5-åringens geniale juicetriks

Flere enn meg som alltid har gjort dette feil?

Jeg har lenge tenkt at det skal gå minst 10 år før barna lærer meg noe om livet. Jeg er pappa, jeg er stor, sterk, smart og kan alt. I hvert fall i deres øyne. Men i helgen sprakk den boblen, da 5-åringen lærte meg et genialt triks jeg aldri har vært klar over. Viser seg nemlig at jeg, og mange andre med meg, har helt juice feil i alle år!

For du vet hva som skjer når du heller juice, sant? Den hopper og skvulper ut av kartongen og oppfører seg som om det er full storm inni der. Så ender man opp med å stikke hull i toppen for å motvirke skvulpe-effekten, men da tillater man i samme sleng at luft til stadighet slipper til og dermed senker holdbarheten på juicen. Ikke nå lenger!

For da vi skulle kose oss med juice til frokost i helgen, skjedde det. 5-åringen tok av korken, snudde kartongen slik at korken pekte opp mot taket, fremfor ned på glasset, og helte i juice. Jeg skulle akkurat til å kaste med frem for å redde frokosten fra å bli dynket i juice, men da kom juicen. I en vakker, jevn strime. Ikke som et kaotisk oppgulp, men mer som en harmonisk bekk.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg ble bare sittende og gape. Hvordan i all? men.. asså? hæ?!

Så jeg spurte:

– “Hvem i all verden har lært deg det der?”

Da så han på meg med et stort smil, mens han løftet det juicefylte glasset med stolthet:

– “Sett det på youtube”

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

/ Gi barna youtube før bøkene tar dem 😉

11 kommentarer
    1. Bare stikke et lite hull i toppen av kartongen så vakumet ikke “holder” igjen juicen. Da slipper du ukontrollert helling.

    2. Det lærte jeg av noen på jobben for ikke så lenge siden. Da slipper lufta inn i toppen av åpningen. Genialt 🖒 Men må si at Plutten imponerer!

    3. Haha lærte dette selv av barna i barnehagen xD har også funnet ut at den nye majonestuben har to størrelser på hullet! Hvis du dkrur av toppa som før, får du vanlig tykkelse ut, men hvis du river av den ytterste, så får du en tynn stripe:D

    4. Var ikke det verste han kunne sett på You Tube det 😉 Da min svoger var 9 år (16 år yngre enn oss) synes han at han hadde venter lenge nok på å bli onkel og forlangte at nå var det på tide. Min samboers svar var: Men jeg vet ikke hvordan jeg kan ordne det. Da kommer det kontant fra min lille svoger: Det vet jeg! Det er bare å se på You Tube😂

    5. Hæ???? Kan du forklare dette en gang til? Prøver å forestille meg hva du mener her men får det ikke til. Så nå føler jeg meg passe dum og står i fare for ikke å få sove. Hjelp?!?!

    6. Ok, jeg skulle ha sovet på det før jeg kommenterte. Nå så jeg det med en gang. Beklager! Men jeg mener fortsatt at det var krøkkete forklart 🙂

    7. Haha! Sleit med forklaringen selv, haha. Vende juicekartongen på hodet ble liksom ikke riktig det heller, derfor satset jeg på at bildene klarte å forklare det for meg 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg