Tidenes drittstart på uka

Der dagen i går startet så bra med sponset frokost og full baluba, fikk den nye uka den ultimate drittstarten.

Man hører jo ofte folk klage over at det er mandag. Å nei, helga er for kort, mandag er dritt, hele den greia der. Ofte ler jeg av det. Mandag er fin, den. Ny uke, nye muligheter.

Tenkte jeg.

På vei ut porten fra barnehagen så det også lovende ut. Jeg hilste på en liten 1-åring som sto og smattet på votten sin. Han så på meg og sa “gakk”. Jeg sa “gakk” tilbake. Overraskende nok fikk jeg ikke særlig respons på det, så jeg prøvde meg på en prompelyd.

Det fungerte. Han smilte. Ny prompelyd og han lo seg skakk i hjel. Da begynte jeg å le også, og så skiltes vi som venner. Dette blir en bra dag, tenkte jeg.

Og kjørte rett inn i en snøfonn..

Og ikke sånn litt heller. Nei da, mer sånn som man hiver seg opp i sofakroken på en fredag kveld.

Og da noterer vi oss selvfølgelig at vi hentet bilen fra service for én uke siden med kliss ny frontskjerm. Den skjermen er nå oppskrapet. Igjen.

Forrige gang var det muuuuligens min skyld og hadde det bare vært min skyld denne gangen også så hadde det vært greit, men denne får vinterføret ta på sin kappe. Speilblank is i nedoverbakke og jeg var Bambi på isen.

Så nå blir det nye vinterdekk. Eventuelt bare flytte til Spania. Ikke en isete nedoverbakke så langt øyet kan se, bare plussgrader, sangria, kokos-is og kortreist avocado. Høres ikke helt feil ut det 😉

bty

Også denne uka som skulle bli så fin. Ja ja, om ikke annet har jeg i hvert fall lært en viktig lekse:

Jeg har humor på nivå med en 1-åring x-)

7 kommentarer
    1. Nå har ikke jeg baller da, aldri hatt, men ser for meg at det hadde vært verre om dagen faktisk startet med et spark i balla? (Ja, jeg leste overskriften i fb-posten din feil et par ganger..) 😀

    2. Hehe.. Typiskt.. Men, som eg leste eingang.. Einkvar glede vil før eller seinare bli avløyst av sorg.. Man kan vel sei du traff godt der.. =D
      Men om din mandag blei svart, så prøv å levera 2 lastebil lass med varer.. Med ein kropp som e så maltraktert av stive muskler, og forslåtte legemsdeler.. At kvart eit steg sende torden og lyn direkte inn i hjernebarken, og man laga ufrivillige grimaser sjøl barnehagebarn ikkje får te.. Der man før hoppa grasiøst ut av lastebilhyttå som ei antilopa på savannene..
      Så ramla man meir ut som et skjelett som ikkje heilt henga sammen, og går med stivbeinte skritt og forbanne seg sjøl.. Fordi man tok litt av unna litt “lett” fotball spilling med Kidsa..
      Det e ein blåmandag av sjeldne dimensjonar.. Ein framskjerm te ein bil kan man tross alt reparera..
      Eg e muligens redd denna smekre kroppen, har fått varige skader itte gårsdagens utskjeielser..
      Men, sånn uansett.. Godt å sjå at andre går på ein mandags smell.. Om du misforstår meg rett…
      Fortsatt god mandag.. ;-D

    3. Imponert over at du klarer å skrive humoristisk om dette allerede nå🙈 En ulykke kommer sjeldent alene!
      Men å flytte til Spania og området rundt Malaga kan virkelig anbefales😊 Bodde der i et år og skulle gjerne gjentatt det. Heldigvis avreise til «hytta» i neste uke☀️

    4. Ja det er egentlig vinterdekk, bare jeg som kaller det helårsdekk, hehe. Men jo, nye vinterdekk må det bli. Gjerne med pigger. Litt lei av å skli rundt som en ugrasiøs isdanser 😉

    5. Woooord! Dagen startet knallbra, helt til bilen fremom meg kjørte ut, og da jeg bremsa opp littegranne, kjørte gjøken bak meg inni meg og dytta meg utenfor veien også……… gikk heldigvis sånn ok ish, strekt en muskel i fra nakken og ned til albuen, og slo håndleddet knallhardt i girspaka, så venter på røntgen nå ✌

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg