Potetgull til frokost

I dag våknet jeg til en merkelig lyd..

Først lyden av barneføtter som løp ned trappen, så lyden av mine egne føtter som subbet mot badet, og så, fra stua nede, et overrasket, oppstemt og jublende gledesrop:

– “Oj oj oj, dette blir en bra morgen!!”

Først skjønte jeg ingenting, kanskje spesielt siden jeg var litt tung i hodet fra i går. Ikke bare fordi jeg er på min tredje dag med nesespray og kleenex, men med hyggelig besøk fra storebror i går, ble det kanskje litt senere enn planlagt. For om noen uker skal vi på tur til Berlin med søskenflokken og foreldre, og sent i går kveld begynte vi å planlegge opplegget for turen.

Og det var så utrolig moro! Men etter hvert som planene ble mange, ble det også senere og senere. Og en gang rundt midnatt kom potetgullposen frem, for som min kjære bror sier: “Det er ikke fest før det er potetgull”.

 

Så med blokka full av bestilte planer for det som kommer til å bli tidenes beste storbytur med familien, gikk vi til sengs sånn i – litt etter leggetid.

Så litt tett i nøtta kom jeg slentrende ned trappen og skjønte ikke hvorfor det var så vanvittig lystig stemning i stua. Da jeg tittet hodet inn i stua, sto 5-åringen regelrett og hoppet av glede, mens han jublende utbrøt:

– “Se pappa! Potetgull! Hahahaha, POTETGULL!”

Ja… det hadde vi kanskje glemt å rydde vekk. Hupps. Og der sto 5-åringen og smilte fra øre til øre. Nå vet ikke jeg om du har barn eller ikke, men når barna viser det nivået av engasjement, føles det ikke nødvendigvis bra å avfeie med et blankt nei. Spesielt før kaffe..

Og sånn ble det at dagen i dag startet med rundstykker, saft og potetgull til frokost 😉

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

/ Velg dine kamper 😉

* Følg Potetgullhjerte på Facebook *

12 kommentarer
    1. Og jeg er velsignet med så utrolig ordentlige unger. Dette ble jeg møtt av forrige helg: Tvilling 1: Mamma er det greit at vi spiser opp det potetgullet som står i stua? jeg: Har dere spist brødskive, da? Tvilling 2: Nei. Så da kan vi nok ikke det….
      Må innrømme at jeg smeltet og innvilget unntakstilstand…. 🙂

    2. Helt utenfor tema, men ser at Fersken er stor fan av Elsa/Frost. Vil anbefale dere å se Vaiana, den kommer til å sitte som ei kule, og tøffere jente enn Vaiana skal du lete lenge etter hos Disney!

    3. Gutten min som straks blir 4 år digger Vaiana-filmen! Så kanskje den funker for begge to hjemme hos dere? 🙂

    4. Hææ, er du småbarnsfar og aldri hørt om Vaiana? Da kan du puste lettet ut, Frost kommer til å bli glemt på null komma svisj. Hilsen barnehageansatt som får “åååh, ikke Frost, jeg er så lei” (men som må høre Vaiana-sangen 100 ganger om dagen, da).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg