Hopp og Sprett!

/ annonse /

Det er ingen hemmelighet at små barn har energikapasitet som duracell-kaniner. De kan hoppe og sprette hele dagen og tilsynelatende aldri bli lei. Eller gå tom for energi.

Som voksen tror man kanskje man klarer å holde samme tempo, men så går det ikke mer enn noen få hopp før man må ta seg en kaffepause. Kanskje like greit, for når leken går ut på å hoppe i sofaen, er det ikke mange sprett fra pappa som skal til, før noen må ringe møbelbutikken og bestille nye deler 😉

Men barna kan holde på fra tidlig morgen til noen slukker lyset om kvelden.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Og jeg har ikke tenkt til å stoppe dem. Jeg sitter bare på sidelinjen og slurper på min kaffe, mens jeg holder et våkent øye med leken som en slags lat David Hasselhoff. I joggebukse.

Men til slutt begynner batteriene å blinke rødt og da kommer far til sin rett. Ut på kjøkkenet med seg for å hente noe raskt og enkelt for å lade de to sirkusapene i en fei.

Tine Sprett fruktyoghurt er helt perfekt for spretne barn som ønsker et raskt mellommåltid uten å kaste bort verdifull sprettetid 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Man skulle kanskje tro at fruktyoghurt til barn var spekket med søtning, men nyheten “Sprett uten tilsatt sukker” er den første fruktyoghurten til barn uten tilsatt sukker eller søtstoff! Den kommer i to smaksrike varianter; Banan og Pære-Eple.

Men selv om “Sprett uten tilsatt sukker” er ribbet for tilsatt søtning og sukker, smaker den helt fortreffelig! Sant å si tror jeg du må være en slags yoghurtdoktor med 30 års erfaring som yoghurtforsker for å smake forskjell x-)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Heller ikke de andre Sprett-variantene inneholder spesielt mye sukker!

Sprett Frukt & Bær har 4% tilsatt sukker, mens Sprett Frukt & Grønnsaker har 3% tilsatt sukker. Samtlige av yoghurtene fra Sprett-serien er laktoseredusert og tilsatt vitamin D. Det kommer godt med for to små kropper som bare vil slurpe i seg noe godt, raskt og enkelt.

Barna mine kastet i hvert fall i seg både den ene og andre yoghurten; med sukker, uten sukker, med frukt og grønnsaker, uten å blunke, før de jublende gikk tilbake til sin favoritthobby: Å sprette rundt som sprettballer mens de gladelig dekker alt fra gulv til tak med yoghurtbartene sine 😉

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

/ Tine Sprett Frukt & Bær, Frukt & Grønnsaker og nyheten “Uten tilsatt sukker” finner du i din dagligvarebutikk 🙂

6 kommentarer
    1. Jeg er ingen yoghurtdoktor, men jeg kjenner STOR forskjell på de to yoghurtene. De to små apekattene mine på 2 og 4 slurpet i seg skvipet (unnskyld uttrykket) uten å mukke, så tydelig at smaksløkene ikke er særlig utviklet der i gården! 😬

    2. Haha! Skvip, du liksom x-)
      Kanskje det bare er mine smaksløker som er ute og sykler, jeg synes i hvert fall alle yoghurtene var minst like gode. Men igjen, nå er jeg ganske glad i yoghurt da. Favoritt? Kirsebær. Omnomnom 😉

    3. Jeg er ca 100 år i hodet, og har sviske som min favoritt 🙂 Etter min bønnfalling var de så vennlige å ta den inn i sortimentet på min lokale Kiwibutikk. Skikkelig flaks (eller god service) 😉

    4. Haha! Nice 😀
      Lo alltid av fattern da han spiste sviskeyoghurt i min “kule” ungdomsperiode, men nå innser jeg jo selvfølgelig at sviskeyoghurt er helt nydelig 😀

    5. Et lite råd, ta å dra stuebordet lengre unna sofaen når de hopper. Bordkant + hode = legevakt og sying.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg