Kakemenn og filminnspilling

/ annonse

Bli med på årets morsomste arbeidsdag 😀

Endelig går det mot jul! Jo da, det er kanskje litt tidlig å begynne å ringe med bjellene, men allerede nå lukter det bakst og granbar i minst et par hundre av de tusen hjem. Så også i dette!

Denne uka har vi dratt frem eskene med julepynt og begynt å forberede oss på årets desidert beste høytid. For det er ingen hemmelighet at jeg ELSKER julen, og da må det pyntes. Og bakes!

Der er vi for første gang langt foran skjema og kan allerede nå skryte av å ha én sort i boks!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Kakemenn! Både tradisjonelle varianter og…
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
… litt mer nytenkende x-)
 

For ikke lenge siden ble jeg nemlig spurt om jeg ville være med å lage reklamefilm sammen med Melange, for deres nye produkt “Melange sticks”. Oppdraget gikk ut på å lage Kakemenn sammen med barna, og jeg tenkte: Julekaker og julekos med julemusikk og julebarn? Oh. Yes!

Til bakingen brukte vi altså nyheten Melange sticks, som er like enkelt som det er genialt. For når man baker trenger man ofte runde tall, slik som 100 gram, 200 gram etc. Derfor har Melange delt opp margarinpakken i fire praktiske sticks, som alle veier 100 gram.

Hver margarinpinne har selvfølgelig også en strek for hvert 25. gram, slik at de blir enda enklere i bruk. Praktisk, enkelt og genialt 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Så med sticksene parat, gikk vi til verks!

Deigen ble satt mens barna var i barnehagen, så kom de hjem til pynting og dekket bord. Filmteamet hadde selvfølgelig et par overraskelser på lur, så pyntingen med barna ble IKKE sånn jeg hadde sett for meg, men herregud så moro 🙂

Se video her:

Så hvis du også er klar for å begynne å bake til jul: Sjekk ut Melange sticks! 🙂

Litt lav på inspirasjon? Deilige oppskrifter på kaker og julesnop finner du her –> “Det blir ikke jul uten..”

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

/ Ha en knasende god jul!

14 kommentarer
    1. Ganske genialt med sånne sticks 😀 hadde det bare vært meierismør, som jo er det eneste som duger til god bakst 😉 😀

    2. Sikkert praktisk med sticks, men det er jo ikke så miljøvennlig å pakke smøret inn i enda mer emballasje. Synes det er litt unødvendig å lage mer søppel enn nødvendig… Nå er ikke jeg mer enn middels opptatt av miljø, altså. Men jeg skulle ønske flere bedrifter satsa på løsninger for å redusere søppelet i stedet for å øke det. Litt kritikk fra meg i kveld 🙂

    3. Man baker ikke med Melange, Det er kun smør som er godt nok. Det blir en himmelvid forskjell på smaken.

    4. Merkelig at dere har gått over til å bruke Melange,dere som alltid har ment st smør er det beste.
      Jeg holder meg fortsatt til meierismør.

    5. Enig med Marie over her. Helt uforståelig at du velger å reklamere for margarin. Nekter å tro at dette er noe dere bruker selv. Margarin er søppel for kroppen!

    6. Vi har ikke gått over til å bruke bare Melange, vi bruker smør også. Men jeg synes Melange funker knall i bakverk, til å steke biff etc. I fjor var jeg på julebakeverksted i regi av Melange, og de lussekattene jeg bakte der, ble så vanvittige gode at mange som smakte dem mente det var de beste lussekattene de noensinne hadde smakt. Så det funker med margarin også altså 😀

    7. Den ekstra emballasjen er heldigvis bare papir, så da tenker jeg at det er innafor 🙂
      Man kan jo også tenke at dette reduserer mengden margarin man åpner om gangen, som igjen kan gjøre at man ikke ender opp med en stor del som blir harskt og må kastes, så sånn sett kan det være et lurt triks for å kaste mindre mat 😉

    8. Det er ikke ofte jeg kommenterer blogger, men når du er sponset av Melange, så er du sponset av Melange.. Da bruker man produktet til en reklamefilm, og går tilbake til det smøret man vanligvis bruker ellers 😉

    9. Haha for et tullete produkt! Hvor vanskelig er det å bare bruke målestrekene på papiret? Mer emballasje bare. Og høyere kilospris kanskje?
      Heldig du som tjener penger på å reklamere for noe så unyttig:) Og ja, jeg er litt misunnelig:(

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg