Når taket plutselig faller ned

For noen uker siden skrev jeg en sak om at jeg ønsket å se filmen IT på kino, men at Christina nektet meg å se den fordi hun mener det vil føre til at jeg kommer til å jage klovner i søvne i flere uker fremover. (Les: Ukas Krangel – Skrekkfilmen)

Først ble jeg irritert og mente at det var på tide å slutte å late som at hun er moren min, men etter i natt tror jeg kanskje jeg skal prise meg lykkelig for at jeg hørte på henne. For før jeg la meg i går, satt jeg og så på en spennende actionserie på tv. Ikke noe utenom det vanlige, bare god gammeldags action i følge med en kopp te og min aller beste venn; nesesprayen.

Så tuslet jeg til sengs, slang hodet på puta og kjente at tankene driftet av sted. Ganske snart var jeg langt vekk i drømmeland. Jeg hoppet litt mellom drømmer, fra det ene tilfeldige til det andre, til jeg endelig slo meg til ro på en fest i en stor, hvit og kjempedyr villa. Men jeg rakk ikke mer enn å slå meg til ro, før det smalt i etasjen over meg. Noen hadde satt av en bombe!

Jeg hoppet opp av sofaen og prøvde å holde taket oppe mens de andre kom seg ut. Taket begynte å sige faretruende, men jeg presset i mot med alt jeg hadde.

“Peter!” hørte jeg en stemme rope. Veggene begynte sakte å endre farge.

“Peter, hva er det du gjør?!” kvinnestemmen minnet mistenkelig om Christinas.

“Jeg står jo her og redder liv!” tenkte jeg. Men sakte men sikkert begynte rommet å endre fasong..

Veggene gikk fra hvite til blå, taket rettet seg opp, den feststemte villaen ble til et folketomt hus, og på det som til nå hadde vært en sofa, lå det bare et surt, fortumlet kvinnefjes bak og stirret på meg med sjokk og vantro.

Der jeg sto. Med begge henda i taket, midt på natten og presset som om et barn var på vei.

– “Ehm, nei jeg bare.. du veit. Måtte bare sjekke noe.”

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Så jo da, jeg blir gjerne med på kino jeg.

Babykino.
 

* Følg Drømmehjerte på Facebook *

18 kommentarer
    1. Og som alltid har kvinnen bak rett. Tror ikke at du kan se noe sterkere enn dokumentarer, debattprogram, komikveld og barnetv før leggetid 😉
      Er litt i tvil om dokumentarer forresten, noen av dem kan være litt skumle.

    2. Tusen takk for en hylende god latter.
      Er Stephen King fan så jeg vil se IT på kino. Har lest boken og sett den forrige filmproduksjonen. Innrømmer at jeg er en litt rotete drømmer og blir påvirket av både det jeg leser, ser på film og hører om, men du er hakket verre enn meg. 😁.

    3. Forsiktig om hva du sier om babykino. Her i kommunen ble faktisk IT vist på babykino på dagtid. Ikke enig i at det passer seg men.. da kan man visst ikke være helt trygg der heller.

    4. Jeg ga opp skrekkfilmer for flere år siden.. Herregud for en fettforbrenning jeg må ha hatt der jeg satt og svetta meg gjennom spøkelser, drapsmenn, blod og gørr! men fortsatt ikke verdt det as!
      hashtag babymoviealltheway! 🙂
      Ps, digger bloggene til deg og frua!!

    5. 😂😂😂😂😂Dagens! Jeg ler sjelden så godt som når du skriver om dine krumspring i søvne…Fantastisk☺😂😂😂 Takk for at du deler☺

    6. Du har nesten like ville drømmer som meg. Jeg drømte en gang at jeg hadde fanget en “demon”(?) i ett bur. Plutselig tar “demonen” tak i meg, og jeg reagerer med å bite den i armen for å unnslippe. Våknet med hånden min i munnen, og hadde flere bitemerker på håndbaken og litt oppover armen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg