Alt du trenger til skolestart

/ Annonse

Jeg husker så godt den følelsen. Komme tilbake til skolen etter ferien og møte alle vennene igjen. Snakke om hvor man hadde vært, hva man hadde spist, hvem som falt i vannet etc. Og det er rart med det, men jeg husker skolestart som noe fantastisk trivelig!

Man skulle jo tro at barn ikke gleder seg til skolestart, men på tampen av en laaang sommerferie kan man faktisk bli litt mett og savne tilbake til hverdagen. Lære nye ting og tegne på pennalet, kaste papirfly når læreren snur seg og fly etter jentene i storefri 😉

Men én ting jeg aldri tenkte over da jeg var liten pjokk, var alt man trengte til skolestart. Det var jo sånt som bare ordnet seg selv. Sekk, pennal, penner, tusjer, bokbind, alt sånt sto jo bare klart når det nye skoleåret ringte inn.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Nytt pennal, klar til dyst 🙂
 

Sånn er det ikke lenger, nå som det er jeg som er fattern. Nå er det jeg som jobber i kulissene og klør meg i hodet over alt barna trenger. Til nå har det vært grei skuring i barnehagen, men nå som 5-åringen går inn i sitt siste barnehageår, er det plutselig mer som skal til. Egne uker med skoletilvenning, ekskursjoner og aktiviteter. Fortsatt ikke skolegutt, men faretruende nær 😉

Du har kanskje barn som begynner på skolen for første gang eller som skal tilbake for endte år på rad, og trenger ny sekk og nye greier? Da er det fint å vite at det er ett sted du kan stikke innom for å kjøpe alt du trenger til skolestart: Staples!

Staples har nemlig samlet alt du trenger til skolestart, slik at du slipper å besøke ørten butikker og nettbutikker for å finne alt. Én nettbutikk er mer enn nok, så sparer du både tid og penger på det du trenger stil skolestart 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Fyll pennalet og gjør barna klare for skolestart 🙂
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Lillesnupp lager hanemaske til hanefar (fått litt starthjelp, hehe).
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Ingen kommentar x-)
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Disse blåsetusjene er så kule at…
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
…selv mamma måtte prøve 😀
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Se så kult! En drøss med tusjer og sjablonger følger med og er en sikker vinner i skolesekken.
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Snakker vi årets kuleste pennal?
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Hold på hatten, sakseopplæring pågår!
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Og viktigst av alt: En kul sekk å ha det i!
 

Staples har for øvrig ikke bare ting til skolestart, men stort sett alt til huset, kontoret og mye mer. Det er i det hele tatt ikke godt å si hva de ikke har. Rengjøringsprodukter, møbler, flyttebokser, puslespill, førstehjelpsskrin, kakepynt og veldig mye mer.

Men først og fremst et enormt utvalg til skolestart. Så hva enn barna måtte trenge for et nytt år med lek og læring bak skolebenken: Du finner det hos Staples 🙂

–> Klikk her og finn alt du trenger til skolestart

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

Psssst! Akkurat nå kan du vinne et gavekort på 1000,- fra Staples. Klikk her og/eller følg med på Instagram om noen dager 😉

> Følg Staples på Facebook <

10 kommentarer
    1. Hei!
      Flott du tipser om hvor man får kjøpt ting til skolestart! 🤗 Som lærer er jeg opptatt av at elevene har det de trenger i sekken til en hver tid. Men, og et stort men: vi er ikke så glad i tusjer på skolen (i hvert fall de årene og skolene jeg har jobbet). Plutselig er det noen som bruker tusj i en bok som man ikke skal bruke tusj i, eller øver på å skrive noe med tusj og det blir feil og ungen blir lei seg fordi det ikke går bort Osv. Bedre å avverge kriser og si vi ikke bruker tusj. 🤗 Så noen ting kan være hjemme og kose seg med der og i sekken har man ting som passer en skolehverdag. Av erfaring liker ungene å ha med seg mye i sekken og den blir fort full av ting de ikke trenger. (Alt fra kosebamser til stein og ved de finner på skoleveien).

    2. Hei Carina,
      Takk for tips! Da passer kanskje tusjer best for de litt eldre eller kanskje man har andre tusjregimer på andre skoler, ikke vet jeg, men takk for godt innspill okke som 🙂
      /highfive

    3. Jeg hadde fått fullstendig noia hvis noen av elevene mine hadde hatt med seg BLÅSEtusjer på skolen! Fullstendig. Noia.
      Jeg ønsker meg en stor tjukk tusjestrek som ikke går an å viske bort over hele avsnittet der BLÅSETUSJER skal tas med til SKOLEN 😵😳😅Meh, blåse tusjer får dere gjøre hjemme ass! 😉

    4. Hei, litt utenom tema, men må bare spørre. Hva gjør du for å lindre kløen når tatoveringen begynner å gror? Kløen er jo tusen ganger verre enn å ta selve tatoveringen 😛 (er en tatovering på hele underarmen)

    5. Hehe, greit å høre med noen som faktisk har skolebarn før sånne innlegg. Blåsetusjer på skolen er liksom helt uaktuelt, og vanlige tusjer er heller ikke lov. Det beste er å ha med akkurat det de trenger i pennalet. Da blir det.også mindre å holde styr på, og mindre som tar oppmerksomheten vekk fra det de faktisk skal gjøre. 🙂

    6. Jeg må innrømme at jeg ble litt lei meg av dette innlegget. Da jeg skulle begynne på skolen etter sommeren var høydepunktet å dra på bokhandelen sammen med mamma, få lov til å plukke ut bokbind og pennal og andre nødvendigheter selv. Og så komme hjem, pakke møysommelig ut alt og legge på plass i pennal og sekk. Det var noe helt spesielt med den dagen som fortsatt sitter igjen. Kanskje jeg er over snittet nerd, men jeg ville ikke bytta det bort med netthandel for noe i verden!

    7. Det beste med skolestarten var jo å få handle blyanter, penal, bokbind og nye binders med farger på. Jeg får fortsatt lyst til å handle skolesaker om høsten, selv om det er et tosifret antall år siden jeg studerte sist. 🙂
      Så ta med barna på staples da i alle fall!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg