Kampen om kofferten

Etter den søte ferie, kommer den sure svie. For er det én ting jeg hater, så er det å rydde ut av kofferten etter en ferie.

Jeg vil helst utsette det så lenge som overhodet mulig, men Christina liker å ta det med én gang. Så dagen i dag kommer for det aller meste til å gå med til å finne på nye unnskyldninger for hvorfor jeg ikke kan gi meg i kast med å rydde ut av kofferten med det samme.

Christina kommer til å være på meg som en klegg / sulten bjørn, men jeg er villig til å gå langt for å ikke begynne å rote rundt i spansk skinke og skitne sokker allerede i dag. For som alle vet: Å rydde ut av kofferten er det aller kjedeligste et menneske kan utsettes for.

Så langt har jeg: Gå tur med Teo, simulere sykdom, tråkke over, motta superviktig jobbtelefon, starte en krangel, gå tur med Teo igjen, og hvis det blir virkelig kritisk: Legge om til vinterdekk på bilen.

Let the games begin 😉


 

/ What do we say to koffert: Not today.

18 kommentarer
    1. Det eneste effektive jeg noen gang har gjort med lignende forhold er følgende: Tømme kofferten på gulvet og videre rydde bort den. Men SÅ slem er vel ikke Christina?

    2. Tenk så heldig du er som slipper å vaske alle de skitne, sandete klærne til hele familien! Og at du bare har én koffert å tømme. Vis oss at du er en mann da….

    3. Skjerpings 🙂
      Du har til og med en koffert som stort sett består av rene klær, klare til å legge på plass. Siden stort sett alle klær er blitt vasket av mora di 🙂
      La neste bilde på bloggen bli av at du faktisk tømmer kofferten din (altså legger ting på plass) Så får du nok en ekstra gullstjerne hos Christina 😀

    4. Den følelsen når du innser at du gjerne skulle hatt med moren din hjem fra ferie, sånn at hun kunne ryddet ut av kofferten din… x-) Haha! Lover å (prøve å) skjerpe meg.

    5. Du må Være litt mere ekkeftiv du må bare begynne å åpne opp kofferten og så begynne å legge alt det rene på plass og legge alt det som er skitten på vask. Og til slutt så må kofferten på sin plass så er du fikse ferdig 😊😊😊😊😀😀😀😀😂😂 men jeg tipper christina vinner 😀😀😀

    6. Her i huset er det litt motsatt. Mannen min er supereffektiv og rydder ut av kofferten. Også maser han på meg at jeg må rydde ut å. Av og til er hansnill og tømmer min å, men legger alt som er rent på senga så jeg må få det inn i skap sjøl. Men jeg vasker alle de møkkete klærne da 🤗🙈

    7. Skriver du om at du ikke liker å rydde ut av kofferten eller bagen hver gang du har vært noe sted? Har lest omtrent det samme flere ganger.

    8. Ikke klag på at pappahjerte skriver koffertinnlegg igjen, da. Jeg har fulgt bloggen i noen år nå, og jeg synes det er like morsomt hver gang. Dette er jo en blogg som handler om hverdagslivet, og må det jo bli noen gjentakelser. Det med kofferten er liksom noe jeg kjenner godt igjen. Tenker ofte at neste gang, ja, neste gang skal alt bli så mye bedre. Så hender det noen ganger at jeg er veldig flink til å tømme kofferten med én gang, men da kan du være sikker på at jeg ikke er like flink neste gang… Det lover kanskje ikke så bra for deg, da? Hvis du for én gangs skyld skulle klare å tømme kofferten eller bagen samme dag som du kom hjem. 🙂

    9. Haha! Takker for det 😀
      Ja nei den store koffertdebatten er jo blitt en fast gjenganger her på bloggen, dessverre. Til fruas store frustrasjon, enn så mange taktikker hun prøver ut 😉

      Folk må gjerne klage på at jeg skriver om kofferter altså, sist var vel i mai, mulig jeg har nevnt det senere også, men synes det er en artig greie som jeg tror mange kjenner seg igjen i. Og dessuten… Er vel ingen som ringer TV2 og klager for at de har værmelding igjen? “Dere snakket jo om været i går! Og dagen før der!” x-)

    10. Grøss… jeg kjenner meg igjen i dette innlegget 😮 jeg HATER kofferter… haha spesielt å pakke ut, men ikke glad i å pakke heller. Ser på det som noe forferdelig… gruer meg til den 22, bare en liten kiel tur, men det er nok fordi jeg pakker alltid med for mye å da blir det ekstra å pakke ut etter det…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg