Spennende skattejakt i skogen

/ annonse /


 

Klink i kassa, et spennende brev
Fire små bein gjør et spenstig svev.
 

Av med sløyfen, rull det ut
Store øyne og et muntert tut.
 

Tenk så spennende, et skattekart!
Følg pilen mot x-en, så setter vi fart.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

Ut i skogen både høyt og lavt, titte på trær og stubber
Vende på steiner og hopp over kvister, hilse på gamle gubber.
 

En sving her, en sving der, ta inn til høyre ved neste
For snart er skatten vår og da skal vi feste.
 

Men hva skjuler seg der ute i skogen, kan det være gull?
Er det skognissens skatt, er det mamma og pappa eller er det bare tull?

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

En spenning så intens, en glede så stor
Er det markspiste kongler eller kake på dekket bord?
 

Over en stein og under en grein
Pass på så du ikke snubler, kom da søster, ikke vær sein.
 

Kvister som knekker og barnåler som fyker
Når fire små føtter til skogs radig stryker.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Så brått et stopp, kan det virkelig være?
Er skatten her, er det penger eller pære?
 

Plutselig fra bak en stubbe, noe som glinser
Synlig fra månen, uten verken briller eller linser.
 

Vi fant, vi fant, nå blir vi rike!
En skatt, en skatt, kan nesten skrike.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

En pakke i fanget, en kråke kraker i det fjerne
Små hender med fingre lange, grafser seg inn til dens myke kjerne.
 

Seige krokodiller og myke skumnisser
Store smil mens Teo tisser.
 

En skatt så fin, tenk å finne noe så flott
Å sitte på en benk og mumse fritt på godteri så godt.
 

Ikke lenger luske rundt som gjedda i sivet
Ta inn skogens lyder og bare nyte livet.
 

Fire små føtter som spretter av glede, midt blant granbar og elg
Ser på oss og vinker og smiler, dette må vi gjøre igjen neste helg.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Takk for meg, nok rim for i dag. Men for en fantastisk skattejakt det var! Så tusen takk til ECCO for å sko våre to små apekatter på høstens beste skogstur til nå.

Med de nye, vinterfôrede støvlene ECCO Snow Mountain kan barna nemlig herje fritt i ruskete høstvar hele dagen lang og fortsatt komme hjemme med varme, tørre totter.

  • Støvlene er vinterfôret til tenna og har et internt GORE-TEX-lag som sørger for å holde varmen inne og fukten ute.
  • Sålen er laget av et helt nytt, slitesterkt materiale som gir eksepsjonelt godt grep, samtidig som det er lett og robust.
  • ECOO Snow Mountain er tøffe nok til å stå i mot vær og vind, men samtidig lette og fleksible nok til å følge barna i leken.
  • Støvlene fås i flere farger og varianter, enten med borrelås eller det helt spesielle BOA-lukkesystemet. Borrelås var topp for lillesnupp og storebror digget det kule låsesytemet på sine støvler.

Kort og godt en drøm for små barneføtter som vil løpe og leke på kalde høst- og vinterdager uten å måtte bekymre seg for neglesprett og rosinhud.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Så selv om mamma og pappa bommet stygt på eget fottøy og kom hjem både våte og kalde på tærne, var barnas totter både varme og tørre.

Og på vei inn i et kaldt halvår, er det fint å vite at vi kan legge ut på flere og lengre skattejakter uten å måtte tenke på at barna skal bli kalde på tottene. Mamma og pappa har derimot en jobb å gjøre med å sko seg selv 😉

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

–> Les mer og bestill ECCO Snow Mountain
 

/ Når eventyrlystne totter spretter blant barnål, gjørme og røtter
Tar ECCO Snow Mountain fôrede støvler vare på varme føtter 😉

12 kommentarer
    1. Er skoene sånn at de passer fint nå i et par plussgrader uten å bli for varme, og ikke for kalde når kulda virkelig setter inn? Kan man typ bruke de fra nå av og gjennom hele vinteren?

    2. Huff, er så lei av å se at alle bloggere er kjøpt og betalt. Så trist å se at folk bruker barna til å tjene penger. Dere starter opp som vanlige bloggere og ender opp med å skrive ” falske” innlegg for å tilfredsstille annonsørene. Nitrist.

    3. Hei Mia,
      Jeg tror ikke du helt forstår hvordan blogging fungerer. Bloggen er jobben min og som alle andre har jeg også regninger å betale. Jeg har ikke mulighet til å jobbe gratis på heltid, på lik linje med alle andre. Mine samarbeid er min mulighet til å kunne tjene nok penger til å leve av bloggen og dermed produsere alle de “ubetalte” innleggene som utgjør 95 % av bloggen.

      Så, ingen reklame, ingen blogg. Da er det vel bedre at jeg skriver betalte innlegg for produkter jeg liker og kan anbefale videre? Noen innlegg kommer med rabattkoder, andre med konkurranser og fantastiske premier, eller bare tips om gode produkter. Jeg takker konsekvent nei til ting jeg ikke kan stå inne for, slik som forbrukslån, kredittkort etc, men gode barnesko av god kvalitet er ikke bare relevant for meg, men også majoriteten av mine lesere. Ser ikke helt hvordan det blir feil å skrive om. Det er markert som annonse, men jeg står fritt til å skrive hva jeg vil om støvlene. Hadde jeg ikke likt støvlene, hadde jeg nok ikke skrevet om dem. Bare én gang har jeg skrevet om et produkt som ikke møtte forventningene, og det samarbeidet ble avbrutt sporenstreks.

      Men for all del, hvis du kan komme opp med en yrkesgruppe som velvillig jobber gratis hver eneste dag og på så måte tryller penger ut av løsen luften, er jeg lutter øre 😀

    4. Innlegg med reklame bør være merket før man velger å klikke inn på dem. Føler meg lurt når jeg plutselig er inne på en reklameside for sko mens jeg egentlig trodde jeg var inne på noe helt annet. Skjønner at du skal ha noe å leve av men jeg personlig liker å lese reklamefrie blogger. De finnes også heldigvis. Lykke til videre som ‘reklameagent’ og blogger.

    5. Hei Mayen,
      Skjønner godt at du føler deg lurt hvis du klikker inn på et innlegg som ikke er merket, derfor merker jeg alltid alle mine sponsede innlegg 🙂

      Hvis du føler deg lurt av å lese en tekst om sponsede sko på en blogg, føler du deg også lurt hvis TV2 tar en reklamepause midt i Farmen? Blogg er ikke noe annerledes enn andre mediekanaler, annet enn at mange har en slags forventning om at vi skal jobbe gratis. Siden jeg blogger på heltid og jobber med bloggen akkurat slik andre jobber med sin jobb, har jeg dessverre ikke mulighet til å jobbe gratis. Det finnes selvfølgelig nok av bloggere som har reklamefrie blogger, da 99 % av bloggere ikke lever av bloggen. Jeg er så utrolig heldig at jeg kan det og takker selvfølgelig ja til gode samarbeid, for som jeg skrev til Mia: Ingen reklame, ingen blogg når man har bloggen som jobb. Sånn er det bare. Selv ikke rørleggeren jobber gratis 😉

      Men hvis det ikke er din kopp te, skal jeg selvfølgelig ikke tvinge deg til å bli. Ha en fin dag 🙂

    6. MAYEN???
      Linken logget deg inn på var klart og tydelig merket ANNONSE.
      Skjerpe deg. Er du god og skrive og kan fordele tiden din, er det bare og starte selv.Tror du virkelig dette er for moro skyld. Valg av sko merke var dog en inner tier. Tjen merkevare med god kvalitet. Dermed regner jeg med Ecco også synes det samme om Pappahjerte.

    7. Gledet meg til å lese denne. Så jo snappinga fra den dagen. Tenkte dette måtte jaggu være sko som passer min 7åring som er allergisk mot snøring av alle slag.. Bare vri og det ordner seg!! Men jaggu ble jeg skremt av prisen 😂 Bra noen har så mye penger å bruke på noe som passer en knapp sesong. Her i gården blir det fortsatt cherox som kan brukes som støvler i påfølgende sesong. 🙈 Innlegget var magisk bra da! Som alle de andre!!! Du skriver (og snapper) på en fantastisk måte! Keep up the good work!!

    8. Så fine. Ønsker å kjøpe til min datter, men vanskelig å finne disse på nettsiden. Har du en direktelink til akkurat disse? I li ken i innlegget kommer jeg inn på ecco sin hjemmeside. Finner dem ikke der og siden er utrolig treg 🙁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg