Live fra “Hver gang vi møtes” – Tones kveld

Det er lørdag, det er liveblogg, det er Tone sin kveld. Nu kör vi! 🙂

* Blogginnlegget oppdateres kontinuerlig utover kvelden *

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

19.58: Blogginnlegg opprettet, på plass i joggebuksa i sofaen til mamma og pappa på Kolbotn. Har delegert min del av ansvaret for legging av barn til muttern. Det var lurt. Flink gutt, snill mamma 😉

20.01: Må innrømme at jeg ikke er veldig bevandret i Tones samlede verker. Kjenner bare til et par låter, men må innrømme at jeg er utrolig svak for “Di første jul”. Den er nydelig. Helt nydelig. Håper noen synger den, selv om julesang kanskje er litt utenfor sesong x-)

20:05: Noterer meg at jeg aldri kunne vært venn med en gjeng artister. Stemmebånd, du liksom.. Når noen utfordrer til bading, så bader vi. Tone Damli, douze points!

20.15: Låt 1, Tshawe – Stuck in my head
Etter en tolkning som traff meg som en våt klut på en kald dag i forrige uke, er Tshawe tilbake! For en entertainer og herlig fyr. Dette liker jeg. Innslaget med Vinnie funker, jeg liker at Tshawe har klart å dra låta over på sin banehalvdel og gjøre den til sin egen. Dette føles som en perfekt radio-hit.
Terningkast: 4.

20.16: Klarer ikke bestemme meg for om Tshawe fortjener 4 eller 5 på terningen. Tar gjerne imot innspill i kommentarfeltet 😀

20.22: Låt 2, Christel – The bliss song
Går det an å overtolke en låt? Vet ikke om det er et begrep, men jeg føler liksom at det ble litt rart det her. Fra det litt mørke musikalske til det melankolsk vokale i en sang som egentlig bare er sukrete søt. Det er klart, det er jo fint da og veldig flinkt, men det treffer meg liksom ikke helt. Fint å se Christel dra tolkningene et hakk videre, men jeg må dessverre innrømme at jeg likte den påfølgende reklamen for epler fra Syd-Tirol bedre.
Terningkast: 3.

20.26: Etter mye om og men, oppjusteres Tshawe til 5 og Christel til 3. Får være måte på hvor streng man skal være.

20:30: Ekstremt fascinert over den reklamen der Carsten O. Five prater og plutselig blir til en magasinforside. At man kan gå på månen er én ting, men dette! #nåharjegsettalt

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

20.38: Låt 3, Hans Petter  – Hello goodbye
Hans Petter, jeg må innrømme.. Jeg hadde mistet litt trua. Men dette.. Dette er saft på en glovarm dag. Dette er dritbra. Bedre enn originalen? Ja, det tror jeg faktisk. Sårt og litt køntripreget uten å bli for mye i noen retning. Innlevelsen virker veldig ekte og hele komposisjonen er perfekt balansert. Nei, Hans Petter, dette var bra. Enig med Tor: Hans Petter Gåsehud.
Terningkast: 5.

20.42: Stine fra kommentarfeltet setter ord på nøyaktig det jeg føler, så her kommer hennes kommentar, ord for ord:
“Noe jeg liker godt med denne programserien, er at vi liksom blir mer kjent med artister man ellers kanskje ikke hører på/ mener noe som. De er jo jammen meg folk, som oss. 🙂 Tone virker som ei sympatisk dame, alle overskrifter til tross. Også får man jo høre kjente låter i ny forkledning. “

20.47: Bergliot minner meg på at det er tid for Teos ukentlige Hver gang vi møtes-snack. Han er helt gal etter å få spise snø på balkongen til muttern og fattern, så da blir det snø på menyen i kveld 😀

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

20.49: Tredje program på rad jeg må google om han heter Tor eller Tore Endresen. Jeg er dum. Type stokk.

20.52: Låt 4, Tor Endresen – Tone (butterflies)
Hmm… La oss ta det kjempepositive først. Stemmen i refrenget sitter som Dan Børge i beste sendetid. Knall! Men jeg likte ikke helt den overgangen til å synge direkte til henne. Fikk sånn merkelig konfirmasjonsvibb / bryllupssang fra onkel følelse over det. Klarer ikke helt definere det, bare likte det ikke helt. Men stemmen var fin da. Tor er en sommerfugl.
Terningkast: 3.

* DEL 1 SLUTT – TISSEPAUSE *

21.18 (pauseblogging): Alle som måtte tro at hunder ikke kan se hva som foregår på TV, tar feil. Her følger bevis. Hver gang det kommer en hund på TV, spretter Teo ned fra sofaen og står og logrer foran skjermen 😀

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

21.35 (pauseblogging): Den pausen mellom del 1 og 2 er så ulidelig lang når man bare sitter og tvinner tomler foran peisen. Men hey, det ansiktsuttrykket her blir aldri gammelt ass x-)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

* START DEL 2 *

21.43: Endelig slutt på pausen. Seriøst TV2, den pausen mellom del 1 og 2 er altfor lang. Tenker dere ikke på oss som sitter her og stirrer i taket mens vi venter fortvilet og ser på sportssendinger fra idretter vi ikke bryr oss noe om? Hilsen mann som synes fotball er kjempekjedelig.

21.46: Samme det, nu kör vi!

20.52: Låt 5, Silya – Winner of a losing game
Dette gidder jeg ikke kommentere engang. Jeg grein. Endel, faktisk. Caller det bare allerede jeg: Årets TV-øyeblikk 2018 ❤️
Terningkast: 10.

22.04: Låt 6, Claudia Scott – Look back
Claudia fikk den kjipe jobben med å hoppe etter Wirkola på ryggen til en snøleopard i dag, og lander vel et sted rett over kulen, men godt bak den grønne streken for min del. Mulig det bare er Claudia og jeg som har litt dårlig kjemi, men jeg synes kanskje det blir litt tamt, jeg altså. Igjen. Kanskje bare sjangeren hun jobber i som ikke treffer meg helt i tarmtottene. Trodde egentlig jeg likte countrymusikk, men begynner å tvile litt. Litt antiklimatisk slutt i dag.
Terningkast: 3.

22.06: Konklusjon: Det er vel ikke vits å suse rundt grøten her: Silya var ni fullvoksne hestehoder foran de andre i dag. Synes Tone fremsto som en kjempesympatisk og herlig jente som tilsynelatende har ekstremt mye mer under topplokket enn tabloidene vil ha det til. Godt å ha Tshawe tilbake, ny toppnotering på Hans Petter og Silya fikk meg til å gå ned et par hundre gram i tårer. Som passer bra, for jeg har en dress å passe inn i til Vixen-festen i morgen 😉

Fin kveld. Bra kveld. Og nå er det Gullfisken! 😀

Tusen takk til alle som har fulgt med og bidratt med kommentarer. You guys :-*

/ Sees om ei uke!

117 kommentarer

Siste innlegg