Unnskyld for at jeg klikket

Det var ikke meningen å bli så sint på deg. Men du må forstå: Jeg har ting å gjøre. Jeg kan ikke stå her og krangle med deg hele dagen! Kan det være så vanskelig å forstå?

Over tretti minutter tok det, men du nektet å gi deg og rikket deg ikke så mye som en tomme! Er det rart man blir forbannet?!

An angry man yelling
Licensed from: phovoir / yayimages.com
 

For vi er faktisk to om dette og det handler om å møtes litt på midten. Jeg kjører barna i barnehagen hvis du måker snø. Er ikke det en grei deal? Eller vil du bytte kanskje? Nei, nemlig. Du kan ikke kjøre bil engang!

Men neeeei da, du skulle være såå fin på det. Gidder ikke måke snø nå.

– “Kan du se til h**** å måke den j**** snøen?!” sa jeg.

Måk sjæl, sa du.

Så må jeg bruke nærmere tre kvarter, mens kaffen blir kald og ungene rastløse, på å krangle med deg. Og du bare står der med hendene i kryss og henger med geipen. Gidder ikke starte. Gidder ikke prøve engang!

10 minutter er greit. 20 minutter er på grensen. 30 minutter uten så mye som et pip – er det rart at man klikker i vinkel til slutt? Det er tidlig morgen, det er bikkjekaldt og jeg vet vel for pokkern ikke hva som feiler deg!

Så jeg kalte deg ting. Stygge ting. Tror kanskje jeg sparket til deg også. Sorry for det.

Du har all rett til å være sur og i etterkant angrer jeg skikkelig. For til slutt så du jo faktisk min side av saken og ble med likevel. Og du var fantastisk!

Aldri har jeg sett noen måke snø så fort, og før jeg visste ordet av det var gårdsplassen som ny. Selv naboen ble så imponert at hun ville låne deg bort til seg. Og du takket velvillig ja.

Selvfølgelig gjorde du det, for det er bare sånn du er. Og det var først da jeg innså hvor fantastisk du er. Jeg som bare minutter tidligere truet med å kaste deg på dynga eller gi deg bort på finn. Plutselig var jeg som forelsket igjen.

Så unnskyld for at jeg klikket og kalte deg stygge ting, det skal aldri skje igjen.


Du och jag, kjære snøfreser ❤️

* Følg Måkehjerte på Facebook *

11 kommentarer
    1. Bwahahaha!!! Nå lo jeg godt!! Så bra at du og snøfreseren skværet opp, du vet man skal aldri gå til garasjen sint 🤣🤣.

    2. Bor i blokk og er så heldig å ha en nabo som frivillig måker snø kl 6 om morgenen 🙂
      Ett lite tips når det kommer til Wii, stå langt nok fra hverandre. Er fort gjort å smekke til den du spiller med 😛

    3. Hva???? Ser dere gjerdet ennå?????? Lite snø altså….. hilsen ei som ikke lenger ser sin neste 2 meter høye hekk lenger og ikke vet hvor jeg skal gjøre av snøen om det kommer mer…..hagen er full(les snøfreseren kan ikke løfte snøen høyere….og jeg kan ikke frese det inn på naboens gårdsplass heller)🤔😱😳🤣

    4. Eh, først lurer du folk til å klikke seg inn ved å late som du skal skrive om konflikter med barna og så skriver du om snøfresere ( har ikke sett etter men det er vel annonse). Så på TV at du sa bloggen din handler om foreldrerollen, så skriv om den da. Vi lesere er ikke dumme, vi skjønner at du kan ha dette som heltidsjobb ( det sa du også på TV), men det blir for dumt å si at bloggen handler om foreldrerollen når du skriver om alt annet tull.

    5. Mia: tror ikke du har fulgt denne bloggen lenge nok,når hele Norges pappablogger starter et innlegg slikt… ja da vet man at man får seg en god latter på slutten:) Tenk så kjedelig om han skulle bare blogge om barna,han har et litt annet liv også. Å det er helt fantastisk at han deler noen små drypp med andre ting, nettopp derfor denne bloggen er så unik:)

    6. Hahahaha!
      Sorry Mia, men det er vel ganske innlysende at du ikke har vært innom denne bloggen før. Jeg skriver blogginnlegg stort sett hver eneste dag og jeg elsker å skrive variert om alt fra snøfresere og edderkopper, til barn og langt mer samfunnsnyttige ting om barn, foreldrerollen etc.

      Denne typen innlegg har jeg laget flere av før, til stor glede for leserne. Slik som dette, som er ment for å “lure” leserne til å tro at det handler om pupper, men som egentlig handler om juletrær: http://pappahjerte.blogg.no/1512754486_fake_eller_ekte.html

      Hvis det er en type humor du verken liker eller forstår, skal jeg absolutt ikke tvinge deg til å lese bloggen mer 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg