Det sinnssykt ukule foreldrelivet

Denne uka har jeg blitt hektet på en ny tv-serie: Ballers. Den handler om stjernene i amerikansk fotball og det vanvittige livet de lever. De feteste festene, de heiteste damene, de dyreste bilene, de villeste historiene.

Jeg elsker den serien og det er veldig lett å drømme seg bort til et sånt liv. Man begynner å tenke: Hvis jeg kunne spolt tiden 20 år tilbake, begynt å trene seriøst, flyttet til USA og satset alt, kanskje jeg kunne vært der. Tjene titalls millioner i året, kjøpe Lamborghini på impuls og være på hils med de største kjendisene. Tenk for et vanvittig liv.

Samtidig tenker jeg over mitt eget liv og hva vi har gjort i dag. Før jeg ble fattern var nemlig min største frykt at jeg skulle bli sånn kjip småbarnsforelder som var fornøyd med sånt kjipt småbarnsforeldreliv. Ikke lenger være opptatt av de kule tingene, men bare kjipe barneting.

Som å bruke lørdagen på å spise ekstra lang frokost med nystekte rundstykker og sjokolademelk. Eller finne oppriktig glede i å dra på Europris for å hanke inn kaffebønner på tilbud. Eller hoppe i taket for en impulsiv runde bowling midt på dagen. Eller leke med plastelina og søle müsli over hele gulvet. Deretter perler. Eller ta lørdagsgodteriet mens man trasker en tur med hunden og leter etter pokemons. Og se på regnbuen. Som er akkurat det vi har gjort i dag. Og jeg elsker det.

Og i kveld skal Christina faktisk på fest for første gang på lenge. Så hvordan planlegger jeg å bruke kvelden? Dra i gang en fest selv, invitere over noen kompiser, kalle inn barnevakt og stikke en tur på byen? Næh. Jeg skal sparke av meg skoene, slenge meg på sofaen, se på Ballers, spise fjordlands og gosse meg alene. Og jeg gleder meg!

For på tross av sin vedvarende mangel på luksusbiler og glamourmodeller, så digger jeg det helt ordinære foreldrelivet i all sin glansløse ukulhet. Tiden med barna og vår lille familie. Og jeg ville ikke byttet det ut for alt i verden.

 

/ 3 minutter i mikroen, så erre lørran! 😉

6 kommentarer
    1. Ingenting er som det ordinære familielivet så kan man heller drømme litt om stjernelivet innimellom, men selv de som er stjerner drømmer jo om et ordinært familieliv og eg tror me vanlig dødelige går av med seieren over det beste livet 🙂
      Ingenting er som koselig lørdag sammen med unga! Uansett alder 🙂
      Vibbedille 🙂

    2. Kunsten i å gjøre sine gleder enkle, finne lykke i de små øyeblikkene, være fornøyd med det en har, det er det som gjør deg aller mest fornøyd og glad.
      Hvis lykke bare skulle oppstå ved masse penger, fine biler, fester med kjendiser og konstant oppmerksomhet fra media, så hadde de aller fleste på denne planeten vært dypt ulykkelige, og det er de ikke 🙂 Tvert imot….
      Jeg liker deg og frua, og barna har valgt klokt da de skulle inn i verden, jeg tror de har trukket vinnerloddet… 😀

    3. Oj, tusen takk for det!! 😀
      Jeg vet ikke med vinnerloddet altså, men de kunne vel i hvert fall gjort det verre. Med frua er det nok vinnerloddet, med meg er det kanskje en finfin trøstepremie x-)
      /God hælj!

    4. flott innlegg 😊 Skjønner nå hvorfor du liker å gå kveldstur med hunden… lurer på om christina oxo vet det 😂 Det nest siste bilde avslører deg godt 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg