Live fra “Hver gang vi møtes” – Silyas kveld

Ny lørdag, ny artist, nye muligheter! Her er “Hver gang vi møtes” live-blogg edition 😃
 

* Innlegget oppdateres kontinuerlig utover kvelden – oppdater for mer *
* legg gjerne igjen kommentarer med deres meninger*


 

19.50: Macen nektet å starte, heldigvis bare flatt batteri. Fikk panikk. Rakk å tenke at jeg bryr meg mer om macen enn mange jeg kjenner. Det er ikke bra.

19.53: Jeg elsker den Kvikk Lunsj-reklamen og får umiddelbart lyst til å løpe rett ut i naturen. Men det regner ute, så…. næh.

20.00: Det er seriøst 18 år siden “Not for the dough” ble gitt ut. Aldri følt meg så gammel som akkurat nå. Kort depresjon. Kanskje på tide å fiske frem noe lørdagsgodt… 😉

20.03: Det der er sjukt mye kanel.

20.07: Husker min første kjøretime med fattern på en parkeringsplass i Ski. Sykt skummelt, men lo den samme “gal professor”-latteren som Silya. Fun fact: Jeg strøk på første oppkjøring på LILLE JULAFTEN! Snakk om tidenes antiklimaks. Ble mye banning den julen..
 

20:15: Låt 1, Tone Damli – Heart
Dæven steike! Hva skjedde med Tone Damli? De første to låtene hennes synes jeg har vært direkte kjedelige, men her føler jeg at hun har møtt en perfekt krysning av nytolkning og respekt for originalen. Digger den lille knekken i stemmen og at hun prøver å kopiere Silyas energi på scenen og synes det funker, om enn i en litt søtere makron-forkledning. Men dette likte jeg overraskende godt. Lukter på femmern, men bare et hint for tamt.
Terningkast: 4.

20.18: Silya må være den personen i verden som kler rødt hår best. Mon tro om det er naturlig farge? Nei, kan ikke være det. Eller..? Uansett dritkult.
 

20.22: Låt 2, Claudia Scott – Sucka
Sorry altså, men jeg synes kanskje dette blir litt kjedelig jeg. Spesielt når originalen er så frekk og trøkkete. Savner det trøkket, selv om Claudia synger nydelig. Men digger det Dylanske munnspillet (“tannregulering” i følge Silya) da. Mulig det treffer Silya, men jeg synes plutselig en sang med veldig mye særpreg låt som 90 % av låtene fra countrysjangeren.
Terningkast: 2.

20.26: Bergljot i kommentarfeltet etterspør godbit til Teo. Snakker vi ny fast tradisjon på lørdager? Greit for meg. “Hver gang vi møtes” og Dentastix. God deal x-)

20.29: Første pause brukes flittig. Teo har alliert seg med folk i kommentarfeltet. Dentastix satt på saken.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

20.36: Låt 3, Tshawe – Not for the dough
Usj, andre låt på rad der jeg føler meg som party poooper, men… jeg liker originalen så veldig godt. Også er jeg født helt uten soul i kroppen, så sånn åleglatt “Ligg med meg”-groove er liksom ikke helt min greie. Det er jo glatt som smør og får sikkert mange damer til å rødme langt ut i neste uke, men det blir litt for mye smør på skiva for meg. Okei, jeg får kanskje litt lyst til å ligge med Tshawe, men ikke sånn veldig.
Terningkast: 3.

20.42: Leste akkurat i kommentarfeltet at Claudia Scott er 60 år?! Jeg ville gjettet på 42. Hun må spise 1 kilo grønnkål om dagen. Sånn vil jeg se ut når jeg er 60 også..
 

20.50: Låt 4, Hans Petter – No us in runnin´
Denne sangen er fast på joggelista mi og er fryktelig glad i den, så her må Hans Petter trå til. Også oversatt til norsk a gitt! Men… søren heller… det funker ikke dette heller. Er det bare meg? Kanskje jeg skal gå på kjøkkenet og spise en pose med seigmenn i pausen? Synes liksom alt mangler litt sprut i dag, bortsett fra Tone da. Liker “Rotte i en runding”-twisten, men sånn bortsett fra det så synes jeg låta drukner litt i seg selv. Fint rockepreg, men savner særpreget i låta.
Terningkast: 3.

20.58: Bruker pausen på å dele en av ukens desidert største høydepunkt. Tidligere denne uken la jeg ut en liten morsomhet på Instagram og SE hvem som har kommentert. Holdt på å stryke med da jeg så det. Ble så starstruck at jeg hylte som en hund som blir tråkket på halen.

21:15: Innser at live-blogging er kjempegøy. Må finne flere programmer å live-blogge fra. MGP-finalen har blitt foreslått og det er selvfølgelig bænkers, men vurderer å begynne å følge med på Paradise Hotel, hvis det begynner igjen. Det hadde jo vært perfekt! Farmen Kjendis også egentlig, men det har holdt på for lenge.

Men live-blogging fra Pærra fra en 36 år gammel mann hadde vært nydelig x-)

* PAUSE *

21.38 Den pausen er lang ass..

21: 40: Hvis jeg skal sitte og spise potetgull og dipp i pausen hver lørdag fremover, tror jeg vi må utsette sommerkroppen en 3-4 år til..

21:46: Som MGP-nerd må jeg bare si at jeg ELSKER “Eurphoria”-låta til Silya. Husker jeg stemte på den. Ganske mange ganger.

21:48: Pysjbuksa er på plass 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

20.54: Låt 5, Christel Alsos – Hellfire
Jeg vet ikke hva det er, men hver gang Christel synger, stopper alt. Ingen beveger seg og alt blir bare… magisk. Den stemmen, de strykerne, den innlevelsen – Christel er på et helt annet nivå. Tror kanskje jeg er litt forelsket i Christel Alsos. Og det passer egentlig bra, for det er Christina også x-)
Terningkast: 5.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

21.59: Låt 6, Tor Endresen – Become my dream
Du vet det lover bra når hovedgjesten begynner å gråte før du kommer deg på scenen. Og Tor LEVERER! Fy. Ti. Katta. Fra den såre, litt Freddie Mercury-aktige starten, til å eksplodere i full Tom Jones og rive rett over i Eddie Vedders kontrollerte brøle-landskap. Fra 0 kraft til 150 % kraft – nei dette… dette var fantastisk. Sinnssykt overrasket og vanvittig imponert. Det var så mye kraft og trøkk at jeg tror muligens han blåste av halve hårpynte til Silya.
Terningkast: 5.

22.10 – Konklusjon: Kvelden startet ganske tamt og emment, som en indisk rett med altfor lite salt. Men så gikk det opp mot magisk og full trøkk, som et tacotårn nedlesset i jalapeno. Christel Alsos er min nye favorittperson i verden og kan trollbinde en sekk med jord. Tone gjorde sin beste låt på lenge og Tor Endresen overrasket stort og blåste sokkene av meg.

Best i dag: Christel Alsos og Tor Endresen på delt 1. plass.
 

/ Tusen takk for følget folkens!! Sees vi neste lørdag? 😉

90 kommentarer
    1. Wohoo! Har sjekket blogger siden halv 8, begynte å bli engstlig for at du ikke skulle hamre på tafstaturet under kveldens sending

    2. Ikke spesielt begeistret for Tone……..men nå!!!!! WOW😍 sååååå bra❤ husk godis til Theo🙃

    3. Claudia….not so much😣 takk for at du gjør Hver gang vi møtes gøy. Hadde ikke sett på , hadde det ikke vært for deg😀

    4. Tone viser at når hun får den rette låtskriveren, så kan hun også blomstre. Dette må være det beste hun noen sinne har gjort. Så løssluppen og fri hun var…

    5. Nei og nei… Den jazza versjonen var litt sløv. Tshawe er jo så full av energi – hvor blei den av?

    6. 18 år siden Multicyde? Føler meg gammel jeg også 🙈🙈 Tone har vært best så langt, uten tvil. Men Shawe overrasket positivt også 😄

    7. Kommer litt sent inn her… Har ikke fått med meg at du ?liveblogger? i kveld også. Men veldig glad, da👍🏼 Gubben min synes nemlig programmet er ræva, så da har jeg kun deg å ?sparre? med.
      Liker Tones versjon best hittil. Litt overraskende…

    8. Ikke så gammel som jeg følte meg da jeg pratet med en medblogger her en dag og tullet med at vi må høre på Venga Boys på vorspielet før Vixen Influencer Awards, og innså at hun var… 1 år da de var på topp! x-) x-)

    9. Enighet, skjønte ingenting. Skjønner at man vil prøve nye ting og få inn litt soul og smør og greier, men… njæææh. Kjører smørfritt i kveld.

    10. Haha, det er akkurat derfor vi må liveblogge, så vi har noen å sparre med 😀
      Blir så ensomt i sofakroken ellers og “Hver gang vi møtes” er perfekt plapre-TV 🙂

      Helt enig! Likte Tones best så langt og veldig overrasket over det.

    11. Regnes det som juks at jeg ser på del 2 nå? Jeg har bare sumo, og den begynte automatisk etter første del 😯

    12. Oops.. Glemt ut heile Hver gang vi møtes idag.. Full gang med kidsa, Han i Midten har liggebesøk og Kånå masa om nåken hyller eg sko hatt skrudd opp for lenge siå..
      Men her blei man jo kjapt oppdatert.. 😀
      Supert.. =D

    13. Haha! Vet du, MGP med liveblogg kunne vært utrolig moro! Jeg mener, man sitter jo bare og bedømmer fra sofakroken uansett, så hvorfor ikke gjøre det sammen? Jo, det er en god idé 🙂

    14. Fremdeles en knapp på Tone, selv om Hans Petter sparka litt fra. Nå er jeg spent på Christel… nordlenning og patriot som jeg er. 🙂

    15. HVA?! Nei nei, det er juks. Nå skal man strekke på beina og ta seg et knekkebrød, hehe. Bah, kjenner at jeg savner litt flere låter jeg. Seks stykker er liksom så altfor lite. Derfor må jo MGP med liveblogg bli god stemning 😀

    16. Helt enig. Godt håndverk, men det blir liksom ikke… hva skal man si… det blir liksom bare en vanlig låt. Type låtfyll på en hel CD, men ikke den ene spesielle man har til rådighet på en sånn kveld.

    17. Spent på Christel selv! Har du sett min Instagram forresten? Christel svarte på et bilde jeg la ut der for noen dager siden! Holdt på å dævve av starstruck-het 😀

      Kan legge det ut her i innlegget nå i pausen 😉

    18. Okei! Jeg skal vente. Når begynner sendingen på tv igjen? Jeg er så enig, skulle vært flere låter.
      Jeg er for MGP blogging altså, men synes du også skal ta med stjernekamp, siden du alt er så godt i gang 😊

    19. Men når er Stjernekamp? Hvis det går på lørdag kveld, sliter jeg litt x-)
      Husker jeg så hele sesongen med Stjernekamp når Silya var med. Fy feite for en dame!

      Neste sending begynner 21.40. Du må gjerne se nå altså, men da sier du ikke et pip, hører du? 😉

    20. Gjorde noe jeg aldri før har gjort, etter Christels versjon på Hans Petters kveld; sendte henne ei melding og sa hva jeg mente om dette. Blei jo rørt som nyplukka tyttebær! Og hun svarte og takka! Var ikke “tilsnakkanes” på tider! Sånne kjendiser liker vi!

    21. Er sååå enig i alle dine vurderinger altså!! Også eelsket jeg din anmeldelse av Tshawe; morsomt og vittig og aldeles herlig!!!

    22. Gubben har sovna på sofaen og jeg venter i spenning på Christels fremføring. Skyhøye forventninger til den dama😘

    23. Loud and clear!
      Jeg er ganske sikker på at det er på lørdager,men det starter ikke før til høsten. Jeg har så innmari lyst til å se den sesongen som Silya var med i, men da jeg oppdaget stjernekamp, var ikke den lenger tilgjengelig på nett-tv 😕 Beat for beat kommer jo også ut på vårparten, du skal ikke hamre litt løs på tafstaturet da også? 😂

    24. Hmmm…ikke lett for artistene å fange energien til Silya..litt skuffet over Tshawe..Han er vel den som kjenner henne best og kanskje skulle vært den som skulle speilet henne? Blir spennende med de to siste…

    25. Asså, jeg får jo lyst til å taste på turet av alle mulige TV-sendinger for tiden, haha! Beat for Beat er jeg litt usikker på, kjenner jeg x-)
      Farmen Kjendis hadde egentlig vært helt perfekt. Å herregud! Paradise Hotel! Haha, hvis det kommer ny sesong av det, skal jeg liveblogge hver gang. Aldri sett en hel episode før, hehe.

    26. Oh dear! Paradise.. Har aldri sett en episode og skal aldri se en, men jeg har lært at om du ikke har noe positivt å si, så trenger jeg heller ikke å si noe.. 😂 Når begynner forresten MGP cirkuset?

    27. Har du sett VG sine anmeldelser enda? Må si jeg heller er enig med deg! Såå gøy å følge med! 🙂

    28. Nix, ikke sett hva VG skriver. Ah shit, må sjekke nå. Krysser fingrene for at de som faktisk vet hva de prater om, ikke sier det stikk motsatte av meg, haha!

    29. vil bare informere deg om at pærra går 4 dager på rad hver uke gaanske lenge, så det ville vært sjukt mye jobb! og kanskje litt for mye.. men ideên var morsom 😀

    30. Fikk med meg Hans Petter sin opptreden, og e heilt enig i din oppsumering.. Blei rotete og kjedelig.. Men, har ikkje den store kompetansen å melda med tanke på Silya.. Anna en den hit’en hu hadde med Multicyde..
      På toppen av det heila så fant eg nettopp ut at det va Fa Cup kamp for Liverpool på Viasat 4..
      Kånå har heller ikkje kommen på at det e Hver gang vi møtes ennå.. Så satsa på at hu ikkje lese kommentarfeltet ditt, og lar det stå te med fotballkamp på tv..
      Mens eg følge dine oppdateringar her .. =D

    31. Dette liker jeg. Nå har jeg titta innom både VG og Dagbladet sine anmeldelser, og konkluderer med at det er deg det er mest verdt å følge

    32. Haha! Fotball foran blogg? Ja ja, er vel en ganske naturlig prioritering for den gjengse mann, det 😉
      Selv kan jeg bare se 11-14 minutter av en fotballkamp før jeg begynner å kjede meg. Født rastløs og vant til håndball der det scores hvert 9. sekund x-)

    33. ÅH, det er det beste jeg har hørt så langt i dag! 😀 😀 Takk for tilliten! Så håper vi at Tor og Christel leverer i bøtter og spann etter pausen 🙂

    34. Går te helsikke i fotballkampen.. Kånå sitt hukommelsestap e over .. Og enig i at håndball har meir underholdningsverdi enn fotball, for rastlause sjeler.. ;-D
      Men nå blei det musikk på tv alikavel.. =D
      Og nå komme favoritten.. Juhuu..

    35. Jøje meg.. Det e nåke Susanne Sundfør’ish øve Alsos.. Bare ein slags meir skoleflink versjon.. Altså, uten så mye vokabulære krumspring..
      Rett og slett fordi hu ikkje trenge å gjør det, fordi stemmen e hypnotiserande god..
      Magisk, kvar gang hu synge jo.. !!!

    36. Chistel, Tone og Tor… resten husker jeg liksom ikke. Det er min konklusjon ettet kvelden. Takk for følget!

    37. Tusen tusen takk for at du finnes! Dette har vært så gøy ❤ Gleder meg skikkelig til neste lørdag!!

    38. Tor traff meg faktisk midt i gørra i dag, på en god måte. Digget det. Rett og slett. Om ikke annet fordi det må ha vært en vanvittig krevende øvelse å gå fra så sårt og lite, til så gigantisk og stort. Funker for meg (Vitaepro for deg) x-)

    39. Ukes-oppsummering av paradise hotel syns eg faktisk hadde vore heilt nydelig 👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼 Haha!!
      Takk for underholdning underveis i HGVM 🌟

    40. Har nå sett episodene, og gått gjennom alle sangene på spotify. Er ganske enig med deg idag, men… Jeg syntes faktisk Hans Petter var best idag. Gjerne ikke vokalt, og det er noe særegent med hans måte å syge på, som kan oppleves rotete. Så idag får han en 4/5 er hos meg.
      Skulle jeg hørt på noen av disse sangene på fritiden hadde det blitt Hans Petters og Tones versjoner idag.
      Syntes Cristel ble litt kjedelig idag, men solid 5 er for musikalsk prestasjon! (Jeg ga hun 6 forje uke.)

    41. Takk for det! Du, det hadde vært nydelig. Skal absolutt vurdere det når det begynner. Men usikker på om jeg klarer å se på Paradise uten å hive TV-en ut av vinduet x-)

    42. I etterkant er jeg faktisk enig i din analyse av Christel. Magisk, men et lite hakk under forrige uke.

      Hans Petters versjon ble jeg liksom ikke helt forelsket i, kanskje fordi jeg liker originalen så veldig veldig godt. Ikke at det skal bety noe egentlig, den bare traff meg ikke helt.

      Ah sukk, nå begynte jeg å tenke på Ole Paus´ versjon av Morten Abels “Lydia”. Så ikke den sesongen, men fått med meg den sangen og den er bare helt magisk. Legger ved link for sikkerhets skyld 🙂
      https://www.youtube.com/watch?v=tkEw5O0HLdA

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg