Kake, skatt og konfettikanon

3-årsdagen er noe helt spesielt. Det er liksom den bursdagen der barnet for alvor forstår hva dagen innebærer. En hel dag skrevet i deres tegn. På toppen av verden, universets midtpunkt, kjendis for en dag!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Sånn er det i hvert fall her, for hovedpersonen selv har nesten ikke snakket om annet i ukesvis. Så nå som den store dagen endelig var her, måtte vi selvfølgelig feire den skikkelig. Og for en fantastisk dag det ble!

Det startet tidlig med skogstur og skattejakt for de små. For med seks feststemte barn samlet under ett tak, kan det være greit å få brent av litt krutt. Så armert med hvert sitt skattekart sendte vi dem til skogs for å jakte på bortgjemte gullskatter. Så ventet en rask nistepause med brødskiver, saft og “boksen går”, før det bar tilbake for å virkelig sparke i gang feiringen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hipp hipp hurra med pølser, kaker, ballonger, dans og leker. Og Elsa-kaken til pappa. For det er ikke til å stikke under en stol at den kaken ble en aldri så liten snakkis i år. Lillesnuppa var ikke akkurat flau for å vise den frem til alle og enhver, og da vi endelig skulle gyve løs på den, føltes det som å kutte i en bryllupskake.

Det gjorde litt vondt i sjela å se Elsa bli avkledd bit for bit, men det var fort glemt da kaken kom i munn, for om jeg får si det selv: Den kaka var helt sinnssykt god! Men jeg er en anelse inhabil da 😉

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Her må jeg forresten få skyte inn et annet tips: Konfettikanon!

Jeg fant nemlig en sånn da vi var på shopping før helgen og tenkte: Oh yes! Det er vel ingen overraskelse at Christina så min reaksjon og umiddelbart tenkte: Oh no.

Men jeg hadde rett, for den kanonen var verdt sin vekt i gull! Den gikk av med et smell og fylte hele(!) kjøkkenet fra gulv til tak med dalende konfetti i alle regnbuens farger. Barna spratt umiddelbart opp og begynte å danse i konfettiregnet. Ja vel, så kom det til å bli en ganske ugrei ryddejobb i etterkant, men fy søren for en party starter. Vips så var festen i gang!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Fra der og ut var det bare gladstemning over hele fjøla helt til sistemann takket for seg. Og mens roen senket seg over huset, sank vi ned i sofaen for en rolig yoghurt og litt barne-tv før tannpuss og leggetid.

Og da takket pappa for seg 😉

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

Det verste av alt: Selve bursdagen er ikke før i morgen! Og da venter den beste bursdagstradisjonen av alle: Å bli vekket til boller, kakao og bursdagssang på senga. Jeg gleder meg allerede til å se ansiktsuttrykket hennes 🙂

… men først må jeg ned for å sjekke kjøkkenet for konfetti. Igjen 😉

/ Sees i morgen!

11 kommentarer
    1. Si meg, hva er en rolig yoghurt? 😂 hehe neida! Høres ut som en perfekt dag!! Og for en innsats med kaka! Dad of the year:)

    2. Hah! En rolig yoghurt er som et lite beger med meditasjon. En liten yoghurt for å ta ned tempoet og begynne å sikte oss inn mot kveld. Problemet var bare at yoghurten funket best på meg x-)

      Å blåss, dad of the year du liksom. Bare litt flaks med kaka og glad i en god fest 😀 hihi
      / God ny uke!

    3. Ikke for å drepe gleden eller noe sånt, men jeg kan nesten garantere deg at dere vil finne konfetti på kjøkkenet- og ellers i huset – i mange måneder framover. Lykke til 😂

    4. Haha, vi også elsker konfetti!! Mannen og jeg fyrte av ett par på nyttårsaften for 2 år siden hos svogeren og dama hans.. De finner fortsatt konfetti etter oss den dag i dag 😂

    5. Her i huset gleda også 2-åringen seg voldsomt til å bli 3, problemet var bare at a mor var høygravid, og lillesøster bestemte seg for å stjele dagen. Så nå har vi to jenter som må dele bursdag. 🙂 jaja, det kan tyde på et skikkelig kalas på 1- og 4-årsdagen, da!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg