Babytiden ut av skapet

Vi har så mye ting. Du aner ikke. Fra gulv til tak har vi ting overalt.

Og det plager meg, for som fattern sier: “Ikke ha for mange ting, for de tingene du eier, kan fort ende opp med å eie deg.”

Det er faktisk helt riktig, for det var nøyaktig det jeg følte da vi hadde båt. Det var jo egentlig min båt, men etter hvert føltes det mer som at båten eide meg. Lå og gnagde på samvittigheten hele tiden.

Sånn har jeg det også med ting som bare tar opp plass. Hjelper ikke at det ligger i en boks på loftet, for det ligger der oppe og gnager på hjernebarken. Derfor ble jeg ekstremt glad da Christina i dag sa at en venninne av henne skulle komme innom for å hente litt babyting. Det gnistret i øynene mine. Sa du.. babyting?

Fra å ligge som en katt på sofaen, bykset jeg til som en fjellgeit og løp opp. Dro ut bokser og begynte å sortere. Klær, leker, seter – let´s go! Brått var hele det ene kryploftet endevendt og poser fylt opp. Og mens Christina så en annen vei, fylte jeg opp min egen pose med ting til kast som gikk rett i garasjen 😉

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Øy, kom igjen a. Jeg har fortsatt noen gode år igjen.
 

Men så skjedde det som ikke skulle skje. Midt mellom en gammel xylofon og en utslitt bamse, fant jeg noe som traff meg midt i gørra. En leke jeg husker så altfor godt. Minnene kom krypende på og plutselig var man tilbake i det fineste av babytiden.

Da et lite smil kunne varme en hel dag, og barna luktet som karamell. Og da ble det plutselig litt vanskelig å kaste ting likevel. Ting kom ut av kastesekken, tempoet gikk ned og veldig mye mer gikk tilbake der det kom fra.

Heldigvis fikk mange fine barneting et nytt hjem i dag likevel, men fy søren så tøft det kan være å kvitte seg med babyting når følelsene tar overhånd og man plutselig blir myk som lunken karamellpudding 😉

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Play that funky music, white sock

13 kommentarer
    1. Tusen takk for det! Ah, tøft når man blir tatt på senga av egne følelser midt i et lass av klær og leker. Gruer meg allerede til konfirmasjonen :-l
      / Ha en fin dag!

    2. Du har en fantastisk og ekte blogg.Jordnært,vittig,underholdene og sist men ikke minst lærerikt for nybegynnerforeldre.Det er vel en sånn pappa som du er,alle vil ha.God jul til deg og din vakre familie.

    3. TUSEN takk for det, November! Det var utrolig hyggelig sagt 🙂
      Nei fy søren, nå tror jeg jaggu jeg kommer til å gå rundt og smile i hele dag. Så sant jeg ikke tråkker rett i yoghurt med nyvaskede sokker x-)
      / Ha en kjempefin dag!

    4. Du er hverdags intelligent og ellers:) Leser det av formuleringer osv.Det samme er kona di:) Flotte blogger dere har.

    5. Hehe, så morsomt skrevet.
      Tror nok du traff noe i rota til ganske mange foreldre, nybakte som mer erfarne.. Den plutselige lukte, den lille lyden, en leke, tegning eller ett bilde.. Helt plutselig sitter man der da, sentimental og rørt over egne følelser, minner og tanker 🙂
      Skal ikke være enkelt å kvitte seg med ting.. :p
      Lykke til videre i sorteringen, vi holder på med samme greia her etter våre tre.. 🙂

    6. Tusen takk for det! Intelligent, du. DEN tar jeg med meg 😀 Skal hilse frua og melde fra, så tenker jeg hennes dag brått ble et lite hakk bedre også 🙂
      / Ha en makaløst god dag!

    7. Takk for det! Ikke lett nei, men det er vel ikke meningen heller, hehe, Det verste er egentlig å kvitte seg med de helt spesielle babyklærne. Små pysjer, søte bodyer etc. Men også godt når man plutselig har plass i skapet igjen 😉

    8. Dere må ikke fine på å kvitte dere med babyklærne! Om 15, eller helst 20… år kan det være moro å ta dem frem og prøve dem på neste generasjon. DET er moro det! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg