Den store tacoskrekken

Så har det altså skjedd. Det aller verste som kunne skjedd: Barna har blitt drittlei taco!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vi begynte å se tendenser allerede for noen uker siden. Lefsene ble fylt opp saktere, innholdet var skrantent og maten gikk ned i snegletempo. Unnskyldningene endret seg fra gang til gang. Ikke sulten, kjøttet er for sterkt, liker ikke sånn, sånn eller sånn.

Vi har prøvd å endre på alt. Byttet ut det ene med det andre og testet alle variasjoner av krydder, sauser, skjell og tortillalefser som finnes. Resultatet forlir det samme. Barna som før spiste taco som sultefôrede ulver, pirker knapt i maten.

I går kom den endelige spikern. For på fredag ble det ikke taco og til helgen er det full galopp med bryllupshelg, så da blir det ikke taco da heller.

Derfor klinte vi til og kjørte mandagstaco i går. Tenkte jo selvfølgelig at barna kom til å hoppe i stolen av glede, men snarere tvert imot. På reaksjonen å bedømme skulle man heller trodd vi akkurat hadde fortalt dem at deres hus og hotell brenner.

Null glede, bare skuffelse. Over taco!

Og det var da vi innså det: De er lei.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Det har rett og slett bikket over. Litt som når du i førjulstiden spiser så mye julesnop at du til slutt går lei. Det høres jo usannsynlig ut, her jeg sitter og dagdrømmer om skumnisser og julemarsipan, men det kommer et punkt til slutt. Og der er vi altså nå.. Nesten så jeg vurderer å spørre om kirken kan senke flaggene litt.

Men men, en vakker dag vil de nok ta til fornuften igjen. Inntil da får vi rett og slett vurdere å lage noe annet til barna på fredager, for de får mene hva de vil, men jeg bader heller i et basseng fullt av sultne haier enn å spise fiskegrateng på en fredag. Og noe sier meg at Christina er enig med meg.. 😉

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

Les også –> “Det geniale trikset med Tacoklypa” (for alle dere som har barn som fortsatt spiser taco… sukk.)

19 kommentarer
    1. Forsøk noe annet enn kjøttdeig taco til dem. Kyllingtaco har vært en suksess her i huset til dem yngste (men også til voksne en gang iblant)

    2. Taco er veldig godt det altså, men hadde blitt DRITTLEI taco om vi skulle hatt det hver bidige fredag!😨 Synes det er nok max to ganger i måneden for min del!😉
      Varier med pizza (tacokrydder til de voksne?), lasagne eller løvbiff kanskje?

    3. Ikke vær så sikker på at de kommer over det med det første. Jeg ble drittlei da jeg var tenåring,da det var “nytt” med taco,så det ble servert i alle situasjoner (bursdag,jentekvelder osv) og jeg har enda ikke henta meg inn(er nå 29år)😂 Problemet her i huset er at det selvfølgelig er livretten til mannen,ellers hadde jeg aldri spist det.

    4. Dere og mange andre har fast taco en gang i uka. Vil det si at dere stort sett kun spiser 7 ulike former for middag da? Altså samme på lørdag, søndag, mandag, tirsdag, onsdag og torsdag hver uke også?
      Eller man gjør kanskje ikke det fordi man da kanskje vil bli lei av fiskeboller hver mandag og kjøttkaker hver søndag feks 😛

    5. Her må jeg dessverre si at jeg var enig med ungene en stund. Uten å egentlig ha spist så mye taco var jeg dritt lei en lang periode. Jeg tror det hadde med kjøttet å gjøre, men jeg var utrolig glad i nachos selvom det er kjøtt der også 😂 Nå fikk jeg imidlertid SKIKKELIG lyst på taco!! Siden du nevnte det liksom 😊 Hadde kjørt taco for voksne og noe annet for små jeg altså, både i pose og sekk der altså. De blir nok fort nok glad i taco igjen skal du se.

    6. Å nei, for et mareritt!
      Heldigvis er 7 åringen her i huset enda mer gira på taco enn foreldrene, så her er fredagstacoen safe! (puh!)

    7. Enig med barna dine. Har ikke spist taco siden jeg var tenåring. Ble lei, for ca 17 år siden…. Lykke til 😉

    8. Her er de ikke særlig glad i vanlig taco. Så vi har begynt å ha kyllingtaco istede. Da kjøper jeg kylligfilet og deler i biter. Disse vendes i krydderblandingen som er blandet ut med litt olje og vender dem til slutt i knust corn flakes.
      Stekes på brett i stekeovnen på 225*C i ca 15 min. (Avhengig av str på bitene). Ungene elsker det og det er sjeldent noe igjen etterpå. Serverer de i lefser med salat og div.tilbehør som en ønsker.

    9. Hei
      Vi har og taco hver fredag og jeg må si at tacoen smaker bedre å bedre for hver fredag så går 😉 og lille stor kose seg me taco tallarkenen sin 😉 ellers har vi variasjon resten av uka 😉

    10. Hvor får du tak i de tacoskjellene?
      Btw: her gikk ungene også lei, derav taco etter leggetid! Med masse chili i krydderet og enda mer i salsaen! Nam!

    11. Kansje de vill like andre varianter som tacosuppe, tacograteng, tacopai eller min favoritt kald tacoform. Jeg er selv litt lei av ordiner taco, så lager varianter av taco faller i smak her i heimen. Fins mange oppskrifter på Google 😃

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg