Googlet meg syk jeg også, gitt

I går skrev Christina et innlegg om at hun nærmest hadde googlet seg til kreft da hun skulle finne ut hva som var galt med føflekken sin. Som viste seg å være en gammelmannsflekk.. Haha! (les: “Kona til – Jeg leste på google, skjønner du“)

Men jeg kan jo skjønne hennes uro, for jeg har gjort nesten akkurat det samme. Bare at mine symptomer var langt mer fremtredende!

For i en lang periode nå har jeg lagt merke til en ganske markant endring som har bekymret meg en del. Og det er ikke som at det er en liten føflekk på et bortgjemt sted heller, nei det gjelder nesten hele ansiktet.

Jeg begynte å legge merke til det for en god stund siden, kanskje allerede 3-4 år tilbake, men jeg ville liksom ikke si noe. Tenkte at hvis jeg bare lukker øynene og fortsetter som vanlig, så ville det gå over.

Men det gjorde jo ikke det, vettu. Så i forrige uke så jeg meg nødt til å google litt. For der jeg før så et ansikt så friskt og fullt at liv av man skulle tro jeg var en nyfødt valp, ser jeg nå et gustent fjes med blå IKEA-poser under øynene.

Hudfargen har gått fra en glødende flamme til et slukket bål. Grålig og trist som en polsk regnbue.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Men det er ikke bare ansiktet, jeg merker det på hele meg. Jeg er trøtt hele tiden, jeg sover dårlig, er oppe om natten og sovner midt på dagen. Gjerne med grøtskåla i hånda.

Også psykisk har ting endret seg. Jeg som før så så lett på livet, er nå blitt så bekymret for alt. Mikroplast i vannet, antibiotika i fisk, muggsopp i rosiner og biler som kjører for fort. Også all den banningen på TV da.

Også er jeg stresset! Superstresset hele tiden, ofte helt uten å forstå hvorfor.

Frem til nå har jeg mistenkt at det må være en sammensatt sykdom som drenerer meg for energi. Kanskje en slags mangelsykdom eller noe i den gata.

Men så googlet jeg.

Og så kjente jeg litt på det.

Og så leste jeg meg opp…
 

Viser seg at jeg bare er en helt vanlig småbarnsfar 😉

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

/ Pappa om natta, pappa om dagen 😉

Les også: Kona til – “Jeg leste på google, skjønner du”

5 kommentarer
    1. Shit og den sykdommen er kronisk 😳 Godt det er en «sykdom» man ikke dør av, men kun tidvis tømmer kroppen for all energi 😅 Men den daglige dosen medisin har lite bivirkninger ❤️❤️ Kos, kyss, bustehoder og Disney Jr ❤️❤️

    2. Ikke for å være «ekkel» 😉, men hvis du ikke allerede følger familien Busby, så klikk deg inn på Insta på dbusby, adambuzz, itsabuzzworld og på YouTube på outdaughtered 🤗. Ikke «såååå ille» å være to barnspappa da. Dette er bare godt og morsomt ment💐

    3. Disse symptomene går dessverre over av seg selv. Med mindre det produseres avkom hvert år 😉 Nyt tiden og lykke til når de blir 14-19

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg