Perledag og Noro-karantene

Vi er blitt hysteriske, jeg innser det nå. Vi har blitt akkurat sånne foreldre som jeg alltid har lovet meg selv å ikke bli. Sånne som holder barna hjemme fra barnehagen fordi de er friske!

Men du skjønner, vi må. Det går nemlig et hissig Noro-virus i barnehagen for tiden, men til helgen MÅ vi være friske. For førstkommende søndag er det Vixen Influencer Awards og den dagen nekter jeg å henge over doskåla som en russ i russetiden.

For Vixen er årets desidert største høydepunkt for oss influencere, og en sjelden anledning til å møte andre likesinnede for å prate skit og ha det moro. Spesielt når man klart å karre seg hele veien til finalen!

For to rustne småbarnsforeldre er det dessuten en enda sjeldnere anledning til å dra på road trip, bo på hotell og bare være kjærester.

Så derfor ble det bonusdag hjemme med perler og Noro-karantene i dag. Får vel innrømme at det er en av fordelene ved å ha hjemmekontor. Vi har ingen sykedager å lene oss på, men så kan man heller være litt fleksibel når hysteriet inntreffer. Og det gjorde det i dag.

For etter helgen var det plutselig enda en ny runde med Noro og oppkast i barnehagen, så i dag ble det å vifte med det hvite flagget og ta seg en Gro-dag.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Derfor passet det ekstra bra at det dukket opp en mystisk pakke i posten i går. For i forrige uke fant vi nemlig ut at det var på høy tid å fylle på perleinventaret, og et raskt søk på nettet viste at det fantes mange spennende varianter å velge mellom.

Selvlysende, gull, sølv, glitter m.m. Tenkte egentlig bare å prøve en pose eller to, men 29 kroner per pose og fri frakt fra 150 kroner… Vips så var man 6000 perler rikere 😀

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Lys-test godkjent! Selvlysende perler er det nye 😀
 

Og barna klager ikke på det. Ikke i det hele tatt, faktisk. Ikke jeg heller, her jeg sitter og slurper kaffe, leser meg opp på pokerstrategi og myser ut vinduet på evig leting etter mistenkelige smittebærere som kommer og banker på døra x-)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

/ 5 dager igjen, kan det virkelig holde?! #jesuisnoro

OBS! Fortsatt mulig å stemme på Christina “Kona Til” som Folkets Favoritt i Vixen Influencer Awards! Stem her 🙂

16 kommentarer
    1. Sånn gjorde vi ofte da jentene gikk i bhg. Nå er de 7, 8 og 10. Er verre nå som de går på skolen, men skal innrømme jeg hadde et barn hjemme fra skolen her en gang… hun hadde vært i bursdag med alle jentene i klassen i helga og på facebooksiden til klassen tikket det inn meldinger om at halvparten av jentene lå rett ut med omgangssyken etter bursdagen. Da sende jeg melding til læreren om at min jente var “litt kvalm” og ble hjemme fra skolen… var vel heller en litt hysterisk mamma… lykke til på Vixen og kos dere med perling 🙂

    2. Jeg forstår deg så godt! Jeg er hjemmeværende/jobber litt hjemmefra, og så fort jeg får snusen i at det herjer rundt, så henter jeg ut ungene. En ting er vannkopper og andre ting man blir immun mot. Men omgangsyken er jo bare til pest og plage for alle den måtte møte på. Og jeg nekter å få den i hus mer enn jeg må. Ikke at det alltid har hjulpet, for disse ungene er eksperter i å dra det med seg hjem fra andre steder. Men vi slipper i hvert fall unna noen ganger. Lykke til med vixen og håper ungene holder seg friske. Her er forresten ungene hjemme denne uka selv, av samme grunn. Plutselig en masse unger borte på mandag, så nå krysser jeg bare fingrene for at det ikke setter i gang i løpet av natta.

    3. Liiitt usikker faktisk, men skal si ifra hvis jeg kommer over noe 🙂
      Ifjor ble det vel bare streamet live på Vixen og/eller Nettavisen, men vet ikke hva som blir greia i år.

    4. Det er synd du velger å gå for vixen. Dette er kjøpt og betalt, og kun de mest anerkjente bloggene får innpass. Ikke pga kvalitet men pga lesere. Nå sier jeg ikke du er slik, men har du sett nominasjonslista, eller lest om bloggomtoppbloggere i det siste? De eneste som fortjener prisen ble disket for brudd på en lov som ikke er dokumentert. Kun fordi det er en trussel, og også fordi de ikke tjener kroner på bloggen. Er det seriøst?

    5. Dette høres veldig ut som spekulasjoner, spør du meg. Har man gode beviser for alle disse påstandene? Alt jeg hører er spekulasjoner, men lite bevis. Om noe, har vel Vixen blitt mer seriøst de siste årene.

      At Bloggomtoppbloggere ble disket synes jeg virker helt greit. En blogg som rapper bilder og bruker veldig mye tid på å latterliggjør bloggere, har lite å gjøre i en prisutdeling for bloggere og andre influencere, spør du meg. Angånede dette med å snakke hverandre opp og frem, mener jeg.

    6. Jeg forstår. Ja, det blir spekulasjoner når man ikkevet nok om det. Takk for meningen din! Veldig interessant med et annet synspunkt enn bare bloggomtoppbloggere sitt 🙂 Da skal ikke jeg påstå så mye mer, men heller ønske deg lykke til 😀

    7. De rapper bilder på samme måte som både du og kona de gjør mener du? Hvis ikke ville det vært fint med eksempler på forskjellen mellom dere. Ellers blir jo dette bare spekulasjoner uten bevis.
      Forresten, konatil bør vel også diskes? Når det var snakk om latterliggjøring av andre bloggere.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg