Den ultimate partesten

Dette blir mildt sagt spennende!

For i dag skal Christina og jeg på det samme møtet i Oslo. Og vi har bil. Stasjonsvogn med ledig baksete. Og vi kjører forbi Sandvika på veien..

Jepp, vi skal på IKEA..

Couple shopping
(Licensed from: phovoir / yayimages.com)
 

Christina har mast i månedsvis om at vi må komme oss på IKEA for å kjøpe gudene vet hva, men vi trenger det visstnok. Og det er sikkert fint og flott det altså, jeg bare vet hva som kommer til å skje når vi kommer dit.

Jeg tror vi drar dit for å spise kjøttboller, kjøpe en skuff (én skuff) og kanskje et par frekke duftlys, men hun tror vi skal på ekspedisjon til månen. Vi har all tid i verden og et helt romskip å fylle.

Og det er ikke det at jeg hater IKEA, jeg gjør ikke det. For det kan være fint å reke rundt og se på puter og gafler, men det kommer et punkt der man blir drittlei. For meg inntreffer det etter ca. 25 minutter. Alt over det er et minefelt.

Da blir jeg lei, sur og utålmodig. Mister absolutt all interesse for alt, til og med duftlys, og det eneste jeg vil er hjem. For hvert eneste spørsmål om dørhåndtak og dobørster kjenner jeg et iskaldt drypp av eksistensiell angst i nakken, og veggene på varehuset begynner å krype innpå meg.

Alt som holder meg gående er viten om at hvis jeg klarer å holde meg fra å klikke i vinkel og rive ned hver eneste Billy jeg ser, så venter det både pølse og softis på den andre siden.

happy sausage
Licensed from: Esthercatalan / yayimages.com
 

Så da går man der med sammenbitte tenner og tenker på lystige pingviner med morsomt ganglag. Nikker, smiler og svarer ja til alt. Ja vel, så ender man kanskje opp med 24 hvitvinsglass man aldri har bestilt, men etter at man har bikket 25-minuttersgrensa handler det bare om å overleve. Ikke tenk, bare fokuser på pølsa i det fjerne.

Det siste man ønsker er å bryte ut i full frustrasjonskrangel om fargen på servietter, for da har man det gående hele veien hjem. Om hvordan hun hadde gledet seg til å endelig gjøre noe fint sammen og om hvordan du nå har ødelagt hele greia. Da blir kjøreturen hjem plutselig veldig lang. Dessuten er det flust av barn der og ingen trenger å høre hele banne-repertoaret til en fullvoksen mann med panisk utestemme.

Jeg tror trikset for en vellykket tur på IKEA er å se på det som en konkurranse. Den som ikke klikker vinner. Og det er målet mitt for i morgen. Komme hjem med kurven full av godsaker og et parforhold som blomstrer. For å få barn sammen er en ganske stor greie, men ingenting sier parforhold som en tur på IKEA.

man comforts woman, isolated on a white background
“Sorry for at jeg sa at jeg driter lang marsj i fargen på de helvetes serviettene” (Licensed from: dacasdo / yayimages.com)
 

/ Lykke til, måtte den beste vinne 😉

13 kommentarer
    1. Haha, her er det faktisk stikk motsatt. Hvis jeg på død og liv må på ikea, så sørger jeg for å finne ut hvor de tingene ligger, men så har vi mannen da, som MÅ gå igjennom hele forb…. butikken for å se om vi finner noe «vi må ha»… altså, det ender med mer enn vi trenger og her er det faktisk jeg som blir dritt lei og grinette 😂 takk gud for at han lover at vi skal kjøpe duftlys 😅

    2. Du har gjort en stor feil når du går på IKEA,- du må gå innom kiosken ved kassene FØR du går inn😂 Litt pølse, kanelbolle og litt delig kaffe før du starter det gjør susen😃 Og så er det ingen skam og gi seg i tide. Evt si til partneren at man må på do og så gå å prøve ut madrassavdelingen😉 Lykke til! Hilsen en som bor fem minutter unna IKEA men ikke drar dit hvis hun ikke må😃

    3. Takk og lov at det er flere som har det sånn! Jeg og samboeren har det likt, de største kranglene har vi hatt på IKEA 😂 han er også en is og pølsefanatiker 🙄

    4. Har kranglet mye med mamma opp igjennom på IKEA. Man starte med godt mot, men fy faen, i det vi når teppeavdelingen er jeg driiiit lei, og når vi attpåtil må rundt for å plukke de hersens, tunge møblene selv blir jeg enda mer grinete. Når man kommer til kassa og lukten av kanelboller slår mot en som en vegg og man er like blid… helt til man kommer ut i bilen og må spille tetris i bagasjerommet.

    5. Lise har skjønt det – kjøttboller først. Og så kan du jo ta deg en kaffe mens Christina kikker på hvitvinsglass, før du seiler inn i tide til duftlysene. Lykke til!

    6. Ser ikke problme med å gå på Ikea eller noe andre butikker, syns det er morsomt å gå der, finner stadig vekk noe nytt som man har lyst på eller kunne trengt oss.
      Har enda ikke helt skjønt det dere med å gå i butikker med sin kjære er så vanskelig?

    7. “Sorry for at jeg sa at jeg driter lang marsj i fargen på de helvetes serviettene”. Jeg ler så jeg griner 😀 Takk for latteren – nok en gang!

    8. Jeg har enda ikke forstått hvorfor Ikea ikke har innsett at de burde ha par/familieterapauter inne i varehuset. De kunne jo ha tjent mye ekstra på det!

    9. 8 timer på ikea!! Mannen ville se på alt. Jeg var lei etter 10 minutter og alt jeg skulle handle orket jeg egentlig ikke😀 Han er glad i shopping, jeg hater det:9 hilsen den sure kjerringa

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg