Søndag morgen før og nå

Jeg husker før. Lyden av kirkeklokker en tidlig søndag morgen var et illevarslende tegn i det fjerne om at dagen truet med å starte. På tide å tvinge seg opp fra dvalen og karre seg ut av senga. Et hode som verker, en kropp som lengter etter brus, vann og kebab.

Ding dong, ding dong. Den sure lyden av kjipe kirkeklokker som motvillig drar deg ut av søvnen. Altfor tidlig. Provoserende tidlig. Jeg tenkte ofte at det virket helt uforsvarlig at kirkeklokkene skulle få lov til å ringe og plinge så surt og omfattende så altfor tidlig om morgenen. Eier de ikke folkeskikk der oppe? Vekke folk midt på natta! Klokka er jo bare elleve! Makan til frekkhet.

Nå derimot..

Når kirkeklokkene ringer er det allerede langt på dag. Nesten kveld. Vi har vært oppe i mange timer og er for lengst i gang med dagen. Vi har spist frokost, luftet Teo, spilt brettspill, lekt med plastelina, ryddet, støvsugd, hengt opp en hylle og er godt i gang med lunsjen. Blir noe godt til barna i dag. Vafler kanskje. Eller toast. Eller begge! Og etterpå blir det en ny runde med Vildkatten, pappa vil ha revansj. Og vaffel.

Ding dong, ding dong. Den fantastiske lyden av kirkeklokker som minner om at søndagen er godt i gang 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

/ God søndag!

* Følg Kirkeklokkehjerte på Facebook *

6 kommentarer
    1. Vill katten har jeg spilt mye når jeg jobbet i barnehage Før. Det er et knallkjekt spill med masse engasjement 😊😊😊 ha en flott søndag 😊

    2. Ja husker da mine småtroll var oppe før fuglene feis og vi satt klare i sandkassa kl 08 på mårran..Savner det egentlig ikke 😉 Men hver epoke har sin sjarm 🙂

    3. Denne passet perfekt i dag. Vi stod på lekeplassen til nærmeste barnehage og kommenterte at ja nå ringer første runde og så en halvtime senere runde nr 2, mens en unge løp rundt og svei av energi og den andre lå i vogna og sov. Før våknet vi gjerne litt herjet til denne lyden… 😉

    4. Hei,dere virker så”perfekte” for meg. Vi er stort sett så slitne at vi sitter rett ut i sofa og er amøber. Jeg drar hjemmefra kl 7 hver morgen og da har jeg allerede fått min dose hyling av sure unger. Jeg er hjemme absolutte tidligst klokken 17 men stort sett nærmere 18. Mye fordi jeg må ta unna ærender da min mann ikke orker etter jobb. Han heter unger i SFO og bhg. Så er det lekser, middag, hyling, krangling, etc. 5 dager i uka. Så når lørdag er her er vi rett og slett dævve.
      Er dere sånn innimellom?

    5. Hei Maria!
      Først og fremst må jeg bare beklage hvis vi virker perfekte, for det kan jeg love deg at vi ikke er. Vi har også helgedager da vi ligger som slakt, men fordi vi har litt fleksibel arbeidstid med denne rare bloggjobben vår, tror jeg vi slipper billigere unna enn folk flest mtp stress i hverdagen, komme seg opp tidlig etc, derfor har vi kanskje litt mer energi i helgene. Til gjengjeld bruker vi stort sett hver eneste kveld, uke eller helg, foran macen da.

      Men hvordan folk klarer å holde på to “vanlige” jobber samtidig som de har barn, det skjønner jeg ikke. Hatten av for dere!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg