Til Tønsberg med sukker på

En av tingene vi har gledet oss til i hele sommer er å ta med barna på togtur til Tønsberg.

For hver eneste gang vi kjører over en togovergang, ser et tog, hører et tog eller så mye som enser et hint av tog i horisonten, rykker hun til og stråler som en sol. “TOG!” brøler hun helhjertet, selv om hun aldri faktisk har sittet på et tog før.

Og derfor var det så utrolig moro å overraske barna med en spontant dagstur til Tønsberg i dag. Målet for turen var ikke stort mer enn selve reisen for kos og glede. Og det er så fint med sånne turer, for når planen er ingen plan blir man liksom fornøyd uansett.

Spesielt på en dag som denne, når regnværet blåser rett forbi og etterlater seg et Tønsberg baskende i sol og glovarmt sommervær. Ikke bare det, men det var også et båtrace langs brygga som sørget for masse folk, lyd, liv og røre. Ikke at barna brydde seg så mye om det. De var mest opphengt i at de fikk drikke cola på en søndag, spise is på torget og selvfølgelig den fantastiske togreisen.

Å se reaksjonen til lillesnupp da hun gikk inn på toget, fant setet sitt og kjente det rykke når toget forlot perrongen, er en opplevelse jeg kommer til å leve lenge på. At lillesnuppa krevde å ha på seg pyntekjole og tiara hele veien, gjorde det hele selvfølgelig enda triveligere 🙂

Alt etter det var egentlig bare en bonus og når dagen attpåtil ble et overflødighetshorn av opplevelser og gleder, er det bare på sin plass at fattern sovnet på toget hjemover 😀

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
En som venter spent på perrongen. Pynta seg og greier 🙂
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Høyeste jenta i Tønsberg og ikke så rent lite stolt av det.
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Nye Moss-Horten-ferga er ikke veldig praktisk, men jækla rask.
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Hmmm.. et glass hvitt til fisken, mon tro?
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Ikke feil på en sommerdag 🙂
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Alt jeg hørte var bacon og cheddar ost, så var jeg solgt.
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Christina sliter med “Finn 10 feil” x-)
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Mens lillesnuppa jobber innbitt med kunstkarrieren.
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
A mor går og sniker til seg isrester fra ungene 😉
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Og fattern bare: Færdi´.
 

/ Takk for besøket! På tide å tøffe inn i en ny uke 😀

13 kommentarer
    1. Å herregud😍😍 DET var bare det søteste jeg noen gang har sett, står der med rosa veske og venter på toget 😄😍

    2. Både i MIN by og på min FAVORITTRESTAURANT UTEN Å SI FRA!!! MAKAN!!! Ser ut som dere koste dere max❤ vettu, 6 plater heimlaga potetgull, inhalert av arvingene, på stedet❤dritgodt😍takk for tipset 👍

    3. Nei dæven, jeg legger meg selvfølgelig paddeflat og tar enhver form for selvkritikk. Lover å si fra neste gang 😀
      Og så utrolig kult at dere har prøvd hjemmelaget pottis!! Vårt ble litt brent og litt understekt og litt for salt, men gikk ned på høykant likkavæl 😉

      / Haifai!

    4. Hihihi, ja du skulle sett a <3 Pønta seg skikkelig for den store dagen og lyste opp som et juletre da toget forlot perrongen. Helt herlig 😀
      /godhælj!

    5. Nå blir jeg misunnelig! Ikke på Tønsberg, men på toget. Her har det nemlig ikke gått tog hele sommeren, så vi har ikke fått tatt vår tradisjonelle tur til Oslo, Botanisk hage og museene. Mine to elsker nemlig også å kjøre tog. 17. mai i fjor, da de var tre, var skuffelsen stor over barnetoget: Lille mann slepte flagget etter seg da det gikk opp for ham at det var DET toget de fikk den dagen. Og jeg hadde ikke tenkt på at det kunne misforstås.
      Men nå er togene på Østre Linje i gang igjen, og jeg ser at Osloturen enda kan nås!!

    6. Åååh, jeg bodde rett inntil botanisk hage før. Nydelig plass <3
      Bah, 17. mai i Oslo derimot, ikke helt min kopp te ass. Så. Mye. Folk! Dessuten er det ikke sitteplass på 17.mai-toget, som deres lille smertelig fikk erfare, hehe.
      /God ny uke!

    7. Det ser ut som en toppen dag for store og små 😊 Jeg har lest bloggen til både deg og fruen lenge nå. Dere skriver så herlig begge to og det beste er at som småbarnsforeldre så kan man kjenne seg igjen i det dere skriver om. Nå har jo dere som dere begge har blogget om kommet dere ut av småbarnsperioden med en blomstrende kjærlighet til hverandre. Småbarnstiden kan jo både være veldig koselig og fin, men samtidig stressende og slitsom for parforholdet. Hadde vært fint om du kunne skrive ett innlegg med noen tips på hvordan bevare kjærligheten oppi alt 😊 Syns dere er så søte sammen ❤️

    8. Tusen takk for det, Nina! Og vet du, den oppfordringen tar jeg LETT for det med at småbarnstiden kan være en prøvelse for forholdet, har vi snakket om mange ganger. For det kan være utrolig tøft til tider, men desto viktigere å huske på hvorfor man gjør dette og hvem man “egentlig” er bare trøtte øyne og joggebukser, haha. Så ja, jeg skriver et innlegg om dette, gjerne denne uka hvis jeg rekker det. Takk for tips!! 😀

      /highfive!

    9. Så over at en spurte om tips for å bevare kjærligheten oppi småbarns liv,Jeg hadde 2 med ett års mellomrom,var tøft til tider, men jeg tror det viktigste er respekt for hverandre og ikke henge seg oppi alt smårusk. Har vært gift i 25 år og kan med hånden på hjertet si at vi til dags dato ikke har lagt oss som uvenner😀har hatt våre lighter,men ordna opp der og da😀sett pris på hverandre hver dag,for man vet aldri hva morgendagen bringer😊😊Syns du og frua har toppers blogger,dagens høydepunkt og gå innpå og finne nytt innlegg😁

    10. Din datter og min sønn på 2,5 år ville kommet godt overens ass! Han virkelig elsker tog og det kribler i hele kroppen hans bare han ser togbanen eller “banetog” som han kaller det. Alt av store anleggsmaskiner er også topp og det har jeg forstått at ei litta snuppe også liker godt 😅🚂🚜🚚

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg