Hvem i all verden sender pikkbilder?!

Man hører om det hele tiden. Kvinne mottar bilder av penis fra ukjent mann. Eller menn. Helt uten å be om det, helt totalt uvitende. Ingen invitasjon, ingen signaler. Bare “Hei på deg, her har du meg” og bilder av en slamp. En røyskatt. En blek agurk. En nyfødt rotte uten svans.

Og det har liksom bare blitt en allment akseptert sannhet. Menn sender pikkbilder på sosiale medier. Det er selvfølgelig ikke innafor, men sånn er ståa i 2017. Ståa.. beklager.

Tilbake til saken, det er nemlig ett spørsmål ingen ser ut til å stille seg: Hvem i all verden er disse gutta som sender sånne bilder?

Det første man ser for seg er en tvilsom kis med tynn bart og konebanker-skjorte som sitter i kjelleren og røyker cigarillos, men jeg tror ikke det er én spesifikk type karer som sender slike bilder. Jeg tror de er like forskjellige som snøfnugg, men én ting må de ha til felles: En virkelighetsforståelse og et selvbilde som ikke likner grisen.

For har du sett en penis? La oss bare være ærlige: Den er jo ikke særlig pen å se på. Den ser ut som en nyfødt og pjuskede gnager med to bleke rosiner rundt halsen.

Og det som slår meg er: Hvem i all verden har selvtilliten, den manglende selvinnsikten og baller (…) til å ta et bilde av slampen sin, se på bildet og tenke: “YES! Fy søren for et bra bilde, dette kommer til å slå an!”

Ikke jeg i hvert fall. For jeg har prøvd. Ikke sendt bilde til noen altså, men i forskningens øyemed tok jeg et bilde. Tenkte jeg kunne sende det til Christina, bare på tull, kanskje lage et julekort, men fy søren.. Noe så ufint.

Greit, i all ærlighet, en penis kan sikkert være ok den altså. Såpass skal jeg gi den. Med et godt kamera, skikkelig lyssetting, kanskje litt sminke og photoshop, så kan du sikkert få til et greit resultat. Men for å bruke ordene famøst fremført av ikke helt ukjente Barack Obama: “You can put lipstick on a pig, but it´s still a pig”.

Men å henge over doskåla med julekulene dinglende i friluft for å sende til folk som ikke ber om det?! Jeg kan bare ikke fatte og begripe hvem som får seg til å begå slik et digitalt overgrep. Men jeg tror de kunne trengt en klem.

Så det jeg prøver å si er vel bare: Slutt. For faen. Slutt! Oppsøk hjelp eller kjøp deg fasttelefon. Hvis du er så oppmerksomhetssyk at du må plage jenter med selfier fra underlivet, er det virkelig det beste du får til?

Hvis du ønsker oppmerksomhet fra en jente og har kommet så langt at du tar bilder av ting, hvorfor ikke en solnedgang? Eller en kurv med kattunger? Eller en melding med “Hei, jeg hadde tenkt til å sende deg et litt intimt bilde, men så slo det meg: Trenger du hjelp til noe i huset? Skal jeg måke oppkjørselen eller vaske dusjkabinettet for deg?”. Jeg lover deg, du vil øke sjansene for et napp med rundt 1000 prosent.

Ekte menn sender ikke sånne bilder, bare pikker sender bilder av pikker.

Naked man hands holding padlock locked chain over pants underwear
Licensed from: ia_64 / yayimages.com

60 kommentarer
    1. Hadde en ekkel kar på facebook en stund (vi var ikke venner der) som drev og sendte dick-pics. Hadde aldri snakket med han, ikke tatt initiativ til samtale, ikke svart på meldingene hans eller noe, men dick pics fikk jeg i fleng. Svarte til slutt med et bilde av en oppskjært grillpølse. Da ble det stille.

    2. Endelig en mann som skjønner greia! Jeg kommenterer aldri innlegg av noe art, men denne gangen har jeg ikke både kommentert men også delt! TAKK for at du skrev dette innlegget. Det er den største turn offen å få et slik bilde på snap eller annet sosialt medie. For meg som er 39 år og alene med en sønn, så er det ikke en pikk jeg ser etter først og fremst.. men en snill mann som vil bli kjent med meg og respekterer meg! God jul 😊

    3. Haha! Sånn skal det gjøres. Det er folk som det der som får meg til å miste trua på menneskeheten, men så kommer du og retter det opp igjen. Takk 😀

    4. Haha endelig noen som har skjønt det? Faen så irriterende altså! Hele tiden trodde jeg det var “min feil” fordi jeg valgte å stille lettkledd i et blad. Men neida jeg kom på at jeg fikk sånne ekle skrumpet kukk bilder lenge før jeg gjorde noe sånt. Bare slik BAM der var den. Pleier svare noe jævla stygt tilbake da. En anna gang tok jeg bilde av rompa til en kompis å sendte i retur. Da ble det stille… En anna gang en most pølse.

    5. Fantastisk at en mann som deg setter ord på dette, da eg blei singel så hagla det inn pikk bilda te meg, ikke kjente eg de som sendte te meg, måtte blokkere godt over 100 stk… Å dette va og mannfolk som hadde samboer og barn… Eg blei rett å slett kvalm av måten de presenterte seg på, mista vell egentlig trua på at d fantes ordentlige menn der ute som va “normal”, men ha funnet en som e heilt spesiell 😉 kunne skrevet bok å fyllt m bilder te skrekk å advarsel på korr mye svineri som florerer på nett.

    6. Tusen takk for at du setter gode ord på det fra en manns perspektiv! Hvis alle var som deg osv…..
      God jul til deg og gjengen din! 🙂

    7. Fantastisk bra skrevet. Er så enig med deg ,er eneste stoltheten dem har det som henger mellom beina så må dem seriøst skaffe seg kunnskap og ikke minst skaffe seg et liv. Den med grillpølsa gjordet dagen min bedre. hehe

    8. Herregud, for ett fantastisk innlegg!
      Jeg fikk et slikt bilde på snapchat, skvatt jo som bare pokker og sveipet skiten bort – umåtelig happy for at jenta mi på 5år ikke satt ved siden av meg AKKURAT da!! Begynte å tenke, “takk og lov for at samboeren ikke var der 😯” – før jeg tok til fornuft og innså at det var pokker ikke min feil.
      Deretter blokka jeg idioten.

    9. Trodde dette var forbeholdt unge mennesker, men så fikk jeg også slike bilder – fra en mann 60+ i en lederstilling😱 Omg, sier jeg bare😰

    10. Det som må gjøres, hvis mulig, er å screenshotte bildet og finne personens fulle navn. Så finner du en forelder (helst mor) på Facebook og gjør henne oppmerksom på situasjonen. 🙂 Da blir det slutt på dickpics fra en stakkars fyr i hvertfall.

    11. En penis er rådigg når den er festet til mannen jeg er kjæreste med. Å få dickpic av en random fyr slengt i ansiktet hvorsomhelst/nårsomhelst er skikkelig turnoff; føler meg skitten og dritt når det dukker opp. Man føler seg ikke respektert for fem flate øre.

    12. Takk! Da føler jeg meg (mer eller mindre) “normal” igjen! 🙂 Trodde det bare var jeg som ikke synes pikker er spesielt pent… Og i alle fall ikke fremmede av arten. I mitt hode er det helt sykt å sende pikkbilder til andre, ikke minst til folk som ikke har bedt om det/folk man ikke kjenner.

    13. Samme type vulgære folk av begge kjønn sender slike bilder. Visste du at det er langt, langt flere kvinner som sender bilder av underlivet sitt? Tenkte at du kanskje ikke har reflektert over det.

    14. Til og med jeg, gamle bestemor får sånne bilder fra ukjente menn. Første gang fant jeg navnet til samboeren og videresendte bildet til henne og spurte om hun kjente den igjen. Det ble et voldsomt rabalder. De neste viste jeg til gubben og fikk noe å le av. Han traff den ene avsenderen på et møte og sa bare stille og rolig at jeg ikke likte bildet, eller kontakt med han. Da ble det rolig 😬
      Senere bilder bare sletter jeg. Det er ikke så mange altså 😉

    15. Mye hyklerske kvinnfolk her også. Min personlige erfaring er at jenter jeg har vært sammen med har likt bilder av penis.
      Når det er sagt så har jeg ikke sendt random. Men dem jeg har vært sammen med ville ha hatt bilde like mye som jeg ville ha av dem. å det har vært samtlige forhold.
      Folk er forskjellige. Kvinner som Menn!

    16. En gang leste jeg en artikkel om dette med tenning og forskjeller på menn og kvinner. Det er jo forsket på det meste her i livet. Der ble det hevdet at menn bruker øynene og tenner på det de ser, derfor er pupper, rumper og lår så populært. Men de fleste kvinner tenner med følelser, og derfor er penisbilder fra ukjente “hvemsomhelst’er” lite populært for det store flertallet av dem. Unntak finnes selvsagt på alle områder, men…..
      Den smarte mann lar derfor bilder av stoltheten sin være, ellers får han aldri napp. 🙂 For å være ærlig; verken peniser eller mer eller mindre skrevende vaginaer er særlig pent å se på. Men det er nok mange flere menn som vil tenne på bilde av sistnevnte, enn det er kvinner som tenner på bilde av det førstnevnte. Jeg tviler på det blir likestilling på det området. 🙂

    17. ELSKER dette innlegget!!!
      Alt du skriver er SÅ sant…. Du treffer spikeren på hodet og jeg ler høyt 🙂
      Takk!!

    18. Serr? Hvem er det som hater på folk og ting de ikke vet noe om? Om kølla di er så schtøgg at den ikke egner seg på foto, så drit i å ta bilde av den da.
      Å ta bilder av kølla kan være en del av den seksuelle spenningen mellom to menn som er keene, osv. Det finnes et hav av andre anledninger.
      Jeg mistenker artikkelforfatter for å ha en stygg pikk og/eller for å skrive dette, for å få kred hos pk-kvinner, og meningsmafiaen generelt. Ufresht, hatete og harry.

    19. “hvorfor ikke en solnedgang? Eller en kurv med kattunger? Eller en melding med “Hei, jeg hadde tenkt til å sende deg et litt intimt bilde, men så slo det meg: Trenger du hjelp til noe i huset? Skal jeg måke oppkjørselen eller vaske dusjkabinettet for deg?”. Jeg lover deg, du vil øke sjansene for et napp med rundt 1000 prosent.”
      Herregud. Får du pupp enda? Ekte menn, sender ikke kattunger og solnedganger osv. Det er for dem som mangler baller og liker å kle seg i dameundertøy.
      “Ekte menn sender ikke sånne bilder, bare pikker sender bilder av pikker.”
      Ekte menn har kølle og baller, om du liker det eller ikke. Og selvsagt sender “pikker” bilder av “pikker”. Hadde du hatt noen, så hadde du sikkert sendt du også.
      Og “pappahjerte”, hvordan kom du på noe så pusete og lamt navn? “Pappakølle” hadde vært et navn som ga respekt.

    20. Jeg mistenker at du skrev det der av mindreverdighetskomplekser og for å få kred hos mannsjåvinistene og nassene.

    21. Jeg mistenker at mistanken er mistenkt og misforstått. Å hate på at noen tar bilder av kølla si er bare harry.

    22. Menn synes at bryster er pene og sexy. Men jeg tror ikke at kvinner synes at en fremmed manns penis er sexy – heller tvert om. Det må vel være verdens dårligste sjekketriks.

    23. Leser i kommentarfeltet og tenker at her traff du nok et ømtpunkt for noen menn. Noe mangel på kontakt med virkeligheten også tydeligvis, når de nekter å ta innover seg hvordan kvinner flest reagerer på dette. Kjenner jenter som lar være å si fra til sine kjærester for å skåne følelsene hans, og later som ingenting selv om de synes det blir for dumt. Og ja, jenter snakker om dette.

    24. Dessverre så har jeg en mann som gjør/gjorde dette 😩😑 tok han flere ganger på at han har sendt sånne ekle bilder til ukjente kvinner. Synes det var ekkelt fra før av å motta slike bilder da jeg var singel, men enda enklere er det å plutselig ha mann som man er gift med og barn som sender sånt… ÆSJ…! Kunne ikke vært mer skuffa, såra og kvalm av det.

    25. Jeg liker best å få rompebilder, av menn vel.
      For jeg har alltid likt romper da
      Noe sånt.
      Og en gang, da jeg jobba på Rimi Bjørndal, arrangerte Rimi-Hagen rompekonkurranse.
      For han ville se hvem som hadde den største rompa da.
      Så sånn er nok det.
      Bare noe jeg tenke på.
      Men men.

    26. Naturen har fortsatt mye rådighet over menn og kvinner. Mannen viser frem sin penis og kvinnen velger. Sånn er det i dyreriket også men ofte noe annet enn penis. Poenget er at man viser frem noe for å lokke kvinnen til å ha sex for å lage barn.
      Så enkelt er det.
      Kanskje mannen har større drivkraft fra naturens side enn kvinner, eller at kvinner ikke tør å innrømme det i dagens moderne samfunn.

    27. De som sender bilde av pikken er menn som oppfører seg som menn.
      Pappahjerte er ikke mann og kuk en moraliserende dust med mer østrogen enn testosteron og pikken ligner sikker mer på en klitoris enn en skikkelig kuk
      Dust

    28. Man reklamerer jo for det beste man har å fare med. Noen menn har bare stor kølle å skilte med, så da …
      Omtrent som kvinner som kler av seg uansett hva de foretar seg. Har de ikke annet enn kropp å fare med, kanskje. Ikke kan de synge, men synge skal de, og da er det lurt å opptre halvnaken.

    29. Det var også sånn, mener jeg å huske, at lærer Aakvåg og Geri, mobba meg fordi jeg hadde liten pikk.
      Men stemora mi, Haldis, sa det at alle i familien hadde liten pikk da.
      Noe sånt.
      Og de her pikkene var ikke lengre enn 9 cm da.
      Så sånn var nok det.
      Jeg overhørte bak frysedisken på Rimi, at jeg var forfulgt av noe slags negermafia.
      Og de her negerne prompa mye (eller noe i den duren).
      Og de her negerne hadde også lange pikker da.
      Er det her noe slags pikkvendetta,lurer jeg.

    30. Dette problemet er nok enda større for menn,men de er nok ikke så hårsåre og ikler seg offerollen ved første mulighet.
      Innboksen på min E mail renner over av jenter/kvinner som bretter ut hele stasen,og tilbyr sex tjenester og forsøker å lure folk inn på nettsteder for å svindle dem,Både Norske og utenlandske,ikke veldig koselig å få en helside på e post med ei ræv som tilbyr analsex heller,txt meldinger med tilbud om nettsteder,som det er hundrevis av unge jenter og damer helt opp i 60-70 årene som bretter ut stasen er heller ikke noe særlig etter min menning.hele nettsteder der gifte kvinner/jenter tilbyr seg og bretter seg ut og søker menn for utroskap er også helt tourn off.Er helt enig at det ikke er pent å sende snurebass bilder bilder,men egentlig svært lite å bry seg om.ingen grunn til å overdrive til de grader.I dagens samfunn med likestilling bør nok både jenter og kvinner vise seg litt sterke og overse slikt vås,på linje med menn.

    31. Elsker sånne bilder av kjæresten min. Men når andre sender? Nei takk!
      Kan ikke forstå hva dere gutter tenker med. Selv når man er i forhold så får man slike bilder. Æsj!

    32. Sjeldent jeg kommenterer på sånt, men her klarer jeg ikke å holde meg unna. Takk Pappahjertet for å denne tydelige oppklaringen. Ihvertfall trodde jeg det var klart og tydelig frem til jeg leste kommentarfeltet. Tydeligere kunne det ikke sies, men allikevel ser det ut som det ennå er en lang vei å gå. Vær så snill menn, dere som syns sånn er ok: skjerp dere!! Våkn opp og skjerp dere! Vi liker det ikke! Og som noen så fint påpeker i kommentarfeltet om at hans kjæreste og han gjør det til hverandre: det er en gjensidig avtale dere i mellom skjønner du. Vær så snill og hold deg for god til å vise pikken din til fremmede mennesker. Vi vil ikke se den. Kjæresten din ja, ukjent kvinne som ikke har bedt om det: nei! Så lett er det forstår du 😛 Kort oppsummert blir det da: til kjæresten, ja.Til ukjent, nei. Det er primitivt og ekkelt med sånne bilder. Æsj, æsj og æsj.

    33. Oppfordrer alle som misliker slike bilder til å grave opp relasjoner og sende dem skjermbilder av meldingene. Har du kjæreste med litt “tak i”, vis ham bildene og send ham på tokt.

    34. Hvis dette kommentarfeltet er representativt for Norges befolkning, så finnes det virkelig ikke noe håp…

    35. Stor kuk = Menn som har god selvtillit. Kan sende penisbilder og være stolt av kuken, går i dusjen og viser frem til alle andre, mens vi med små dusjer hjemme, nervøs i lag med damer, og dårlig selvtillit.
      Vi har små kuker, er skamfulle og impotente.
      Gratulerer til dere med stor kuk. Dere har trukket et bra lodd.
      Liten kuk = under 13 cm, jeg har 11.

    36. Nei! Bare nei, ikke gjør det!
      Til dere løkruller i kommentarfeltet over som ikke skjønner tegninga som pappahjerte prøver å fortelle og formidle.
      Å sende dickpics er ulovlig. Det er ingen vits å finne på kreative unnskyldninger for at det er greit eller å ta det ut på budbringeren.(pappahjerte)
      Dickpics går under straffeloven for blotting, med en strafferamme på inntil ett år i fengsel. At folk ikke skjønner dette eller synes at det er verdt å risikere bøter og straff for å gjøre det er for meg helt uforståelig.
      En som konsekvent følger opp de som sender dickpics og både anmelder og sender «gaven» til familie/kjæresten til de med dårlig impulskontroll er bloggeren supermarie. Jeg synes det er veldig tøft og bra ta hun går forran og både setter det på dagorden og oppdrar disse som tydeligvis misset noen timer med oppdragelse i oppveksten. Jeg oppfordrer alle jenter som får sånne bilder å gjøre det samme, så kanskje det har en oppdragende effekt.
      https://www.nrk.no/ostfold/onsker-at-flere-anmelder-seksuelle-bilder-1.13713797
      Blotting er betegnelsen på et seksuelt avvik hvor man, både bevisst og ønsket, oppnår seksuell opphisselse ved å eksponere sin seksualitet visuelt for fremmede som ikke ønsker og/eller er forberedt på dette. Det vanligste tilfellet er menn som viser frem sin erigerte penis og av og til også masturberer foran tilfeldige kvinner. Blotteren ønsker kun å vise seg frem og det er svært sjelden at blotteren forulemper fysisk de som blir utsatt for dette. Det vanligste er menn som opplever seksuell opphisselse ved å eksponere seg for kvinner. Også menn for menn eller kvinner for menn eller kvinner forekommer. Selv om en som blir utsatt for blotting ikke opplever en fysisk tilnærming og en reell fysisk trussel vil de fleste oppleve dette krenkende og kunne oppleve psykiske reaksjoner. Spesielt når barn utsettes for blotting er det viktig med oppfølging som innebærer å forklare om avviket og at barnet ikke var utsatt for en reell fysisk trussel.
      Blottende oppførsel er straffbart og betraktes i strafferettslig sammenheng som «seksuelt krenkende eller annen uanstendig adferd» og straffes etter Almindelig borgerlig Straffelovs paragraf 201. Blotting er ikke et juridisk begrep og det er derfor i strafferettslig sammenheng ikke behov for å avgjøre om handlingen var blotting. Det er derfor sjelden at rettsavgjørelser omtaler en handling som blotting unntatt når det har vært medisinsk eller terapeutisk fagpersonell involvert som har diganostisert vedkommende til å ha dette seksuelle avviket. Kilde: wikipedia

    37. Bjørn: Tror du må lese deg opp på loven. Om de har lagt deg til på Snapchat så har man per definisjon en relasjon og man blotter seg dermed ikke for fremmede. I tillegg må du ikke glemme at det er fort gjort å sende feil på Snapchat. Ved blotting må det være en intensjon, så om man sender feil går dette ikke lenger under blotting. Fint at du prøver å belyse temaet, men du bør kanskje lese deg litt opp før du prøver å belære andre.

    38. Det finnes mannfolk der ute med enorme kjønnsorgan, og ikke minst: store,glattbarberte frøposer fylt med deilig, varm, seig og boblende rogn.
      Vi bør hylle disse mannfolka.

    39. Mistenker at det er en og samme mann som har kommentert her tidligere. Mer på bærtur kommer man ikke

    40. Bjørn: Kanskje lese noe annet enn dårlige artikler om du vil diskutere loven. Du kan begynne med å lese straffeloven (og da snakker vi om den nye straffeloven, ikke den som av en eller annen latterlig grunn er blitt referert til i artikkelen du prøver å sitere fra). Det er forøvrig paragraf 298 nå, ikke 201. Lykke til med å overbevise dommeren om at bildet ikke ble feilsendt, som eksempel. Det er en grunn til at de fleste av disse sakene blir henlagt på bevisets stilling. Til dere kvinner: mann dere opp! Jeg har også mottatt diverse bilder av vaginaer jeg ikke ville motta men jeg flyr ikke rundt og sutrer for det og føler meg krenket. På tide å komme seg ut av offerboblen?

    41. Dæven, ja. I mine litt yngre dager hadde jeg ei frøken som tente noe jævlig på intimbilder mens hu var på jobb. Men hver gang jeg ble bedt om (eller på eget initiativ) å ta ett slik bilde, så grøsset jeg over resultatet. Nakenkatt er vel beskrivelsen jeg brukte den gang… Pent er det iallefall ikke, selv om mottageren var både villig og fornøyd med praksisen.
      Jeg anser meg selv som heldig, som fikk spille “the date game” på “hard mode”. Uten tinder og andre dikkedarier. Nettby var en greie den gangen. Facebook hadde nettopp kasta bleien og begynte å få litt blest, men var i hovedsak reklamefri og ganske reint for ekstreme ytringer, og ikke minst fritt for karer som trodde kuken deres var et yndet fotoobjekt.
      Jeg setter jeg veldig pris på at vi fikk date på den gamle, kleine, men veldig ærlige måten og at vi forhåpentligvis er over denne kneika da mine gutter skal ut å finne kjærest. For det her er bare ultrakleint og på ingen måte respektabelt.

    42. Hørte ei på radio som hadde startet en forening for trakaserte. Hun sa det var de samme bildene som gikk igjen hos de I foreningen. Så det er jo noen som sitter og masseutsender bilder. Burde jo ikke være så vanskelig å finne dem da og gi dem en bot som svir på pungen.

    43. Nå er det jo forskjell på utstyr der nede da både på damer og menn , noen er vakre der nede de kan gjerne vise sitt, men skrukkete feite gubber og kjerringer burde skjønne at de burde spare verden for slikt.

    44. Pappahjerte: Kan du vær så snill blokkere den (muligens de, synd jeg ikke får sett IP adresser) dusten som driver å sender inn alle de dustekommentarene i dette innlegget? Ikke bidrar hen med noe som helst fornuftig, ikke har innleggene en snev av sannhet i seg en gang og det blir bare kjedelig å måtte lete frem de ekte kommentarene innimellom alt fyllstoffet.
      Og til dusten som bare må spamme noe så jæv…:
      Ja, vi skjønner alle at du er patetisk. Vi skjønner alle at livet ditt er dritt. Vi skjønner at du er ekstremt sugen etter oppmerksomhet. Vi skjønner alle sammen at selvtilliten din er svært lav og at du trenger profesjonell hjelp. Kan du vær så snill skaffe deg hjelp og slutte å kaste vekk livet ditt her? Det blir så kjedelig for resten av oss. (og ja, du er drit kjedelig. Ikke morsom, ikke provoserende eller underholdene. Bare rett og slett KJEDELIG. GJESP).
      Og angående nakenbilder: De aller fleste fremmede mennesker vil ikke sette pris på nakenbilder. Uansett hvor mye du som sender slike prøver å overbevise deg selv og resten av verden om at folk liker det: Beklager, men du tar feil. Et lite tips som vil redde alle fremtidige forhold: Spør før du sender bildet. At det skal være så vanskelig. Du klarer jo å sende bildet, så da burde du vel klare å skrive litt tekst på forhånd? Og dette går til begge kjønn.

    45. Please blokker alle som vil kneble andres ytringer (sånn som Tove). Disse er vi ikke tjent med å ha med i en debatt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg