Pappahumor til 0 på terningen

Jeg følte meg så ung, fresh og levende. Kjøpte meg nye sko i dag, fornøyd med håret, det er fredag, solen skinner og ting er bra. Elsker sånne dager! Dager der man føler seg ungdommelig og frisk, nysgjerrig på livet og kvikk som en fugl. Dager da man bare går og smiler.

Så da jeg var ute og luftet Teo i dagens siste livbringende solstråler, var jeg i strålende humør. Typisk sånt der man fyrer av pappahumor og morsomheter i øst og vest.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Halvveis på runden kom vi over en flokk med unger. Jeg er ikke kjempegod på å anslå alder, så la oss si at de var rundt 10 år. 12, kanskje. Kan også ha vært 9.

Uansett. De fattet raskt interesse for Teo og kom stormende bort.

– “Kan vi få smeike hunden din??”

Som innflytter kvakk jeg til som jeg alltid gjør. Sleike hunden min, tenkte jeg. Hva for en syk jævel er det som- ååh? smeike ja. Smeike betyr klappe/stryke/kose på Larviksk.

– “Klabert!” svarte jeg raskt og kastet Teo inn i en flokk med ventende armer.

Han var i himmelen. Fingre som strøk gjennom pelsen, klødde ved øret og klappet på hodet. Jeg lot dem holde på en liten stund, før jeg nappet til meg Teo og signaliserte at vi måtte videre.

Barna ble stående som forelsket og se etter ham med store øyne.

– “Åååh, så søt han er!” sa de i samlet flokk.

Hvorpå jeg snudde meg og med et kjekt glis svarte:

– “Takk for det, men hva synes dere om hunden?”

Og la oss bare si: De var helt klart minst 10-15 år for unge for den type humor. Brått var smilet borte og man følte seg som en gammel, creepy fyr igjen x-)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

/ Pappahumor er ikke for hvem som helst… x-)

9 kommentarer
    1. 😀 Bor sammen med men fra Larviktraktene. De snakker kjemperart! “Smeike” er jo ikke et ord!! Neste gang må du velge ditt publikum litt bedre…

    2. Haha! Folk fra Larvik har bare bestemt seg for å komponere sitt eget språk og er ikke så fryktelig opptatt av lærebøkene x-)
      Smeike
      Mellåm
      Brøllåpp
      Kårnjakk
      etc
      etc

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg