Smuuuuuud sailing!

At visse ting blir enklere etter hvert som barna blir eldre, kan jeg herved skrive under på og signere med store bokstaver. For MAKAN til knirkefri avreise!

Jeg husker før, jeg. En uke med stress og mas for å sjekke at man hadde alt man trengte. Reisevogn, prampack, kluter, kremer, bleier og stellesaker herifra til månen. Så måtte man gå og bite neglene ned til beinet i påvente av flyturen. For babyer og småtasser er like utilregnelige som sprengstoff, så fullstappede fly er bortimot det verste stedet å være småbarnsforelder.

Du er konstant livredd og gud forby at det går av en skikkelig ladning i bleia underveis! For de ødsler jo ikke akkurat med plass og luksus på et flytoalett. For ikke å snakke om å stå i kø i midtgangen med en baby som lukter årgangsgrevling…

Alt dette hadde jeg friskt i minne da vi forlot heimen i går. Men aldri har jeg opplevd maken til smuuuud flytur! Det var nesten så jeg mistenkte at barna egentlig var bittesmå pensjonister i forkledning. De satt rolige som engler hele veien og for første gang på en flytur siden 2012 fikk jeg faktisk lest bok underveis. Mange sider til og med!

Takket være en veldig hyggelig dame som var villig til å bytte plass, fikk jeg sitte sammen med Christina og barna, og jeg hadde nok beinplass til å ikke gå fra forstanden. Ikke bare det, men flyet landet jaggu meg en halvtime før skjema, og all min frykt for at Ryanair skulle svindle oss herfra til evigheten ser ut til å være ubegrunnet. I hvert fall på utreisen 😉

Og nå er vi her. Endelig er vi her!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vårt lille paradis på jord i muttern og fatterns krypinn i Spania. En halvtime fra Malaga i en bitteliten landsby der avocadoplantene står høyt i kurs og alle begynner å røyke når de starter på barneskolen. Og her koser vi oss glugg! Dagen i dag har egentlig bare gått med til å stå opp sent, luske oss ned på lokalbutikken, spise seeeen frokost og klinke nedpå den første turen på stranden.

Ørliten strek i regningen at det blåste så fælt at bading ikke egnet seg for noen under 35 år, men man skal ikke undervurdere å lete etter skatter blant rullesteinene heller.

Grunnet sen ankomst i går, ble det tidlig kveld på barna i kveld og godt var det, for barna er ikke de eneste som er litt slitne på første feriedag. Pappa kom ikke mange sidene ut i “Detektivbyrå nr. 2 – Jakten på jungelens dronning”, før boken klasket hardt i panna.

Allerede nå hører jeg Harlan Coben rope på meg fra sengekanten, men først en tur opp på takterrassen for å prate litt skit, ta seg en ørliten styrkedrikk og nyte første kveld av en veldig etterlengtet ferie 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Barna var ikke i tvil om hva som var det viktigste å kjøpe til frokost 😉 (hint: det er ikke agurk).
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Når strandbaren har klær til tørk midt blant gjestene = akkurat passe folkelig.
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

/ Hilsen 32 grader kl. 21.30 på kvelden. Sorry. Not sorry 😛

4 kommentarer
    1. Høres perfekt ut. Kos dere masse. Alt blir bedre når de blir større. Husker første flyturen alene med 3 små, rakk å lande ,før yngste spraylakkerte midtgangen med spy😣. Ha en super ferie. B

    2. Dere valgte SÅ riktig utreisetidspunkt! Etter en nydelig helg har vi nå landet i senhøst, kjennes det ut som. Det er mørkt, grått og regn. Vår familie gleder seg til senhøsttur til Lisboa med to fireåringer. Tror det går helt fint. De var på bilferie i sommer og oppførte seg mer eksemplarisk enn på noen måte forventet! Kos dere!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg