Ferie, ikke ferie, plutselig høst

Tenk at i morgen er det siste dag i juli, første dag i barnehagen og plutselig er sommerferien på hell. Og vet du, det er faktisk helt greit det.

Barna gleder seg til å møte vennene sine igjen og mamma og pappa kan få litt orden på hverdagen. Vi har hatt det helt fantastisk, men ferie med to barn er jo ikke helt ferie uansett. Det er tenna i tapetet og hurra meg rundt fra morgen til kveld. Det er moro, kjempemoro, men ikke spesielt avslappende.

Man må hele tiden holde et øye med dem, spesielt på stranden og alltid ligge to skritt foran neste tissepause, matpause, væskenivå, solkremnivå, leggetider etc. Det er ikke sånn ferie var før, da man kunne ligge en hel dag på stranden og slange seg i solen, sove og dorme i timevis uten en eneste bekymring.

Jeg klager ikke altså, jeg prøver bare å forstå hvorfor jeg faktisk gleder meg litt til å ta fatt på hverdagen igjen. For det er litt sånn. Det har vært tre helt fantastiske uker, men nå er det på tide å se fremover mot en minst like fin sensommer. For selv om sommerferien er over, har sommeren fortsatt mye å by på. August er full av sommerglede og varme kvelder, og enda har vi ikke spist oss lei på is, vært på oppdagelsesferd i Oslo eller overnattet i hagen.

Men selve sommerferien er over for i år og vi vinker farvel med dette bildet. Tatt i starten av ferien, og som i all sin rolige anonymitet ligger an til å bli et av mine favorittbilder fra ferien i år 🙂

 


 

/ Fortsatt god sommer, men hei på deg barnehage 😉

14 kommentarer
    1. Akkurat sånn det er! Glede seg til ferien og nyte den, men hverdagen er ofte helt grei den også. 🙂 Ja, kanskje til og med best 😉

    2. Og å sitte slik og bare kose seg med unger og utsikten er topp! Kjempefint og koselig bilde! 🙂

    3. Elsker ungene mine men takk og lov for at ferien er over i morgen ! Hilsen mor med en uke gammel gips på foten, veldig aktiv 2-åring og en 4-åring som kjeder seg maks 😁

    4. Jeg har trodd det var vært noe gæærnt med meg, for jeg har nemlig også tenkt at “det er helt ok at ferien er over” 😛 Men heldigvis er vi flere! Er jo deilig med ferie, men det er jo faktisk flest hverdager da, så blir godt å komme igang med de igjen og (utrolig nok). Sikkert litt annerledes i år, siden vi venter så på lillebror som kommer utpå høsten <3
      God uke til dere 😀 Og; nydelig bilde!

    5. Kjente godt at det var greit med barnehagestart i dag selv! Da får datteren løpt rundt med vennene hele dagen, uten at det blir så mye kjedelig dødtid for henne!

    6. Oh yes, det tror jeg er veeeeldig normalt å tenke, men kan jo ikke si sånt på facebook 😉

      Lykke til med lillebror til høsten!!! Åh, søskenkjærligheten de småttisene i mellom er så herlig, bare å glede seg 🙂 …og grue seg til søskenkrangling 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg