Rammet av pappahumor

Jeg tenkte jeg skulle klare å stå i mot. Ikke bli en sånn fyr. Men det er umulig.

man wearing sunglasses
Licensed from: phovoir / yayimages.com
 

For jeg husker godt da jeg var yngre og hørte fattern skyte fra hofta med pappahumoren sin. Typisk sånn humor som gjør deg litt flau og forlegen. Så tenker du at du skal nekte å le, men likevel kommer det et lite hint av humring. Og det er som kjent akkurat tilstrekkelig med bensin på bålet til at pappahumoren lever videre.

Sånn skulle ikke jeg bli. Men nå er jeg der selv. Kanskje den verste av alle. For jeg elsker å fyre av bløte, knusktørre, kleine og rare morsomheter som i all hovedsak bare er morsomme for én person: Pappaen selv.

Og for dere som ikke kjenner denne underkategorien av humor, her kommer et vilkårlig eksempel:

Christina: “Løper i dusjen en tur, jeg”
Peter: “Tror heller jeg ville stått stille, bahaha”
 

* Står i oppkjørselen etter et snøfall *
Christina: “Deilig at det endelig kom snø! Kan du måke ut bilen?”
Peter (sukker og tar tak i en snøskuffe): “Joda, fint med snø, men akkurat nå er jeg også litt.. skuffa”
 

* I kiosken *
Peter: “Én wiener i brød med ketchup og syltetøy”
Ansatt: “Syltetøy?”
Peter: “Nei takk.”
 

* På badet *
Christina: “Peter, nå er dusjkabinettet så skittent at jeg ikke lenger kan se den sokken som ligger i klem mellom dusjen og veggen”
Peter: “Åh? That socks..”

 

Så ja, jeg skammer meg. Det skulle jo ikke bli sånn her. Jeg skulle ikke bli en sånn som verdsetter dårlige ordspill og vitser som treffer deg rett i flauenerva, men sånn har det blitt. Og jeg klarer ikke å stoppe, selv om Christina nå har blitt så lei at hun har begynt å gi meg “blikket” hver gang jeg prøver meg på en liten røver.

Men sånn er det altså å bli pappa. Det er ingen som forteller deg det der du sitter og venter spent på fødeavdelingen.

Og det hadde egentlig vært utrolig fint, for da kunne man rukket å ta en skikkelig alvorsprat med seg selv for å prøve å stoppe det. Jeg hadde ikke vært sint eller noe sånt altså, bare litt navle-streng.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Sorry.. x-)
 

* Følg Pappahumorhjerte på Facebook *

15 kommentarer
    1. Haha, jeg er en 23 år gammel barnløs kvinne, og jeg elsker pappahumor. Tør ikke forestille meg hvordan det blir når jeg får barn en dag..

    2. Haha! Som en 22 år gammel kvinne uten barn må jeg si at jeg er over middels glad i pappa-humor. Kjæresten min har stadig en spøk på lur, og han tror at jeg ler av sympati. Men jeg ler jo fordi det er gøy!! Håper det bare blir enda mer når vi faktisk blir foreldre!

    3. Datteren:”Ååååå ja, sånn ja!”
      Meg; “nei, Harald!”
      Eg ler like mye hver gang og datteren bare:”Åååå MAMMA(!!!) kutt ut nå, du er sååå tåpelig”
      Haha
      Hilsen 2 barnsmamma`en Vibbedille på 47!
      (Ja eg er også veldig barnslig og snill for alderen hehe)

    4. Hvor blir det av ikke lov å le vitsene? Har jo ventet på de lenge nå og vil gjerne høre mer veldig-dårlig-humor-vitser 😀

    5. Den med syltetøy var sykt morsom. Haha! Jeg sier sånne ting som jeg ler meg ihjel av, men som min datter bare klasker seg i panna av, blir dritflau eller ikke reagerer på i det hele tatt. Føler jo man har relativt tørr humor når andre ikke engang registrerer at det skulle være morsomt!

    6. Ok. Here we go:
      En joke og to fra min mann, som jobber som driver ved en ambassade.
      1. Ah, this takes me back ( as he reverse the car..)
      Samme. Spøken. Hver. Eneste. Dag. Bless him.
      2. The difference between a Zippo and a hippo? The one is very heavy, the one is is a little lighter…
      Bazinga!
      3. I used to work in a calender factory but I got fired because I took a couple days off..
      No? Anyone?

    7. Hehe, elsker den syltetøy-vitsen selv. Første gang jeg hørte den, mistet jeg troen på menneskeheten, men nå er den en personlig favoritt i vitserepertoaret 😀 😀

    8. HAHAHAHAHAHAHAHA jeg lo så høyt at ettåringen lurte på hva som feilte mamman 🙂 Kanke skjønne hvorfor det heter pappahumor, jeg og ei venninne har holdt på sånn siden Ungdomstida :-))
      Ho tok en annen versjon enn syltetøy etter en bytur en lørdagsnatt.
      A: En cheesburger uten ost med sugerør
      Ansatt: sugerør???
      A: Erru full eller??? :-)))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg