Elsa-kaken er i boks!

Endelig! Det er nesten ikke til å tro, men Elsa-kaken er faktisk ferdig!!

Ja vel, så er det kanskje ingen stor bragd sett fra månen, men for meg og spesielt etter en dag som denne, er det faktisk en liten månelanding. Spesielt siden jeg begynte på denne kaken rett etter frokost og klokka nå er snart halv to på natten x-)

Jeg kunne ikke vært mer fornøyd og jeg tror lillesnuppa kommer til å juble av glede når hun ser den. Sant å si så er jeg faktisk ganske stolt.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Den har riktignok kostet meg en hel dag med harehjerte, kakebaking og neglebitende stress, for ikke å snakke om en formue i ingredienser, dukker og pynt. Den er helt sikkert ikke perfekt, men det er uansett en kake laget med ømhet, kjærlighet og klønete pappafingre.

For noen timer siden ville jeg nok sverget til posekake for livet, men nå som jeg ser hvordan Elsa står der og ser stolt utover sitt lille kake-herredømme, må jeg innrømme at det var litt moro tross alt. Men enda godt det er et halvt år til neste gang 😉

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

P.S. Hvis noen skulle være i markedet, så brukte jeg denne kakebunn-oppskriften, denne smørkrem-oppskriften og denne fremgangsmåten 🙂

/ God natt 🙂

* Følg Bakehjerte på Facebook *

41 kommentarer
    1. WOW 🙂 Du er jo bare råflink. Såå nydelig en Elsa kake da, du har fått den til superbra. Jeg er imponert 🙂 Og vetter på at din søte prinsesse blir ellevill av glede <3

    2. Nå ble jeg faktisk litt imponert! Fra at jeg syntes du var unormalt sløv som klagde over influensa har du steget bra i gradene 🙂 Gleder meg til å se bilder inni også!

    3. En ting er den kaka, så stolt du er nå.. En annen imorgen og den lille jenta di ser den – de sekundene hun beundrer og ser på den… Nyt øyeblikket, sier jeg bare ❤️
      … Også kommer kvelden imorgen og du setter inn den skamferte Elsa inn i kjøleskapet igjen… Alle de timene på å Iage, de få sekundene på å… Spise 🤓😂
      Enjoy! 🎂

    4. Wooow, er bare en ting å si om denne kaka. Du har imponert noe sykt med denne kaka og vil tro at kona også er godt fornøyd med mannen sin i dag 🙂
      Utrolig stolt over at du satt deg et mål og fullførte det med glans 😁Det er faktisk mulig og lage en ganske innvikla kake for flere også 🙂 Håper dere får en kjempefin feiring og vil tro lille snuppa også blir kjempe glad for Elsa kake i morgen 😀

    5. Helt fantastisk, Peter! Jeg blir helt målløs, og det er jeg sikker på at det er flere som blir når de får se dette kunstverket en pappa har lagd til datteren sin. Jeg er sikker på at den lille frøkna kommer til å se på både kaka og pappaen sin med hjerter og stjerner i øynene imorgen.
      Daddy of the year, uten tvil! 🙂

    6. Kaka ble kjempefin! Enda finere er innsatsen og pappahjertet som ligger bak 🙂 Det er så fint når barna våre motiverer oss til å tråkke litt utafor komfortsonen!

    7. Imponerende! Jenta på snart 3 her sa derimot:”Ja. Hvor er Anna-kaka?” Så da er der bare å kjøpe rødhåret dukke og fikse en til 😂

    8. Du storeste min! Mektig imponert over bakemester Harepus.Hvordan kommer det egentlig til å føles å kjøre kakespaden inn i skjørtet på Elsa?! 😱 Fettere og kusine gleder seg til å se kreasjonen live og mener det skal gå heelt fint å spise den. Forbereder dem på en eventuell benåding og muligheten for å spise kanelboller i stedet 😝

    9. Du storeste min! Mektig imponert over bakemester Harepus.Hvordan kommer det egentlig til å føles å kjøre kakespaden inn i skjørtet på Elsa?! 😱 Fettere og kusine gleder seg til å se kreasjonen live og mener det skal gå heelt fint å spise den. Forbereder dem på en eventuell benåding og muligheten for å spise kanelboller i stedet 😝

    10. Du er vel klar over at du legger lista høyt? Heretter blir det forventet de mest fantastiske kakekreasjoner, og slektninger fra fjern og nær kommer til å stå i kø for å bestille kaker 😊
      Fantastisk flott kake😊
      Men hvor i allverden oppbevarer du den fram til den skal spises? Hvis jeg hadde en sånn kake, måtte jeg tømme hele kjøleskapet til kaka. Starte bilen for å få strøm til 12v kjølebagen for å slippe svett ost til frokost. Og kansje legge kjøleskapet på sia for å unngå at fatet ble stående på skrå.

    11. Som mange andre her så er jeg mektig imponert! Ikke bare for at du klarte det, for det visste jeg at du ville gjøre. Kaka ser bra ut! Men alt arbeidet, innsatsen, antall timer, blod og svette du la inn for å gjøre ungen din glad på bursdagen sin. Det er ekte kjærlighet 💛

    12. Ok WOW!!!
      Når snappa her i hus var liten og ville ha sånn Elsa kake så juksa eg ig brukte sånn form med der man får bildet på toppen av kaken og smørekren i forskjellige farger for å følge mønsteret 😂 du imponerer stort!!!!

    13. Wow, fantastisk! Det er ikke mange menn/pappaer som hadde gjort dette her! Jeg hadde barbiekake for non år siden til min datter, men jeg tok enn mer lettvint og dyrere løsning å bestilte, så jeg bøyer meg i støvet for deg🙏Ha en fin feiring 🎉🎊🎁🎈🎂gleder meg til å få et sammendrag av bursdagen 😉

    14. Tusen takk, Linn! Må si at kaka ble mye bedre enn fryktet og reaksjonen til lillesnupp.. å lård. Mer om det senere, må løpe. Gulv å støvsuge, kjøkken å rydde, hehe 😀
      /ha en fin dag!

    15. Haha! Det blir tøft å se noen fortære mitt kjære kunstverk, men det er nok sukker i den kaka til å senke et skip, så tror det skal bli god stemning 😀 Ses snart!
      Klem, bøs

    16. Tusen takk for det, Emilie! Dad of the year vet jeg ikke, men tror i hvert fall aksjene til pappa står høyt i kurs i dag 😀 Og tusen takk for hyggelig kommentar. Helt overveldet av responsen 😀

    17. Vet du, rundt kl. 22.30 i går kveld var jeg usikker på om jeg noensinne skulle bli ferdig, haha! Men fy søren så gøy det blir å se lillesnuppa vise frem kaka til resten av familien etterpå 😀 Det er verdt litt rusk i øyet for en trøtt pappa 😉

    18. Hahaha! Håper du også skjønte at det influensa-innlegget var skrevet mest på moro. Med et innslag av sannhet selvfølgelig, jeg blir utrolig usportslig når jeg blir litt syk 😛
      Ha en knallfin dag!

    19. Tusen takk for det, Anne! Gleder meg veldig til å vise den frem etterpå og håper smaken står i stil. Har vel brukt rundt en elefants vekt i sukker, så det burde gå bra 😛 Oppdatering fra dagen kommer i kveld, men først: Panikkrydde! x-)

    20. Skjær pent og jevnt av stykkene, så er det bare å renskjære, til neste servering, om det blir flere selskap. Blir bare kortere skjørt. Veldig kjekt om man skal ha både familie-og vennebursdag👍🏻
      Kjempeflott kake😀

    21. Dette var imponerende! Nå har du jo satt standarden til kommende bursdager, hehe…
      Gratulerer med bursdagsjenta!

    22. Kjempe flott, var egentlig ikke i tvil. Mannfolk er da like flink som kvinnfolka på kjøkken… regner med lille snuppa er kjempe glad for den kaka 🙂 Gratulere med dagen til hu 🙂

    23. Så flink du er! Du har all grunn til å være stolt av kaken, jeg er imponert over hvor mesterverket.

    24. Skulle lage en Ben10 kake til guttungen for noen år siden. Lagde en plain sjokoladekake i langpanne, kjøpte en 20cm stor ben10 figur og plantet den midt i kaka. Går gjetord enda om den sjukt kule ben10 kaka. Men Kudos for innsatsen. Husk at det er helt greit å gjøre det enkelt også… 😉

    25. ‘woooooow- sånn vil jeg også ha’ sa 3-åringen min med
      beundring i stemmen 😘
      Lykke til med feiring og er superimponert over kaka

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg