niesa mi på snart 9 elsker bøkene og vil nok gjerne se filmen på kino. Søstera på 7 vil nok også være med😊

    41. God påske🐣☉ min mann å mine to jenter har kjempe lyst til å se denne på kino til helgen💛 spesielt siden hun minste har bursdag på søndag og mor har arbeidshelg😢

    42. Vi får ikke reist på påskeferie i år. Og da hadde det vært veldig hyggelig å overraske de to jentene mine med en tur på kino 🙂
      Ønsker deg og familien en riktig god påske!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg