Dagens gullmedalje går til Tor

I etterkant av innlegget til Christina der hun tullet med et bilde postet av hele Norges bloggdronning, har det mildt sagt kommet blandet respons. De aller fleste så det som humor, andre så det som ondsinnet mobbing.

Innlegget var utelukkende ment som humor fra vår side, men jeg har ikke tenkt til å si stort mer om den saken, for Christina har allerede blogget om det, og dessuten: Folk må få mene hva de vil 🙂

Selv Tor, som med dette gullkornet av en kommentar stikker av med dagens soleklare førstepremie, for en spissfindig kommentar som på en saklig måte oppsummerer hele debatten og tar kritikken mot Christina på kornet 😉


“fy faen få det stygge ekle mongo trynet vekk fra nettavisen, nei du må seriøst inne på noe bedre, off fy faen så styggt. ps: tror eg skal ringe nettavisen å be de slutte leggge ut dine saker pga hvem liker et nettroll, som er så stygg at man spyr” (- Tor, 2017).
 

/ Sjampis er på vei i posten!

37 kommentarer
    1. Heldigvis var dette den mest (og eneste?) såpass usaklige kommentaren i denne saken;) Offerkortet tas flittig i bruk i Spania?:p

    2. Tor har sikkert mange gode egenskaper, men han mangler huMOR, men siden han har huFAR bør han også motta en kaktus han kan kose seg med innen han nyter sjampis*en!

    3. Synes nesten det er fascinerende at sånne kommentarer (nesten) alltid kommer med skrivefeil…… Heier på kona forresten 💕

    4. Heia Tor 🤣 Og heia alle andre som “ikke leser blogg”, men likevel tar seg tid til å kommentere (og ofte vet utrolig mye mtp at de selvsagt I K K E leser blogg 😇). Nyt solen og hverandre, Peter og Christina (ja jeg vet jo hva dere heter, for jeg leser jo blogg… hver dag 😉)

    5. Fint du snur det hele til å handle om en random fyr som skriver tullekommentar. Det her handler om at konen din mobber andre, latterliggjører andre og hever seg over “slike” bloggere. Lite koselig av konen din, og uheldig for bloggingen til dere begge, da det viser litt av det dere står for/oppførselen deres mot andre. Håper dere er snillere i fremtiden, for det der var ufint av dere. Dere er voksne småbarnsforeldre og det å latterliggjøre andres dumme valg er ikke forenelig med det.

    6. Nei vet du Margunn, det gjør faktisk ikke det. Det innlegget hadde ingenting med mobbing å gjøre. Å kalle det for mobbing er et skandaløst overtramp. Vet folk i det hele tatt hva mobbing er lenger? Mobbing er graverende, mobbing er ondsinnet, mobbing er alvorlig. Det har gått en inflasjon i det begrepet som faktisk ikke er greit. Mobbing og satire er ikke to sider av samme sak eller for å si det med andre ord: Det er forskjell på å barbere seg og å kutte av seg hodet.

      Eller kanskje er det bare jeg som ikke forstår kjernen i kritikken? Fortell meg gjerne hva i innlegget som kvalifiserer til mobbing. Systematisk, ondartet mobbing med hensikt å gjøre andres liv forjævlig. For oss var det ment som helt lettbeint humor, men hvis du tolker det som mobbing vil jeg gjerne vite hvorfor. Jeg skal ikke bite av deg hodet, jeg er bare nysgjerrig på å vite hva du mener kvalifiserer til mobbing i det innlegget, fordi for meg virker det som en helt vanvittig påstand.

    7. Haha! Alltid moro når folk sier at de ikke leser sånne teite blogger, men likevel legger igjen kommentar på innlegg etter innlegg. Men det er vel på samme måte som at ingen spiser grandiosa.. 😉
      Vi nyter en siste dag med sol og sommer, før det er regn og høst og brunost i morgen 😀
      /Hei fadderullan!

    8. Nei jeg tror han gikk klar. Over 500 kommentarer på insta og ikke en eneste negativ. Med fare for å trampe i et vepsebol, kan det virke som at kvinner er kvinner verst. Ikke siter meg på det, haha!

    9. Mens prisen for den mest useriøse kommentaren går til Tor, så bør Lotte få en premie for den med flest kommentarer! Tror de fleste har fått med seg poenget ditt nå!

    10. Jeg tror de fleste syns ekstra synd på Anna og kanskje derfor kritikken haglet ekstra.. Hun har jo åpenbart noen problemer med seg selv og trengte da ikke bli latterliggjort enda en gang. Og grunnen til at folk haglet mot din kone er nok fordi de ser på henne som en voksen dame. Jeg er heller ikke enig med at dere har mobbet, men heller latterliggjort henne. Det var sikkert ikke hensikten deres, men folk reagerer forskjellig. Anna tok det nok ekstra tungt

    11. Men eh, Anna selv svarte på kritikken av sitt bilde , -med å legge ut en nakenvideo av seg selv. Legger man ut slike bilder, så må man nesten tåle at noen lager satire utav det. Jeg digger Christina for å være så tøff, og det er overhode ikke mobbing! Da hadde hun skrevet dritt opp og i mente om Anna …

    12. Takk for god begrunnelse 🙂 Mulig det er ting ved hennes person som gjør at noen kaller det mobbing, men når man legger ut et sånt bilde (og svarer med nakenvideo..) tror jeg man er godt forberedt på reaksjoner. Synes absolutt ikke Christinas innlegg var noe i nærheten av mobbing, men litt latterliggjørring var det nok ja. Fra vårt/hennes ståsted var det velmenende og mer som vennskapelig tull, men for andre kan det kanskje ha fremstått annerledes og mdr bitendd.

    13. Engangsepisoder kan også ha karakter av mobbing i følge store norske leksikon. Når man bevisst skriver ett innlegg for å latterliggjøre, tråkke ned på og gjøre narr av andre mennesker som man ikke har noe til felles med, eller vet så mye om, hvilket ord ville du brukt da for å beskrive Christinas “humoristiske parodi”? Kanskje det ikke fullt og helt er mobbing, men det har karakter av mobbing.
      Jeg følger bloggene deres hver eneste dag, og koser meg veldig med å lese, men når man er vitne til episoder som dette, så er man vel pliktet til å si ifra? og si at som fast leser synes jeg ikke at det var greit.
      Humoristiske innlegg er utrolig gøy, men ikke når det går på bekostning av andre mennesker

    14. Joda, de fleste er vel i stand til å forstå, at per definisjon så var ikke innlegget mobbing. Det var derimot en parodi – som i å etterligne på en latterliggjørende måte. Det gjøres jo fra tid til annen, og burde kanskje tåles av Norges største blogger?
      Men i dette tilfellet tok ikke Rasmussen det greit. Og i stedet for å beklage det, lager Christina et nytt innlegg hvor hun ror seg unna, og henger seg opp i definisjonen av mobbing for å nærmest fraskrive seg ansvar for hvor feil stuntet hennes ble mottatt. Hun sier på toppen av det, at hun latterliggjør seg selv, ikke Rasmussen, når det er åpenbart for de fleste at innlegget var en parodi (som jo per definisjon faktisk er å latterliggjøre den man parodierer).
      Tror altså flere reagerer like mye på ansvarsfraskrivelsen (eller kanskje til og med en inntatt “offerrolle”?) som på det faktiske innlegget. Hadde det kommet noe slikt som “jeg trodde det skulle bli mottat som morsomt, men det endte opp med å såre, og det beklager jeg.”, så hadde kanskje ikke hetsen vært så stor?
      Noen gang bommer man rett og slett litt med bloggstuntene sine. Da kan man ta ansvar, eller velge å bli et offer. Uansett, så vil nok episoden være glemt om noen dager. :p

    15. Herregud da dere, så hårsåre folk har blitt i dag. Nå må dere roe dere ned med dette mobbekortet. Det Christina gjorde VAR GØY, HUMOR, ikke noe annet! Såklart er Anna klar over at det får konsekvenser da hun legger ut ett slikt bilde. Det er ikke første gangen Anna poserer naken på bloggen sin. KaChing, oppmerksomhet gir fler klikk og mer penger i kassa. Anna er kjent for å skrive/gjøre slike drøye ting for klikk. Gå ikke løs på Christina, for det hun gjorde var bare hysterisk morsomt. Jeg er så lei av hvordan det har blitt med tanke på mobbekortet, pelskortet, vegeterianerkortet osv. Her sitter hvermansen hjemme og skriker ut i kommentarfeltet hver gang noen gjør noe som de har fått med seg at folk har reagert på før. De bare slenger seg på!! Alt er mobbing! Du skal ikke bruke pels!!! Din morder!! Faen, spiser du kjøtt!!? Tenk på dyrene! Tenk på ditt tenk på datt!! Er dere virkelig så perfekte selv? Det har blitt en trend og kaste seg på og påpeke andre sine feil, selv om man kanskje ikke engang har tatt stilling til hva man synes om å spise kjøtt. Alle vil skape diskusjoner!
      La Christina være og godta at dette var gøy, for det var det:) Og ikke synes synd på Anna, dette er akuratt hva Anna ville ha.

    16. Takk for fin forklaring på ditt syn på saken, og sikkert mange andres også. Igjen dette ordet “offer”. Christina har på ingen måte spilt offerkortet. Om noen har gjort det, må vel Anna kunne sies å spille et ganske heftig offerkort når man gir seg ende over med hvor mye man har blitt angrepet og hvor grusomt det hele er, når det er i realiteten også kunne anses som et helt harmløst bildestunt?

      Jeg skjønner at folk tar henne i forsvar, men det får være måte på. Hun vet utmerket godt at et sånt bilde skaper reaksjoner og når man legger ut halvnakne bilder og nakenvideoer på nettet for å skape reaksjoner, tror jeg ikke man trenger å kjemmes som en 3-åring. Om noe synes jeg nesten det er mer mobbete å behandle henne som et lite barn når hun tross alt er en proff businessdame i 20-årene. At man snakker om henne som en sart, stakkars liten ting som ikke aner hva hun gjør (slik mange skriver, ikke nødvendvis du), vitner mer om mobbing enn at man parodierer henne, hvis du skjønner hva jeg mener.

      Jeg hadde faktisk tenkt til å sende Anna en melding med link til innlegget fordi jeg tenkte at hun kunne komme til å synes det var morsomt. At det skulle fremstå som mobbing er faktisk det siste som slo meg, derfor ble vi veldig overrasket over responsen. Men å si at Christina inntok noen offerrollen mener jeg blir helt feil. Det må være lov å prøve å forklare seg og det var bare hennes ærlige forklaring på saken 🙂

      Men fint å se hvordan du ser på det, for jeg har ikke tenkt i de baner du har, så det hjelper jo faktisk for å forstå hvorfor noen ble så sure. Så takk for det 🙂

    17. Jeg kunne faktisk ikke vært mer enig, men i frykt for å få hodet kappet av, kan jeg ikke gi deg trampeklapp og vill jubel. Det ville vel vært mobbing det også.

      Jeg skal ikke latterliggjøre folks respons altså, folk må få mene hva de vil, men det må være lov å påpeke hvor latterlig hårsåre vi har blitt i 2017. Blir ikke lett å være stand-up-komiker i fremtiden. For er ikke ALLE karakterene til Kristian Valen mobbing på høyt nivå? Hva med den satiriske humoren i Nytt på Nytt? Mobbing på høyt nivå! Usj, sliter med å ta alt dette alvorlig kjenner jeg. Ikke meningen å latterliggjøre ARs følelser, men hvis man ikke klarer å takle en morsom parodi på et provokativt bilde, burde man ikke lagt det ut i utgangspunktet.

    18. Synes ikke det Christina gjorde var mobbing. Skjønner ikke hvorfor Anna er offer hele tiden. Hun legger jo ut disse bildene selv.
      Og en ting jeg ser mange kommenterer til stadig er at Anna ikke er voksen. Men jo det synes jeg. Hun har 3 barn og er forlovet osv, da synes jeg man kan si at man er voksen da. Så slutt og si at Anna ikke er voksen. Hun tar sine egne valg både for seg selv og barna, det er vel noe en voksen gjør?
      Jeg leser bloggen til Anna og liker den jenta, men det hun legger ut er hennes eget valg. Får hun kritikk eller som i dette tilfelle et bildet lagt ut for moro skyld, som ikke var vondt ment, så synes jeg det er synd at folk gjør henne til et offer.
      Er man blogger så må man tåle det meste har jeg sett, både positivt og negativt, men og gjøre seg selv til offer hele tiden blir for dumt. Da må man nesten la være og blogge i full offentlighet.
      Digger deg og Christina sine blogger, til og med Anna sin 😀

    19. Fin kommentar, Linda! Jeg og Christina har intet annet enn respekt for Anna. Hun er Norges definitive bloggdronning og med 3 barn på slep, er det intet annet enn vanvittig imponerende at hun klarer å trykke på med flere innlegg om dagen og holde seg på topp dag etter dag. Men hun er altså, som du sier, en voksen dame. Hun er en mor, en businessdame (en drivende dyktig sådan) og snart forfatter. Hun er huseier, forlovet og på ingen måte kvalifisert til å bli behandlet som et lite barn. Herregud, er ikke det en form for indirekte mobbing? Å behandle henne som om hun er 4 år gammel? Jeg mener at Anna utmerket godt vet hva hun gjør, man blir ikke Norges største blogger ved en tilfeldighet og jeg synes det er rart å skulle snakke om henne som et forsvarsløst barn. Hun er en dritflink voksen dame, ferdig snakket.

      Jeg digger også min, Christina og Annas blogg, haha! 😀
      /highfive

    20. Bare så jeg ikke blir anklaget for mobbing, så må jeg bare få si at det ikke er meningen å henge ut Tor på noen måte, men da jeg først leste kommentaren, sprutet jeg kaffe utover tastaturet og såpass fortjener en liten fjær i hatten 😀

    21. For en storm det har vært rundt dere om dagen!
      Jeg personlig lo så jeg gråt da jeg leste innlegget til Christina. Syntes det var et friskt pust av selvironi, humor og ekte kropp. Heia, heia!!!!
      Og så, må jeg bare si; som en tommelfingerregel bør man kanskje ikke legge ut bilder av seg selv på nettet hvis man ikke vil at andre skal mene noe om de? Hvis man er så selvhøytidelig på bildene man legger ut, bør man kanskje heller bare ha de i albumet sitt i stua. Dette gjelder vel alle, uansett alder😉
      Det som faktisk er slemt da, er å ta et snikbilder av noen man f.eks synes er rar, for så å lage en stygg meme av det. DET er slemt! Men å kommentere og reagere på bilder som er bevisst lagt ut av et voksent menneske, på både blogg, insta og linket til på Facebook…..det er ikke slemt.

    22. SV:
      For å være helt ærlig, så ser jeg ingen “offre” i denne saken, og klarer ikke helt å forstå hvorfor en voksen kvinne forsvares som om hun var et barn. Som sagt snakker vi om Norges største blogger her. Jeg anser henne verken som dum eller sart, og hun vet nok nøyaktig hva hun gjør.
      Den som kom uheldig ut her, var nok dessverre Christina, nettopp fordi hun ikke beklaget eller viste anger på at spøken hennes ikke ble mottatt godt av Anna. Da våkner plutselig moralpoliti og troll opp av dvalen sin, og tar på seg jobben med å forsvare Annas ære. For i typisk norsk stil, kan man tilgi det meste, så fremst vedkommende man mener har gjort noe galt, legger seg langflat. Hvis ikke, blir det tydeligvis fort krig mellom fans i kommentarfeltene.
      Personlig mener jeg dette var en uskyldig spøk som kom litt feil ut, og ikke noe mer. Men jeg er nok og en av dem som mener at om man har gjort noe, uansett hvilken intensjon man har, som ender opp med å gjøre noen vondt, så tar man sin del av ansvaret og innrømmer at det var dumt. Jeg mener ikke nødvendigvis at man skal innrømme at man har gjort noe galt, for det er jo ikke alltid tilfelle, men heller beklage eller ta et ansvar for at utfallet ikke ble helt som planlagt.
      At andre raser og spyr i fra seg, slik de gjør, kan veldig lett komme av at de forventet en annen oppførsel av “Kona Til”, og at de i etterkant forventet en beklagelse, ikke en slags ansvarsfraskrivelse.
      Om ikke annet, har vel dette skapt mye oppmerksomhet og lesertall for alle involvert. :p

    23. Nå syns jeg bare det hele har blitt fullstendig kaos! Så og si alle på topp 20 har lagd det samme innlegget bare for å høste klikk etter at de så det funket for dere.. Vet ikke om jeg skal le eller gråte lengere.
      Anna er nok uansett en utspekulert VOKSEN dame. Hvorfor skal hun bli umyndiggjort når hun tross alt har hatt ansvar for et barn helt fra 15 års alderen. Hun er nok mer voksen og har mer kapital enn folk på 30 år! Også svarer hun med en video helt kliss naken?

    24. du innrømmer at det var latterliggjøring av Anna? Så da skriver du også at det er helt ok å latterliggjøre andre? Isåfall gleder jeg meg stort til det samme skjer med Christina, så hun får kjenne på hvor lite ok det føles. Ærlig talt, det går an å legge seg flat og beklage istede for å spille offer. Men så er det kanskje i Christinas natur å være offer, det er jo gjennomgangskortet som blir spilt føler jeg.
      Og ja, Anna er voksen. Men det er jammen christina og! Da får man oppføre seg deretter!

    25. Nei, det var ikke latterliggjøring. Det var satire. Det var parodi. Kall det latterliggjøring. Kall det mobbing. Det var ikke sånn ment fra vår side og jeg synes ikke det kvalifiserer til noen av delene. Christina har absolutt ikke spilt noe offerkort, det er vel heller den andre parten som har skrevet flere innlegg om hvor synd det er på henne som har gjort det. Jeg sier ikke at det er feil altså, men å si at Christina spiller offerkortet er helt feil.

    26. Æsj, innser at jeg kom til skade å bruke “litt latterliggjøring” i en kommentar. Selvfølgelig ville noen henge seg opp i det. Jeg mener latterliggjøring som i “å skape latter av noe”, ikke drite ut noen. Jeg anser hele denne saken som storm i et vannglass og et vanvittig behov for å overdrive kritikk, vri noe til det aller mest negative og beskytte noen som utmerket godt kan beskytte seg selv og faktisk ikke har blitt latterliggjort eller hånet på noe som helst nivå som krever beklagelse. Og det blir mitt siste ord i saken. Takk for meg 🙂

    27. Håper virkelig dette er siste ordet deres i denne saken og bruker energien på noe annet 🙂 Jeg gleder meg til hyggelige innlegg fra dere med morsom skildring fra hverdagen deres, med et hyggelig kommentarfelt. La de andre bloggerne ta seg av disse kommentarene nå. Dette endte jo opp med en full likestillingskrig.
      Et lite tips: Jeg tror Christina har hatt det tøft i det siste så jeg håper du forter deg å pakke ut av bagen/kofferten din. Helst innen tre uker 🙂 Hihi

    28. Tor da🤓Syns bildet var hysterisk og helt på kornet jeg😅Sånn halvgammel småbarnsmor jeg også og vi er jo bare misunnelige eller hva? Nei men seriøst, hvis du sitter med en av Norges største blogger og legger ut et bilde av deg selv med stussen i været med puppa dinglende og tenker at dette er jo helt naturlig når man pusser opp da bare🙈Ber jo om å bli parodiert. Tror forøvrig mannen hadde syns dette var helt innafor men mulig så mye hud går dårlig med glava🕺🏼

    29. Det jeg synes ble galt er at du premierte Christina for oppførselen hennes. Dere nærmer dere 40. Seriøst. Om det ikke er mobbing, så er det upassende å henge ut mennesker. Du gjorde det senest med ”Tor” 🙁

    30. Som fast leser av både Pappahjerte og Kona til, og sporadisk leser av bloggen til Anna, må jeg bare få skrive noen ord. Jeg pleier aldri å kommentere innlegg, men som småbarnsmor kan jeg bare ikke dy meg. Da jeg leste blogginnlegget til Anna om oppussingsantrekk (eller fravær av sådan) tenkte jeg som så at det det var bare tåpelig. Sannsynligheten for at hun faktisk, og helt uten å tenke seg om, pusser opp med bukse på og puppene dinglende, er ikke veldig stor. Og om det så hadde bært tilfelle at hun glemte å kle på seg oventil og måtte ta på seg t-skjorte fordi Jan begynte å dokumentere oppussingen, så hadde det da virkelig ikke vært nødvendig å poste det halvnakne bildet. Det hadde holdt lenge å dokumentere det hele med ord, poste noen bilder MED t-skjorta på og skrive om poenget: at kvinner kan få til det meste og være handy de også. Jeg for min del syns det halvnakne bildet var unødvendig og syns hele innlegget virket mer som en unnskyldning for å poste nettopp det halvnakne bildet enn noe annet. Når jeg så leste blogginnlegget til Christina, måtte jeg bare le. For ja, for et tåpelig stunt av Anna! Jeg syns jeg ser meg selv bedrive oppussing halvveis i nettoen. Guri. Etter 7 år med renovering av hus må jeg bare si at det er en merkelig greie. Med unger fykende rundt og pupper fulle av rusk og rask som dingler og dasker borti alt mulig. Njaaaaa, tror ikke det. Og skulle jeg først ha droppa påkledningen hadde jeg jaggu droppa buksa og. Ska det værra så ska det verta. Så Christina: you made my day! Bildet ditt sa bare alt. Jeg hadde følt meg akkurat som deg. Syns jeg ser meg selv i den settingen 😂 Jeg for min del prøver å gå foran som et godt eksempel for ungene mine. Og riktig påkledning for anledningen er i aller høyeste grad et tema hjemme hos oss 😅 Så oss to imellom: you go girl! Og Anna: Skal du gjøre det drøyt må du tåle en støyt! Så enkelt er det. Det må gå an å få reflektere og humre over ting uten å blande inn hat i det hele.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg