Totalt kakekaos!

Da jeg tidligere i dag ga meg i kast med å lage Elsa-kake til lillesnuppas bursdagsfest i morgen, ante jeg ikke hva jeg bega meg ut på.

For jeg var rimelig sikker på at jeg hadde alt under kontroll. Bare smelle sammen en kake, plante Elsa i midten og rulle ut en nydelig kjole i lyseblå marsipan. Eller fondant, hva enn det måtte være. Easy peasy, dette blir jeg ferdig med til lunsj.

Men det var før jeg innså at jeg manglet absolutt alt. Ikke hadde jeg tilstrekkelig med ingredienser, ikke hadde jeg Elsa-dukke og fondant hadde jeg aldri hørt om engang. Hvor i all verden kjøper man sånt?

Men først måtte vi bare ta en svipptur til Tønsberg for å levere et kamera til reparasjon. “Perfekt!”, tenkte jeg. Da slår vi bare to fluer i én smekk og handler på veien. Burde gå fort.

Men vet du hvor mange butikker du må oppsøke før du finner alt du trenger av kakelys, fondant, Elsa-figur, Elsa-tallerkener, gavepapir, spiselig pyntelim og wienerpølser nok til å mette en liten tysk ølfestival? Mange. Veldig mange.

Så da jeg endelig kom hjem og skulle begynne på kaken, måtte jeg dra rett i barnehagen for å hente barna!

Og Elsa-dukken, selve hovedfiguren i dette kaoset, kakens midtpunkt og morgendagens “pièce de résistance”? Nei, nix og no sir. På tredje butikken hadde jeg riktignok fått napp over telefon, men jeg hadde ikke rukket å hente den enda. Så det måtte vi lure inn på veien hjem.

Heldigvis elsker barna å hjelpe til på kjøkkenet, så det meste av tiden mellom “ha det da barnehagen” og “natta pappa” gikk med til å bake bursdagskake. Og det var egentlig utrolig fint, for dermed kunne jeg stresse ned og heller kose meg med barna på kjøkkenet.

Og sånn ble det at vi faktisk rakk å få ferdig kakebunnene i tide til at vi skulle legge barna, men heller ikke mer enn det. Så nå står hele kjøkkenet på hodet, pynten er fortsatt i posen og Elsa står i boksen sin. Det skal bli en kake, det lover jeg, bare ikke riktig enda.

For en respektabel kakeblogger av rang, hadde det sikkert tatt ti minutter å smelle sammen resten, men for en mann med ti tommeltotter kommer det til å ta resten av kvelden. Men den skal bli ferdig og den skal bli fantastisk.

Bilde av ferdig kake kommer, men det kan bli sent. Hvor sent? Ingen aning, men det blir nok lenge etter Thomas og Harald 😉

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Alle mann i arbeid!
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Du vet det er kaos når det er kakerøre på plantene x-)
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Tar jo litt ekstra tid med gode hjelpere 😉
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Ferdig røre, klar for party! 🙂
 

/ Ålreit Elsa, let´s dance.

6 kommentarer
    1. Hihi, folk aaaaaner ikke hvor mye tid og arbeid som ligger bak «designerkaker»! Synes det er så moro å se når folk først prøver seg og det går opp for dem hvorfor profesjonelle kakedesignere har så «høye» (ironisk ment om man ser på timebetalingen deres) priser! Det er faktisk ikke «bare en kake», men en håndlagt kreasjon 😀 Lykke til!

    2. Hør hør!! Før i dag ville jeg nok hatt et annet syn på saken, men fyyy fasan det var mer jobb enn jeg trodde! Litt som blogging egentlig. Folk vet nok ikke hvor mye tid som går inn i det, men det blir en helt annen debatt, hehe 😉

    3. Du er utrolig flink😄
      Men sånn til neste gang, bare kjøp en vanlig blond barbiedukke. Trenger ikke en elsa siden du uansett skal bake det som skal være kjolen.
      Også selger de «kjole kakeformer», kan også bruke en fotballform. Da må man bare bake en kake. De formene kan brukes til mye annet også😄

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg