Jeg er Vaiana!

Endelig har vi sett det som mange mener ikke bare er arvtakeren etter Frost, men som også sies å gå isdronning Elsa en høy gang. Og jeg. Er. Enig!!


(Popcornbildet = Licensed from: StephanieFrey / yayimages.com)
 

For i dag har vi gått fra én småpjusk datter til to stekvarme feberklatter, og som blogger med hjemmekontor blir man da nødt til å omrokere litt på planene. Brått gikk som skulle være en dag med filminnspilling og tekstproduksjon, til å bli en dag som hjemmehjelp.

Pjuske på armen, stryke på ryggen og hente saft. Men det betød også at vi endelig fikk tid til å se Vaiana, en film jeg har hørt mye om og gledet meg stort til å se. Og ved Odins skjegg som den leverte!!

For der jeg følte at Frost var bittelitt skuffende, var Vaiana en eneste lang seiersdans i fargesprakende animasjoner, glitrende humor og en historie som umiddelbart tok meg med på en magisk reise.


Ut på bøljan blå!
 

Jeg synes også sangene var helt fortreffelige og gleder meg allerede til å watte opp soundtracket for stammesang og kaffe under frokosten i morgen. Jeg mener: Bjørn Eidsvåg som en utspjåket, narsissistisk krabbe på havets bunn, hvordan kan man unngå å elske det? x-)

Der Frost for det meste var kald og blå, synes jeg Vaiana livet opp stua med varme og glede. Og humor! Så mye herlig humor. Humor som suser rett over hodene på ungene, men som treffer oss voksne rett i gørra.

Du vet det er en bra film når du blir litt trist når den slutter og blir sittende å tenke på om man ikke bare skulle solgt huset for å seile på de syv hav og lete etter skatter og sjøuhyrer.

Og det beste av alt er at vi ventet så lenge med å se filmen, at da det endelig var duket for filmkveld var febersnupp så sliten at hun måtte legge seg. Som betyr? Ny filmkveld i morgen!

Om jeg er klar for å se den igjen? Oh yes! Og siden Christina la febersnuppa fikk ikke hun sett filmen heller, som betyr at jeg i morgen får gleden av å være han irriterende fyren som hele tiden sitter og sier: “Følg med nå. Hei hei, følg med nå. Det her er bra. Sjekk nå.”

Jeg gleder meg allerede og i morgen skal jeg ha potetskruer 🙂


 

P.S. Beklager mangelfull bildebruk i innlegget, men filmkveld er filmkveld. Da får mobilfjeset holde seg på kjøkkenet 😉

/ Aue aue, nuku i mua!

11 kommentarer
    1. Den er helt fantastisk! Jeg anbefaler å se den på engelsk også. Dwayne Johnsen som Maui, er awesome og sangene blir enda bedre. Jeg er en ihuga disney fan og jeg elsker det faktum at de filmene er fullstappet med humor for både voksne og barn. Synes det er fantastisk at jeg kan se de samme disney filmene jeg så på som barn og le høyt av den humoren som på den tiden gikk meg hus forbi. God bedring til knøttene og kos dere med Vaiana i morgen.

    2. Jepp! Told you so! Viste du kom til å bli solgt! Den e fantastisk! Og sangene blir bare bedre og bedre!

    3. Vaiana er fantastisk! <3 Vet ikke hvor mange ganger den har blitt sett her i huset, men det er mange..! Personlig syns jeg den er bedre på norsk enn engelsk, men man MÅ jo se den på både norsk og engelsk når man først skal se den.. 😉
      Frost har også vært en veldig stor favoritt, og jeg er stor fan av den også. Vi gleder oss til oppfølgeren kommer om et par år 🙂

    4. Såklart er ikke frost bra når du ser den på norsk. Ingenting blir bra når du oversetter fra orginalspråket til norsk. Norsk er stygt. Unntakene er postmann pat, mummi og tre nøtter til Askepott.
      Se frozen på engelsk, så skal du se pipa får en annen lyd. Filmen er fantastisk. Og handlingen er også fantastisk. Og viktig. (Særlig delen hvor Elsa sier man ikke kan gifte seg med noen man har kjent i en dag. Og når de fremhever at ekte kjærlighet ef mellom Anna og Elsa!!!)

    5. JA! Det må jeg prøve. Veldig spent på den engelske originalen. Akkurat sett ferdig alle sesongene av Ballers og blitt skikkelig glad i Dwayne, så blir moro å se ham i rollen som Maui 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg