Bedre enn originalen?

Etter at jeg for noen uker siden skrev om den ikke helt ukjente låta “Despacito”, som har ridd landet som en mare i sommer, har jeg blitt tipset om en rekke ulike cover-versjoner. Jeg tenkte først at jeg ikke skulle høre på dem, for nå begynner selv jeg å bli litt smålei, men så klikket jeg på play…

Asså…

Er det bare meg eller er disse cover-versjonene nesten bedre enn originalen? x-)


(skjermbilder: youtube.com)
 

1. Den første er en veldig veldig kul piano-versjon du bare MÅ høre! Jeg blir for det meste bare sittende og gape mens jeg tenker hvor mange livstider det ville tatt meg å komme opp det nivået der. Helt vilt imponerende!

2. Den andre versjonen er spilt av intet mindre enn en cello-duo! Og selv om det egentlig ikke har noe å si for sangen, må jeg få legge til at selv en hetero mann kan se at disse gutta er “easy on the eyes”, som det så fint heter.

3. Den tredje versjonen er en langt særere “chip tunes”-versjon for oss som elsker og savner den gamle Nintendo-musikken. Hvis du er typ 25 år eller yngre, vil du helt sikkert ikke forstå greia med musikk som høres ut som gamle dataspill, men for en gammel Nintendo-nerd er dette ren magi i ørene 😀

Enjoy!
 

 

D9LrEXF3USs

 

DEvwF5kwcpQ

/ Deeeespacitåååå

6 kommentarer

Siste innlegg