To små perlehjerter

Vi sier ofte at vi har fått en av hver. En rolig systematiker som mamma og en spinnvill kaos-apekatt som pappa. Og sjeldent har det vært mer tydelig enn da jeg fikk hjemmelagde farsdagsgaver av barna i går.

De hadde gjort seg flid med å perle hvert sitt hjerte, pakket inn og holdt på for at pappa skulle bli hoppende fornøyd på farsdagen. Og det ble han! Men samtidig er det et herlig stilstudie å se forskjellen på de to perlehjertene.

Storebror:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Lillesøster:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Til sammenligning:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

Aner jeg en ørliten forskjell i tankemønster her? Den ene ligger an til 5 år på NTNU i Trondheim, den andre noe litt mer kreativt, kunstnerisk og kaotisk. Blogger kanskje..? Dattera til? Datterhjerte.blogg.no? Haha, DET kunne blitt interessant.

“Hei bloggen. I dag fant jeg pappa svingende fra en lampe i taket mens han sang og filmet seg selv. Mamma sitter nede og strikker og blar gjennom gamle bilder av Jacob Oftebro. Jeg må flytte. Nå”

Digresjon slutt, ville bare si at det er interessant å se hvor ulike barn kan være selv om man oppdrar dem helt likt.

Den ene hater smør, den andre spiser gjerne bare smør. En liker pizza, en hater pizza og når de perler hjerter er de like som olje og vann. Sant å si så er det bare deres felles forkjærlighet for sushi som gir dem en slags familiær likhet x-)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

/ Ha en fjong ny uke! 🙂

* Følg Perlehjerte på Facebook *

8 kommentarer
    1. Jeg har og en av hver og en som er en blanding mellom dei to og minsten ser ut som hun blir mest lik kaos hjerte 💜

    2. Men likevel er det system i rotet. Med unntak av de to rød nede til venstre er det ingen like ved siden av hverandre. Riktig nok er det et helt annerledes system, men mye vanskeligere å opprettholde!

    3. Haha! Liker at du har studert kaoshjertet 😀 Ja, det er akkurat et sånt type system som sikkert er logisk for henne, men vanskelig å se med det blotte øyet. Litt sånn som jeg organiserer alt jeg eier 😉

    4. Jeg mistenker at det handler vel så mye om alder. Gi henne to år til på baken, så perler hun også slike hjerter som Plutten :p

    5. Njaaaa, egentlig ikke i deres situasjon faktisk. For det er gjennomgående for alt de gjør, også sammenlignet med hvordan eldstemann oppførte seg i samme alder. Har også venner av lillesnupp i samme alder som oppfører seg like ulikt 🙂

    6. Ååå nå fikk jeg lyst til å perle 😁
      Det er ganske koselig å sitte med barna å gjøre det faktisk 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg