Midtlivskrise på grått papir

Følte meg så frisk og fin, jeg. Kanskje litt blå under øynene, men ikke noe et Snapchat-filter ikke kan ordne.

Ny uke, skulle bli min uke dette. Komme i gang med trening etter ferien, dra i et spennende møte i morgen, lage spennende mat og nyte livet. Kanskje male litt og kjøpe blomster til frua. Typisk sånne planer som kan få deg i godt humør.

En uke full av farger og glede, nysgjerrighet og optimisme!

Men så dukker dette brevet opp i postkassen…

For bankkortet mitt går ut nå i mars og jeg har vært spent på om et nytt kort kom automatisk eller om jeg måtte bestille det selv.

Men det kom. Og for et grusomt budskap det hadde med seg!

For du vet når du fyller inn spørreskjemaer og det kommer til der man skal fylle inn alder? Så må du velge den gruppen som passer deg: 10-20, 21-30 etc. Det stikker alltid litt i brystet når du ramler ned en kategori.

Ikke lenger i samme gruppe som tenåringene, men nå i selskap med dem som nærmer seg midt i livet. En klar beskjed, en skremmende direkte bekreftelse på at man har blitt eldre. Man er én kategori lenger ned på lista.

Så tenk deg da, her jeg var klar for en uke full av liv, farger og glede, men får dette:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

For hva ser du her? Grått! En grå mann på et grått papir med et grått kort og en grå beskjed. Du er grå, du er gammel, du er ferdig i klubben.

Ja vel, så hadde jeg ikke forventet et bankkort med Marcus og Martinus på, og jo da mannen på kortet er kjekk nok han altså, men jeg hadde i det minste håpet på litt friske farger som inviterte til flittig kortbruk. Ikke dette hånet av en honnørbillett.

Ved nærmere ettertanke burde jeg kanskje sett det komme. Jeg som har byttet ut P3 med P1, sitter når jeg tisser, sover med pysj og fukter fingrene når jeg blar i avisa.

Brått ble de blå posene under øynene ikke fullt så små lenger. Men de er i hvert fall blå da, den fargen kan ingen ta fra meg x-)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
#skuffatryne #gråtass
 

/ Sett over kaffen, far er klar for napoleonskake 🍰

12 kommentarer
    1. Jeg er 22 år og har 2 gråe kort fra dnb 😀 jeg er strålende fornøyd jeg da, hater disse stygge kortene med masse farger.. i tillegg er jo disse litt shiny 🙂

    2. Jeg har bankkort med ekorn på. Skikkelig søtt et også. Gubben har bilde av favorittbilen sin. Han er nemlig bil idiot. Fra Dnb, men vi får ikke fornyet dem da. For den servicen har ikke Dnb lenger.

    3. Napoleonskake er jo så godt! Hvis dere på noe tidspunkt ferierer på Røros, ta turen innom Trygstads bakeri og smak en bit Napoleon. Den er uovertruffen (og jeg er bare 31) 😀

    4. i nettbanken din kunne man før i hvertfall bestille kort med eget bilde. koster noen ekstra kr men du har et unikt kort 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg