Dagens gullkorn: Fred, ro og kjempestress

Noen ganger tar barna ting så på kornet at det nesten blir for mye 😀

Tidligere denne uken ble det klart at jeg har gått fra mannesyke til noe langt verre, da jeg etter en rask runde på google diagnostiserte meg selv med bihulebetennelse. Vondt i panna, vondt ved kinnbein, kjempevondt i tenner og kjeve. Ikke kan jeg bøye meg fremover uten at det sprenger i hodet heller. Klassisk bihulebetennelse. Som menn flest trenger jeg ikke en fastlege til å fortelle meg noe jeg allerede vet 😉

Men stikk i strid med hva jeg alltid har trodd, er 95% av tilfellene forårsaket av virus og medikamenter vil derfor ikke bite på dævelskapen. Det er derimot viktig å sørge for nok ro og hvile, så hele denne uka har jeg tatt det helt sofapute. Med unntak av et fånyttes forsøk på å trene og en runde bowling med gutta, som begge resulterte i at tingenes tilstand ble 150 % verre.

Siden da har jeg tatt det helt piano og fortalt ungene at pappa ikke orker akkurat nå. Pappa har bihulebetennelse og må holde seg i ro om han noensinne skal bli frisk. Samme tralten hver dag. Kan ikke nå, må holde meg i ro.

Men selv om man er litt pjusk må livet fortsatt gå sin gang, og da vi skulle reise til barnehagen i dag tidlig måtte ting gå i dobbelt tempo. For kombinasjonen treige barn og raske sekunder skaper ofte trøbbel på morgenkvisten og til slutt ble jeg superstresset. Fra å sitte og kose oss med frokost og småprat, sto jeg plutselig og brølte i gangen som et oppjaget militærbefal.

Kom igjen, hepp hepp hepp, på med skoa, på med jakka, let´s go!! Nei, ikke inn i stua nå. Hæ? Do? Nå? Aaaargh, okei du får 30 sekunder på deg, kjør på! Hvor skal du? Hårstrikk? Bah! Ja vel, løp opp, men så kommer du rett ned igjen. Go go go!

Og akkurat i det pappa begynte å bevege seg fra lun innestemme i stødig baryton, til heseblesende utestemme i panisk falsett, kom 5-åringen bort, strøk meg omtenksomt på beinet, så på meg og sa:

– “Bare ta det med ro pappa, så går kanskje betennelsen din over”

Composite image of heart hanging on line
Licensed from: Wavebreakmedia / yayimages.com

 

/ Sånne øyeblikk.. ♥

* Følg Bihulehjerte på Facebook *

4 kommentarer
    1. Du får begynne å skylle nesa med saltvann! Slik grønt nese horn sak vettu. Da skal du se at denne betennelsen går over fortere 🌞 god bedring og god helg 🌞🌞

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg