20 sigaretter og en baby, takk

Spanjolene kødder ikke når de prøver å få folk til å slutte å røyke!

For spanske røykpakker er ikke som andre røykpakker. Her nøyer man seg nemlig ikke med en advarende tekst, men har tatt den klassiske advarselen til et helt nytt nivå! Og det synes jeg er så vanvittig fascinerende, så mens El Pluttador samler på rare steiner på stranda og farmor samler på fine skjell, snuser jeg rundt etter tomme røykpakker.

For spanjolene er ikke redd for å smøre tykt på når de prøver å få folk til å slutte å røyke. Eller hva sier du til å blåse røyk i ansiktet på et gråtende barn, en baby med en sigarett i smokken og bilder rett fra operassjonssalen?

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Men tross alt dette, må nok min favoritt så langt være denne som går på impotens hos menn:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

For drit i advarselen om at du kan ende opp med å dø, gi barna dine kreft eller få en svulst på halsen på størrelse med en grapefrukt. Slutt å røyk ellers kan du ende opp i fosterstilling i senga med en slapp penis.

Selvfølgelig er ikke impotens noe å tulle med, men i selskap med røykende babyer og umiddelbar død, blir det liksom litt banalt. For hvis ikke egen eller andres død er nok til å få deg til å slutte, tror jeg ikke du snur i døra av en vissen snopp.

Men det viser i hvert fall at spanske myndigheter er villig til å gjøre absolutt alt for å få folk til å slutte. Og man skulle jo tro at slike visuelle fremstillinger ville ha en vanvittig effekt, men tilsynelatende ikke. For aldri har jeg sett flere røykere rundt omkring. Barn og unge, jenter og gutter, kvinner og menn, veldig mange røyker.

Nå har ikke jeg tenkt til å dømme folk som røyker, jeg fyrte jo selv opp en sigar på takterrassen her i forrige uke, men det er allmenn kjent at røyking er helseskadelig og ikke er godt for noe som helst. Derfor skal jeg være mitt samfunnsansvar bevisst og gjøre som spanske myndigheter.

Så for hva enn det måtte være verdt:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

/ Aaaaall byyy myyy seeelf

7 kommentarer
    1. Åh nei ikke du også, med de nakenbildene 😂😂 Tror jeg har sett andre sin nakenhet for et helt år nå🙊
      Nå blir du vell ratt anklagd for å mobbe de som sliter med potens også..

    2. Det er helt likt som på røykpakkene i Tyrkia, likevel damper folk i vei. De har i tillegg reklamer på TV som forteller hvor ekkel, syk og trist du blir av å røyke….. tror ikke skremming virker, prøv heller å skrubopp prisen tusen prosent ellerno 😉

    3. Samboeren fikk en fempakning tobakk i sommer, utelukkende med bilder av trist mann i fosterstilling. Skikkelig billg morro, snapen har gått varm😂 Nå ser jeg jo at det eneste som mangler var å ta bilde av han i fosterstilling også😂😂 ler!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg