Hva gjør jeg nå? Hvor går jeg nå?

Det høres kanskje litt rart ut, men å motta juryprisen under søndagens prisutdeling var så stort for meg at jeg fortsatt sliter litt med å vite hvor jeg skal gjøre av meg.

Jeg kan jo ikke bare ta prisen under armen og late som ingenting. Det er nå jeg må vise hva jeg er laget av.

For alt oppstyret rundt Vixen Influencer Awards, rundt bloggindustrien, rundt plastiske operasjoner og dårlige forbilder, om penger og påvirkning og medier og makt – jeg føler plutselig at det taler til meg på en helt ny måte.

Nå står jeg der plutselig selv. Jeg som har snakket så varmt om at blogg-Norge er fullt av gode forbilder, det er nå jeg må ta det ansvaret jeg ubevisst har lagt på meg selv. For juryprisen er ikke bare en fjær i hatten, men en tillitserklæring med et uuttalt ansvar. Det er nå jeg må vise meg tilliten verdig.

Og det ønsker jeg selvfølgelig å gjøre, det ble bare plutselig så mye. Jeg skulle jo skrive et innlegg til en hest, jeg! Det var mine planer for de nærmeste dagene. Ta et bilde av en hest i en snøstorm og skrive et artig innlegg som viser hestens tanker der den står og synes at livet er litt dritt.

Ikke vinne en av bransjens gjeveste priser, banne på scenen, grine på Snapchat og ikke klare å gjøre annet enn å stamme i 4 dager. Det sto liksom ikke på planen.

For aldri i verden om jeg hadde trodd at en pappablogg kunne stikke av med en slik pris. Aldri i verden! Men her vi. Og jeg skjelver fortsatt. Derfor føler jeg ekstra på det. Som om prisen bringer med seg et ansvar om å gå i front for de rollene jeg representerer som foreldreblogger, småbarnspappa og mann.

For Vixen i år viste meg at det er nye tider nå. Skjønnhetstyranniet er over, tiden er inne for at vi bloggere går foran som ledende eksempler. Og det gjelder ikke bare for tradisjonelle rosabloggere med en hærskare av lettpåvirkelige tenåringsjenter som blindt følger bloggerens eksempel.

Det gjelder for alle influencere i alle segmenter i alle kanaler. Også oss voksne. Kanskje spesielt vi som skal være gode forbilder for våre barn. Vi trenger gode forbilder, vi også. Og jeg skal prøve å være et av dem.

Jeg sier ikke at jeg alltid gjør ting riktig, mange vil sikkert si at jeg gjør det aller meste feil, jeg sier bare at jeg skal gjøre mitt aller beste for å ta det ansvaret som har blitt gitt meg. For denne prisen ser jeg i alle høyeste grad på som en tillitserklæring. Ikke en pris for det jeg har gjort til nå, men en pris for det som kommer.

Jeg sier ikke med det at ting fra nå skal bli blodig alvor hele tiden, for denne bloggen har alltid vært og skal alltid være et hyggelig sted der man plutselig kan få monologer fra en hest, men jeg skal tørre å innrømme overfor meg selv at jeg faktisk har en blogg med ganske stor påvirkningskraft. Og bruke den kraften til det beste for dem som trenger det mest.

Barna ❤️


 

* Følg Pappahjerte på Facebook *

11 kommentarer
    1. Den prisen er så velfortjent! Jeg digger bloggen og ler meg skakk til tider og må fortelle mannen min om hva som står. Og samtidig mange tøffe temaer som barn.. fortsett med det du gjør. 🤗 og nå har det kommet noe nytt til Norge som innebærer barns helse og familien, lurer litt på hva du tenker om dette temaet med alt som er i media? https://youtu.be/nSqDGtrsIRM Sjekk ut denne snutten 🤗🤗

    2. Flott å fjerne fokus fra kropp til mental helse,barn,mobbing osv. Tror det er mange som er lei de “rosa” Forbilder, gode sånne, er så viktig for barna våre. Når jeg tenker på hva folk synes det er greit å skrive i kommentarfeltet 🤤 nei,vi må ikke glemme hvordan vi selv ønsker å bli møtt. Jeg ønsker å bli møtt med vennlighet og forståelse,og prøver det jeg kan å møte andre med nettopp dette,både privat og ikke minst på jobb. Fortsett som du gjør. Ha en fin kveld. Hilsen fra meg ❤

    3. GRATULERER SÅÅÅÅÅ MYE😊 er det noen som har fortjent den prisen er det nettopp DEG👍 Synes du skal fortsette bloggen din som du har gjort, det er jo grunnen til at du vant👍 Gleder meg hver dag til å lese bloggen din😊 du tar opp seriøse ting og morsomme ting, en blogg med litt forskjellige temaer, digger den rett og slett🌺 Kykke til videre med bloggen👍 Gullpennen neste år tenker jeg🍸🍾🍸🍾🍸🍾

    4. Tror ikke “vixenpris” er like “prestisjefylt” etter alle avsløringene nå, som det engang var. Desverre.

    5. Gratulerer! For at vi skal følge deg og like det vi leser, så tror jeg det er viktig at du viser en realistisk side, med både oppturer og nedturer. Er alt bare fantastisk så stoler vi ikke på deg.Det har noe med å gjenkjenne seg selv, da appelerer du til oss. Og personlige bilder er alfa omega ellers blir det upersonlig/oppdiktet som jeg har skrevet om mange ganger før. Jo mer fra daglig livet som vi andre kjenner oss igjen på, det gir troverdighet! Skriver som vanlig det jeg mener 🙂

    6. Du trenger ikke bevise noe som helst, bare vær deg, som du alltid har vært her på bloggen din 🙂 Masse lykke til! Jeg er også småbarnsfar og storbarnsfar så vil si at jeg føler ganske så godt med deg i nesten alle saker! Blogg on!

    7. “Jeg skulle jo skrive et innlegg til en hest jeg!” – ha-ha, kongesetning! Gratulerer med pris, tipper du kan skrive innlegg både om hest OG viktige ting jeg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg