“Bare på tur når jeg gruer meg”

På vei mot hotellet med hamburger i pose. Bare frua og jeg. Ingen barn. To hansker hånd i hånd. Det kunne vært så utrolig koselig, men jeg kjenner nervøsitet gjennom hanskeskinnet. Hun smiler ikke med øynene. Ikke enda.

Ikke før i morgen når alt er overstått og unnagjort.

For hun er nervøs, den lille. Veldig nervøs for morgendagen. God Morgen Norge i beste sendetid. Det er rart med det, for jeg tenker jo ikke stort over det. Hun tenker ikke på stort annet.

Kameraer og sminkesjekk, live-TV og sceneskrekk. For i morgen tidlig trosser hun frykten og drister seg frem fra under steinen og ut i lyset.

Og samtidig som jeg er veldig stolt av henne, så får jeg litt vondt av henne også. For jeg vet hvordan det er å grue seg. Som en tannlegetime for å trekke en visdomstann eller et sprøytestikk med litt sprøyteangst.

Du får liksom ikke konsentrert deg helt om andre ting før det er gjort. Bare går og gruer deg og kjenner på den ugne følelsen i magen som du ikke klarer å glemme.

Og jeg hadde vel egentlig glemt det litt, frem til vi stoppet opp for å ta et bilde. Snøen lavet ned i store kjerringer og plutselig var julestemningen tilbake. Og det var så fint og vi hadde et øyeblikk og vi kjente det, men så kom realiteten og nappet Christina i beinet igjen. Som for å si: Ikke stå der og kos deg, glem ikke hva du skal i morgen.

– “Ååh, vi reiser bare på tur når jeg gruer meg” sier hun. Litt sånn mollstemt.

Og det stemmer jo faktisk. Vixen, radio, TV eller eventer, vi reiser stort sett bare på tur når det er noe Christina gruer seg til.

Men neste gang, lille ospeløv, neste gang skal vi reise bare du og meg og ingen bekymringer i verden :-*

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

/ ❤️

5 kommentarer
    1. Måtte le litt av det øverste bilde der😁ser ut som om din kjære lille fru sitter i en sekk på ryggen din😂😂😂
      syns dere er flink å kose dere jeg, selv om Christina selv syns dere bare gjør noe slikt når hun gruer seg😉men forstår henne veldig godt, kjenner meg såå godt igjen i henne. Jeg gleder meg hvertfall til å se dere på TV imorgen, mine to favorittbloggere🤗 ikke mange jeg følger, men dere to må jeg følge😘

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg