Live fra “Hver gang vi møtes” – Claudias kveld

Selv om muttern liker henne, må jeg innrømme at jeg aldri hadde hørt om Claudia Scott før denne sesongen av Hver gang vi møtes. Men i kveld skal vi bli skikkelig godt kjent! Så velkommen til live-blogging, god stemning, Hver gang vi møtes og Claudias kveld!

* Blogginnlegget oppdateres kontinuerlig utover kvelden *


 

20.03: Kommer fortsatt ikke over at Claudia Scott er 60 år. Herregud, om jeg ser sånn ut når jeg er 60! Nei, vent litt..

20.06: Ikke meningen å være utseendefokusert altså, men Claudia er nok det man med rette kan kalle flott. En flott dame. Gleder meg til å se hvordan låtene hennes har blitt tolket. Låter jeg absolutt ikke kjenner fra før. Innser at kompetansen er på tynn is i dag, men vi går for det og satser på at kommentarfeltet gir gode/bedre analyser som vanlig 😉

20.13: Claudia Scott ligner på Marion Ravn. Sier ikke mer. Kliss lik faktisk. DNA-test ønskes pronto. Men nå, musikk!
 

20.19: Låt 1, Hans Petter – En uvanlig natt i Bergen
Hans Petter er tilbake! Litt mer nedpå og nakent enn vi pleier å se ham, og det viser seg å være en kjempeidé. Dette kjøper jeg! Også den trompeten a gitt. Et helt perfekt tilleggselement uten å dominere for mye. Nei, dette likte jeg godt. Spesielt trompeten.
Terningkast: 4.
 

20.37: Låt 2, Tone Damli – A picture of my dad and I
Jaha ja, så da var det bare å takke farvel til kommers pop og hoppe på country-hesten da, Tone. For dette må jo være perfekt sjanger for hennes stemme! Det kledde henne rett og slett perfekt! Må si at jeg ble utrolig overrasket nå og tenker det står mange country-managere og hopper i sofaen akkurat nå.
Terningkast: 5.

20.40: Dette var forvirrende. For Claudia Scott, aka Marion Ravn senior, lignet jo også veldig på Sissel Kyrkjebø da hun var yngre. Mon tro hvem hun likner på når hun blir noen år eldre? Morten Harket? Venter i spenning.
 

20.43: Låt 3, Tor Endresen – Heard you on my radio
Men hva i all verden er det som skjer i dag da?! Alle leverer jo som aldri før! Tor Endresen er intet unntak og dette liker jeg utrolig godt. Dæven, Tor er bra. Må være moro å være Tor og kunne være trygg i alle kategorier, i alle toneleier. Mon tro hva den mannen ikka kan synge? Joik? Opera? Ikke vet jeg, men én ting er sikkert: Dette kan han.
Terningkast: 5.

20.53: DEL 1 SLUTT. Skyhøyt nivå så langt i kveld! Gleder meg stort til å se Silya bjeffe etter pausen.

20.58: Men før vi kommer så langt:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

21.43: DEL 2 snart i gang!

21.44: Noterer meg at pausen blir mye kortere hvis man spiller nettpoker mens man venter. Men det blir mye dyrere da. Tapte masse penger på kort tid, så klar for flere låter nå 😉

21.51: Låt 4, Tshawe – Cool water
Det er kult, det er rått, det er bra – det bare treffer ikke meg helt. Jeg hører at det funker og det er en velskapt miks av rock og country og jeg vet ikke hva, men det er bare ikke helt meg. Hadde jeg vært objektiv og proff, ville jeg kanskje gitt denne en femmer, men jeg er subjektiv og uproff. Men Tshawe er en fantastisk showmann, det skal han ha.
Terningkast: 4.

21.58: Låt 5, Silya (og gubben) – The devil´s house
Silya ække god. Virkelig ikke. Musikken som foregår i hodet hennes er det ingen andre som hører. Denne låta føler jeg virkelig reflekterer hennes særhet i fulle drag, ispedd gode mengder Tom Waits´ brilliante rølpisme. Låta føles som en surrealistisk reise og trekkspillet til gubben bygger på herlig vis oppunder den snuskete-bar-for-sjørøvere stemningen x-)
Terningkast: 5.

22.03: Låt 6, Christel Alsos – All for you
Christel fortsetter å levere med magisk stemmeprakt, samtidig som hun klapper den usynlige katten som ligger foran henne et sted. Men denne gangen har hun jazzet det opp og trøkker mer til enn før. Jeg har savnet og etterspurt dette trøkket, men nå savner jeg plutselig det såre, trollbindende og særegne. Når Christel er over i litt mer allment terreng, blir det plutselig bare allment. Savner at hun synger gjennom hud og bein og rett til sjela.
Terningkast: 3.
 

KONKLUSJON: Fantastisk høyt nivå på mye i dag! Vanskelig å velge en favoritt, men når jeg tenker tilbake er det countryknekken til Tone og refrenget til Tor jeg savner mest, så delt seier til dem i dag.

Takk for følget nok en gang, godtfolk! 🙂

/ Nå skal jeg ta meg en Dentastix x-) 

51 kommentarer

Siste innlegg