Menn som heier på kvinner (de ikke ønsker å ligge med)

Det føles jo ganske banalt å måtte si dette, men likevel føler jeg en slags plikt for å ta til orde for denne saken. For ja, det er mulig for menn å heie på kvinner de ikke ønsker å ligge med.

Couple of Dutch soccer supporters cheer
Licensed from: Sandra van der Steen / yayimages.com
 

For noen av dere kommer nok dette helt sikkert som et sjokk, men det er altså mulig.

For det tar aldri feil. Hver gang jeg skriver oppløftende ord om en kvinne, det være seg Sophie Elise, Anna Rasmussen eller lignende, er det bare et spørsmål om tid før det tikker inn en mail, melding eller kommentar av typen:

– “Fy faen så patetisk, dette skriver du bare for å prøve å komme i buksa på hu!”.

Å heie på kvinner betyr heller ikke at man er en tøffelhelt. Noen av mine mannlige lesere burde kanskje lese den setningen en gang til, for noen menn har en gudegave for alltid å måtte lire av seg gullkorn á la:

– “Haha, din latterlige unnskyldning av en mann. Få deg baller a, pappapyse!”

Så derfor tenkte jeg å være mitt samfunnsansvar bevisst og informere om at menn kan heie på kvinner. Også dem de ikke ønsker å ligge med.

Jeg forstår ikke hvordan det skulle fungert uansett, forresten. Skulle jeg først skrevet et blogginnlegg som jeg deretter sender til agenten til vedkommende og sier:

“Hei, kan du tipse Anna om dette innlegget og spørre om hun vil ligge med meg?”

Nå er jeg riktignok ganske rusten i sjekkegamet, men jeg er rimelig sikker på at det ikke er sånn det funker.

Flirting
“Vil du bli med hjem og se på blogginnlegget mitt?”
Licensed from: phovoir / yayimages.com
 

Men ikke alle tror at jeg skriver støttende ord til kvinner for å ligge med dem. Noen “vet” også at jeg bare gjør det for klikk og penger. For som blogger er jo det det eneste jeg bryr meg om.

Som ironisk nok er både helt 100 % riktig og feil på samme tid. For som blogger lever jeg jo faktisk av klikk og trafikk. Når det er sagt, så vet jeg også at jeg vil dø raskere enn en korianderplante i minusgrader hvis jeg begynner å la jakten på klikk diktere det jeg skriver. Derfor gjør jeg ikke det.

Jeg skriver nøyaktig hva rakkern pokkern jeg vil, så får det bare gå som det går. Oftest skriver jeg om helt dagligdagse ting, men andre ganger kommenterer jeg dagsaktuelle saker med viralt potensiale. Det betyr ikke dermed at jeg aktivt jakter etter klikk og lar det styre meg. Til det har jeg altfor stor respekt for leserne.

Men det er rart da. Å anklage noen for å gjøre jobben sin, mener jeg. Du sier jo ikke til en rørlegger:

– “Jaha ja, så du sitter der og skrur?! Latterlig ass, det gjør du BARE for å tjene penger”.

Men men, som den gamle kroken jeg hadde båtvakt med for noen år tilbake sa: “Hva skal´n gjørra med folk?”
 

Og det var egentlig alt jeg ville si i dag. Nei vent, det er én ting til.

Til dere menn som mener at man er en balleløs pysegutt hvis man tør å støtte kvinner: Det er 2018. Er det ikke på tide å droppe den fantastisk utdaterte stereotypen om at menn er store og hårete alfa-gorillaer som bare bryr seg om tunge ting og motorolje?

Det er gøy med tunge ting altså, men tøffe karer har myke rumper, de også. Det å tørre å vise seg svak er ikke en svakhet, men en styrke. Å gjemme seg bak et tastatur og late som man er syv meter høy, har ingenting med maskulinitet å gjøre, snarere tvert imot.

Men det henger vel sammen med den gamle “sannheten” om at ekte menn ikke gråter. Det var kanskje sant i 1960, men tidene har forandret seg. Menn kan heie på kvinner nå. Selv menn med baller, men uten uærlige intensjoner. Rart det der.

I løpet av uken har jeg for øvrig tenkt til å skrive et innlegg om en hest jeg kjører forbi hver eneste dag. Ikke fordi jeg tror veldig mange kommer til å klikke seg inn på et innlegg om en hest, men fordi jeg føler for det. Den ser så trist ut der den står og kjeder seg i snøføyka.

Det er ikke med det sagt at jeg ønsker å ligge med den. Bare sånn til info.

Takk for meg.

Horse
Licensed from: visualpanic / yayimages.com

 

* Følg Hestehjerte på Facebook *

18 kommentarer
    1. Well said! 🤘🏽
      Heia deg! Heia Christina! Heia Anna, Sophie Elise, Anne-Brith og alle andre som våger å stikke nesa frem og underholde oss med livene deres. Drit i Kardashian! (Eller forresten, heia dem også 😅). Hvorfor skal vi trykke hverandre ned? La oss heie på hverandre. Jeg sier som helsesista: G L E D I N G!

    2. Min far var av den gamle skolen. Middag skulle stå klar, skjortene strøket. Tøff og brumlete. Helt til min mor fikk hjerneblødning for 3. Gang. Han er et nytt menneske. Gråter, ler, lager mat, vasker. Sier at han ikke kommer til å overleve om mor går bort først. Hun, som er delvis lam i ene siden, må kjefte litt på han, slik at hun også får tatt oppvasken. Han er blitt en tøffel og det er så vakkert å se. De er virkelig glade i hverandre💜 Tøffe karer kan hvis de vil. Også heie på kvinner💜

    3. Føler at du gang på gang får sagt (skrevet) ting jeg går rundt å tenker på! Du klarer å være saklig og få frem poengene dine, samtidig som du alltid bruker humor og rare/teite formuleringer som gjør det interessant og morsomt å lese. Du har virkelig en gave 🙂
      Gleder meg til å lese om hesten! 😀

    4. Haha! Så sjukt bra skrevet! Du er fantastisk flink til å skrive. Digger alt du skriver om også foresten, så gleder meg til historie om hesten 👌🏻😀

    5. Som alltid, fantastisk godt skrevet!! Tar meg selv i å sitte og klappe etter at jeg har lest ferdig. 😉

    6. Jeg leste noe fantastisk for en stund tilbake, husker ikke hvor så kan ikke kreditere. men det handlet hvertfall om ordtaket “grow some balls” og at baller er veldig ømfintlige så kanskje vi heller skal be folk “grow a uterus” for er det noe som tåler en støyt er det livmora haha!

    7. ‘Tøffe karer har myke rumper de også’, nytt ordtak som kommer til å bli brukt heretter😉 Digger bloggen din!

    8. Jeg kan forstå at du heier på dine blogg kolleger. Men når det er sagt så jeg bare si at som mor til to tenåringsdøtre så er veldig mange bloggere usunne forbilder til unge jenter. Mine jenter får ikke lese bloggen til sophie Elise og mamma til Michelle. De får heller følge gode forbilder som Ulrikke Falch og helsesista. Jeg ønsker ikke at jentene mine blir som mange av topp bloggerne. De bidrar sterkt til kroppspress og psykisk sykdom. Jeg har selv jobbet i skolehelsetjenesten på videregående skole og du aner ikke hvilket omfang det er med tanke på psykisk sykdom blant spesielt jenter. Jeg heier som du sikkert skjønner ikke på disse jentene du skriver om.

    9. Haha! Takk for det 😀
      Den setningen er faktisk løselig oversatt fra et gammelt avisutklipp vi har hengende på utedoen på hytta, et utklipp som må ha hengt der i 30-40 år. “Tuffa karar har mjuka stjärtar, dom också” eller noe sånt. Ikke helt stabil i svensk 😉

    10. Haha! Ja akkurat det med “grow some balls” er en kjent sak. Klassisk noe en mann ville sagt til meg i en bloggsak han ikke likte og/eller forstod 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg